Toon posts:

[js] Id van het geselecteerde plaatje te weten komen?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een wysiwyg editor in een iframe. Nu wil ik ook achter een plaatje een link kunnen plaatsen.

Wanneer ik dan in het iframe een plaatje selecteer en dan op de knop "Link" klik dan wil ik dus zoiets te weten komen:

alert(iframe_hoofd.document.getElementById('img1_1').outerHTML);

Dit werkt prima wanneer ik de id dus handmatig invoer. Hoe maak ik dit id variabel? Dus dat ik kijk wat ik geselecteerd heb en daar de id van ophaal? Ik ben er al een tijdje op aan het stoeien.

srcElement werkt alleen op een event en dat wordt dan het event van de knop "link" dat is niet de bedoeling. Hij moet namelijk naar het plaatje wijzen. Wie heeft hier een idee over?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 11:17 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Maak ff een globale variabele in je script genaamd 'imageId' oid.

Image: onclick="imageId = this"

Link button: onclick="textarea.innerHTML += imageId.outerHTML"

oid..

Ik kan je trouwens aanraden wat tut's door te lezen want ik denk niet dat je het op deze manier goed aanpakt..

[ Voor 32% gewijzigd door dominic op 26-11-2002 11:20 ]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik begrijp het niet helemaal. Ik wil dus eigenlijk alleen het id van hetgeen geselecteerd is in het iframe weten.

Verwijderd

Je wilt dus van het plaatje waar je op geklikt hebt het Id van weten?
Misschien kun je wat met de hasFocus method? Dus alle plaatjes in je iframe checken of ze de focus hebben?

Anders zoek zelf eens door de MS:
http://msdn.microsoft.com...properties/designMode.asp
Ze hebben echt een mega-hoeveelheid aan methods, properties, events enz.

Heb je het plaatje dan trouwens al een Id gegeven? Als je die niet geset hebt, dan geloof ik niet dat je dan iets terugkrijgt. MS heeft ook het uniqueId bedacht. Ik geloof dat elk element dat wel altijd heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Plaatjes hebben alllemaal een uniek id. Ik ga eens even kijken hoe die hasFocus werkt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.