Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
Daar maar eens naar kijken ...
Kabel MOET geod zijn want het heeft nl gewerkt ...
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Probeer anders de kabel kabel
Staat 1 van de NIC's niet vast op 10/100Mbit, terwijl de andere ergens anders op staat?
Als ik de kabel kabel
Had gehoord dat dat modem dat niet leuk vindt enzo.
En beide nics is niks
[ Voor 14% gewijzigd door DennisBoom op 26-11-2002 13:36 ]
Geen beurs, geen tempo
Waard om te testen ... maar eens doen.
En ik heb gewoon 10m utp ... zoals ik al zei ... Het HEEFT gewerkt.
Die kabel kan toch niet binnen een week kaduuk gaan ofzo ?
Verwijderd
Dat is dus de grootste fout die mensen maken, te denken dat alles niet zomaar kapot kan, zo heb ik op de helpdesk een aantal bellers doen verbazen.TheDarkLord666 schreef op 26 november 2002 @ 15:00:
En ik heb gewoon 10m utp ... zoals ik al zei ... Het HEEFT gewerkt.
Die kabel kan toch niet binnen een week kaduuk gaan ofzo ?
Bij computers kan helaas soms op miraculeuze wijze dingen kapot gaan, shit happens.
Je kunt maar beter zeker zijn van een aantal dingen en die te kunnen uit sluiten dan door als maar te blijven aanklootten (en hopelijk iets te bereiken waarvan je naderhand nog moet af vragen wat nou de oplossing was).
Maar goed over dat probleem, ik heb dus laatst ook iemand op de helpdesk gehad met precies hetzelfde probleem (ook met een Realtek), nadat we de netwerkkaart opnieuw hadden geinstalleerd liep hij niet meer vast, echter deed hij het nog niet goed.
Gellukig had de klant nog een oude NIC liggen (digital) dus hadden we die erin gekwakt, en tada hij werkte weer.
Ik ben er zelf nog niet uit of dit nu een windowsprobleem is of een hardwareprobleem, maar dit raad ik je aan om te doen:
1. UTP laten controleren bij pc boer.
2. Andere NIC driver proberen.
3. NIC laten testen bij leverancier (zit toch nog garantie op?).
4. Andere NIC proberen
Suc6!
Verwijderd
nic1: internet(DHCP)
nic2: thuisnetwerk(192.....................)
nic1 werkt goed met internet
nic2 == hangup.
Heb je al eens geprobeerd om nic2 op internet aan te sluiten of nic1 op het thuisnetwerk?? of heb je al geprobeerd om die kabels om te wissen oid. Ik heb weleens 2 dezelfde realtecs in 1 pc gehad en dat ging bij mij niet al te best iig.