Programma om over LAN te praten tijdens games

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Met een stel vrienden organiseren we regelmatig kleine LAN parties bij iemand thuis. Nadeel daarvan is echter dat er ook gewoon mensen slapen daar, dus de 200watt 5.1 setjes blijven netjes thuis :P en worden vervangen door koptelefoons.
Met zo'n koptelefoon op ben je echter doof, en aangezien je in veel spellen de besturing met het toetsenbord gebruikt kun je niet alles typen, want dan sta je in UT dus stil en ben je een 'sitting duck' ;)
Met zo'n koptelefoon op ben je tevens half doof, dus dan moeten we weer allemaal gaan roepen, en dat schiet ook niet op...
Nu zoek ik dus een simpel progamma'tje dat een aantal computers met microfoontjes met elkaar verbindt. Als ik dus iets zeg, moet iedereen dat kunnen horen, en andersom. Een programma als netmeeting is hier niet geschikt voor, omdat het te uitgebreid is, en daardoor veel resources in beslag neemt, en nogal veel network traffic genereert.
Zijn hier geschikte programma'tjes voor, en hoe heten ze/waar haal ik ze?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
is dit niet wat? roger wilco

http://rogerwilco.gamespy.com/

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-01 10:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
die rogerwilco is shareware, en teamspeak komt erg professioneel over, met zowel windows als linux clients en servers. ben even aan het bekijken. Suggesties zijn natuurlijk nog altijd welkom ;)

micheljansen.org

Verwijderd

Window Communicator.... Speciaal voor LAN. Je stuurt snel een pop-up message in een LAN.... Even de aangemelde Pc aanklikken en sturen maar!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
PopUp is dus niet de bedoeling: het gaat hier over spraak.

micheljansen.org

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:44
Ik denk niet dat een pop-up berichtje goed van pas komt tijdens een LAN ... ben je lekker aan't gamen flikkert er ineens een net send boxje op je scherm :) ... en geluid heb je dan ook niet of wel?

Vroeger gebruikte ik weleens Battlecom. Een linkje heb'k nie meer want MS heeft het hele zooitje overgenomen. Je zal het wel ergens op een warezsite kunnen terugvinden.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-01 13:49

Jimbolino

troep.com

ik schreeuw gewoon, daarvoor zijn het lanparty's :)
thuis is zon progje leuk, maar op een lan :S

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1