Toon posts:

[CS] Vreemd LAG Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort regelmatig last van vreemde lag problemen.
Soms log ik in op een server en dan heb ik een ping van 200 t/m 300, terwijl iedereen een vrij stabiele ping heeft van 50.

Dit probleem kan ik vreemd genoeg oplossen door software mode te kiezen, om dan in te loggen bij een server, dan weer uit te loggen, terug gaan naar video opties, vervolgens OpenGL weer kiezen en dan weer opnieuw inloggen, en hoppa.......weer een stabiele ping van 40, en dat dan op dezelfde server.

Hoe kan dit en hoe kan dit eventueel voorkomen worden?

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
net_graph 1 in console
Dan kijken of die stabiel is. Als die /\/\/\ <zo loopt moet je je cl_cmdrate verlagen.

Met @home gebruik ik 's avonds ( 5KB/s up :/ ):
rate 25000
cl_cmdrate 40
cl_updaterate 80

Overdag met een goede upload gebruik ik:
rate 25000
cl_cmdrate 80
cl_updaterate 80

Bij mij lost dit het lag probleem op :)

edit:
Op http://www.geekboys.org/articles.php staan 2 articles over de netcode van HL en veel informatie over het tweaken ervan.

[ Voor 19% gewijzigd door RAJH op 26-11-2002 11:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stabiele ADSL verbinding 1024/256.

Ik gebruik zelf dit: Rate 21000
cl_cmdrate 40
cl_updaterate 60

Instellingen staan goed, wat ik niet begrijp is dat hij naar het overschakelen van software naar openGL het weer goed doet.

• RAJH
  • Niet online
Maar je fps blijven wel stabiel?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, loopt perfect, geen haperingen of iets in die richting.

• Hahn
  • Laatst online: 08:42
Je zegt dat als je switch van mode, inlogt, uitlogt en dan mode weer veranderd en dan wéér inlogt dat het is verholpen. Heb je het ook al een keer geprobeerd zonder de mode te veranderen? Dus alleen inloggen, uitloggen en weer inloggen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dan blijft het probleem er helaas, ik moet echt switchen van render mode.

Ik heb overigens ook andere problemen met cs, maar om daar individuele topics voor te openen lijkt mij onnodig.

* Als ik (dit is afwisselend) CS afsluit en weer opstart, kan ik wanneer ik online wil spelen soms geen connectie maken met de nodige authentication servers. Wanneer ik dan wil updaten gaat hij iets van 15000 servers updaten, wat vrij irritant is en lang duurt. (dit zelfde probleem heb ik ook bij andere pc's)

* Sinds ik mijn geforce3 ti 500 heb vervangen met een ATI 9700 pro draait het spel wel net zo soepel maar lijkt het een soort van "tearing" te vertonen wanneer ik beweeg, vooral als ik ga strafen. Het effect lijkt erg veel op wanneer ik Vsync uitzet als ik de Geforce3 zou gebruiken.

* Zeer regelmatig wanneer ik HL afsluit, blijft er in de taskmanager HL.exe hangen, waardoor al je applicaties niet willen opstarten, tenzij je hl.exe eruit gooit, niet zo'n heel groot probleem, maar toch iets wat niet helemaal klopt.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 14:22 ]

Pagina: 1