Facts over DTS / D-DIGITAL

Pagina: 1
Acties:

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Oke ik ben best wel n00b op het gebied van digital theatre.

Ik heb sinds kort een versterker die DTS en DD ondersteunt even als mijn DVD speler. Nu wou ik es een DVDtje kijken in DD en met DTS alleen krijg ik geen DTS :/ Ik heb het getest met Jurrassic Park 3.

Nu wou ik even een aantal facts duidelijk krijgen :)

- Voor DD en DTS moe tje DVD speler en je AMP het ondersteunen ??
- Je DVD speler moet Digitaal verbonden zijn met je AMP ?
- Beste digitale verbinding tussen DVD en AMP is Optisch kabeltje ?
- Je hebt alleen een optisch kabeltje nodig voor _ALLE_ geluid van DVD naar AMP ( en een gele tulpje voor video :? )

Wie voorziet mij van antwoorden ? je kan evt voorbeelden laten zien ( uitleggen)

Ik had eergisteren een topic datk geen DD kon krijgen , naja dat kwam doordat ik geen Digitale input had ( heb net ff kabeltje gekocht en DD werkt :) )

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Je moet je versterker wel goed instellen (voor dts dus)
Misschien ff de handleiding erbij pakken?

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Handleiding van beide apparaten heb ik al helemaal door gespitst. Als ik dat neit had gedaan dan opende ik gewoon _GEEN_ topic :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Mary Wana schreef op 26 november 2002 @ 11:00:

Ik heb sinds kort een versterker die DTS en DD ondersteunt even als mijn DVD speler. Nu wou ik es een DVDtje kijken in DD en met DTS alleen krijg ik geen DTS :/ Ik heb het getest met Jurrassic Park 3.

- Voor DD en DTS moe tje DVD speler en je AMP het ondersteunen ?? Ja
- Je DVD speler moet Digitaal verbonden zijn met je AMP ? Tenzij je DVD speler 6 analoge uitgangen heeft wel ja
- Beste digitale verbinding tussen DVD en AMP is Optisch kabeltje ? Mag ook coaxiaal (spdif) zijn
- Je hebt alleen een optisch kabeltje nodig voor _ALLE_ geluid van DVD naar AMP ( en een gele tulpje voor video :? ) Jep, 1 digitale aansluiting kan al het geluid overheen, zowel DTS als DD

Wie voorziet mij van antwoorden ? Ik dus je kan evt voorbeelden laten zien ( uitleggen)

Ik had eergisteren een topic datk geen DD kon krijgen , naja dat kwam doordat ik geen Digitale input had ( heb net ff kabeltje gekocht en DD werkt :) )

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

als DD werkt, moet DTS ook werken

heb je wel in het menu van de dvd de geluidsinstellingen op DTS gezet?

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 11:08:
als DD werkt, moet DTS ook werken

heb je wel in het menu van de dvd de geluidsinstellingen op DTS gezet?
Jazeker! Ik heb echt alles al geprobeerd hoor :)

Als ik DTS wil he heb ik dan geen andere kabels nodig ? Dus wat audio bekabeling betreft tussen DVD en AMP hoeft alleen maar OPTIC ?

[ Voor 21% gewijzigd door Mary Wana op 26-11-2002 11:15 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Je optische kabeltje gaat al het digitale geluid overheen. Dus daar gaat DD en Dts overheen.

Echter moet je versterker het kunnen decoderen en je DVD speler moet de Dts stream kunnen herkennen.

Als beide apparaten zo'n Dts logo hebben, moet het gewoon werken. Wat voor Amp heb je?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ja, tevens moet je dvd speler in het menu ingesteld worden op pcm stream voor dts.
Natuurlijk, tenzij de speler zelf een decoder heeft, dan kan het ook over 6x analoog.
Nee, beste verbinding is een goede coax digitale kabel, gezien toslink niet glasvezel, maar plastic vezel is, en dus altijd het signaal diffuseert.
- Je hebt alleen een optisch kabeltje nodig voor _ALLE_ geluid van DVD naar AMP ( en een gele tulpje voor video :? )
Correct, of natuurlijk een coaxiale kabel.
Wie voorziet mij van antwoorden ? je kan evt voorbeelden laten zien ( uitleggen)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[...]
DVD moet beide formaten kunnen doorsturen naar je versterker, dus in zekere zin ondersteunen. DTS-passthrough heet dat.
Je moet inderdaad een Digital Coax of Optical kabel hebben lopen van dvd naar versterker indien je het decoderen aan je versterker over wilt laten.
Digital Coax heeft een grotere bandbreedte dan Optical en hoeft ook niet 2x extra omgezet te worden (electrisch -> optisch en daarna weer optisch -> electrisch), dus is Digital Coax in principe beter.
Video kan je het beste via een scart of svideo kabel direct naar je tv laten lopen.

Indien je dvd speler een dd of dts decoder heeft en dan ook een 5.1 analoge uitgang heeft (5 tulpjes) dan hoeft je versterker niet perse een dd of dts decoder te hebben indien hij natuurlijk weer 5.1 analoog als ingang heeft.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 26 november 2002 @ 11:44:
Je optische kabeltje gaat al het digitale geluid overheen. Dus daar gaat DD en Dts overheen.

Echter moet je versterker het kunnen decoderen en je DVD speler moet de Dts stream kunnen herkennen.

Als beide apparaten zo'n Dts logo hebben, moet het gewoon werken. Wat voor Amp heb je?
Ik heb een Cyberhome DVD- 302 en deze AMP

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/SA-HE90.jpg

Op beide apparaten staat zowel DTS als DD logo

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Heeft je test-DVD wel een DTS-stream?

specs

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

twopack schreef op 26 november 2002 @ 12:19:
Heeft je test-DVD wel een DTS-stream?
En heb je deze geluidsstream ook geselecteerd? Vaak staat deze standaard op DD,namelijk.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:05

SilencerNL

No remorse

Ja, voor Dolby Digital en DTS moeten beide apparaten het ondersteunen. Bijna alle DVD spelers ondersteunen tegenwoordig DTS, dus gaat het alleen nog om de versterker / receiver

Ja, om Dolby Digital of DTS tracks te kunnen beluisteren, moeten deze digitaal worden aangesloten op een decoder (DD/DTS receiver bijv.). Het kan ook zijn dat je DVD speler al een Dolby Digital decoder heeft, dan kan je het door middel van 6 tulp stekkers analoog aansluiten op een 6ch ingang op een versterker. Hier komt alleen Dolby Digital door. DTS kan alleen Digitaal.

Zelf merk ik geen verschil tussen een digitaal coaxiaal kabeltje en een optisch digitaal kabeltje. Beide sturen immers digitaal signaal door.

Ja, Je hebt voldoende aan 1 digitaal kabeltje om alle geluid naar je versterker te zenden. Voor het beeld raad ik alleen zo'n geel tulp stekkertje af. Gebruik liever een scart-kabel of S-video kabel. Hiermee krijg je mooier (scherper) beeld.

Don't dream your life, live your dreams!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
dat was het! heb DTS nu gevonden op JP3 DVD alleen die heeft alleen frans :S ( dit staat neit eens achter op het doosje vermeld :S Heb hem nu ont frans in DTS geen DD :S

Pagina: 1