Kabel in NIC = HANGUP

Pagina: 1
Acties:

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Okee ... KLEIN probleem met ietwat grotere gevolgen ;)

Ik heb bij iemand een thuis netwerkje opgezet, dit werkte allemaal goed, totdat er een vage Scanner geinstalleerd werd op een XP machine ... Dus herinstallatietje, zo gedaan.

Het probleem is nu ... Internet werkt op de XP machine ... Dus die netwerkkaart werkt.

2e netwerkkaart voor het netwerkje, geeft geen fouten, is goed geinstalleerd(hoop ik ;)) maar zodra ik de utp kabel in die netwerkkaart stop ... is het over.

WinXP hangt dan als een ... ehm ... iets wat heel erg vast zit :P
Ook als de kabel er al in zit bij het opstarten boot WinXP niet verder ...

Sysinfo:
PC1:
Duron1200
2x realtek nic
1 op DHCP voor Kabel andere op 192.168.0.1/255.255.255.0

PC2:
P3-500
realtek nic
192.168.0.2/255.255.255.0

Verbonden met 10m UTP crosscable.

Iemand een idee ?

PS:
HET HEEFT DUS WEL GEWERKT ....

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32
Weet je zeker dat je kabel goed is? Even testen met multimeter of kabel tester...

Verwijderd

Goede drivers voor de 2e netwerkkaart?..Kan ook fataal zijn!

Verwijderd

Probeer es 2 verschillende merken nic's, sinds nu waarschijnlijk de nic's dezelfde driver aanspreken :(

• TDLofCC
Ahem ... zelfde driver ?
Daar maar eens naar kijken ...

Kabel MOET geod zijn want het heeft nl gewerkt ... :/

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Als je de kabel in de "hang" machine doet, zit ie dan ook al in de andere machine?
Probeer anders de kabel kabel :) in de nic te doen die nu moeilijk doet. Als hij dan ook hangt lijkt het wel alsof ergens onderweg die nic het heeft begeven....

Staat 1 van de NIC's niet vast op 10/100Mbit, terwijl de andere ergens anders op staat?

• TDLofCC
ehm ?

Als ik de kabel kabel :) in de andere NIC stop, dan houdt dat modem er toch mee op ...
Had gehoord dat dat modem dat niet leuk vindt enzo.

En beide nics is niks :) aan veranderd sinds opnieuw installeren WinXP.

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Gebruik je shielded kabels (STP)? Misschien dat er spanning op de shielding staat.

[ Voor 14% gewijzigd door DennisBoom op 26-11-2002 13:36 ]

Geen beurs, geen tempo

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Probeer eens die NIC in een ander PCI slot, misschien dat dat helpt :)

Hier tenminste wel met een P2

[ Voor 20% gewijzigd door GGS_VR6 op 26-11-2002 13:36 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• TDLofCC
Hmm .. ander PCI slot ...

Waard om te testen ... maar eens doen.

En ik heb gewoon 10m utp ... zoals ik al zei ... Het HEEFT gewerkt.
Die kabel kan toch niet binnen een week kaduuk gaan ofzo ?

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Een auto kan toch ook ineens de geest geven? Dus waarom een kabel niet?

Verwijderd

TheDarkLord666 schreef op 26 november 2002 @ 15:00:
En ik heb gewoon 10m utp ... zoals ik al zei ... Het HEEFT gewerkt.
Die kabel kan toch niet binnen een week kaduuk gaan ofzo ?
Dat is dus de grootste fout die mensen maken, te denken dat alles niet zomaar kapot kan, zo heb ik op de helpdesk een aantal bellers doen verbazen.

Bij computers kan helaas soms op miraculeuze wijze dingen kapot gaan, shit happens.
Je kunt maar beter zeker zijn van een aantal dingen en die te kunnen uit sluiten dan door als maar te blijven aanklootten (en hopelijk iets te bereiken waarvan je naderhand nog moet af vragen wat nou de oplossing was).

Maar goed over dat probleem, ik heb dus laatst ook iemand op de helpdesk gehad met precies hetzelfde probleem (ook met een Realtek), nadat we de netwerkkaart opnieuw hadden geinstalleerd liep hij niet meer vast, echter deed hij het nog niet goed.

Gellukig had de klant nog een oude NIC liggen (digital) dus hadden we die erin gekwakt, en tada hij werkte weer.

Ik ben er zelf nog niet uit of dit nu een windowsprobleem is of een hardwareprobleem, maar dit raad ik je aan om te doen:

1. UTP laten controleren bij pc boer.
2. Andere NIC driver proberen.
3. NIC laten testen bij leverancier (zit toch nog garantie op?).
4. Andere NIC proberen

Suc6!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp zit het zo:

nic1: internet(DHCP)
nic2: thuisnetwerk(192.....................)
nic1 werkt goed met internet
nic2 == hangup.

Heb je al eens geprobeerd om nic2 op internet aan te sluiten of nic1 op het thuisnetwerk?? of heb je al geprobeerd om die kabels om te wissen oid. Ik heb weleens 2 dezelfde realtecs in 1 pc gehad en dat ging bij mij niet al te best iig.
Pagina: 1