Linksys DHCP deelt nutteloos ip's uit

Pagina: 1
Acties:

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
Sinds kort heb ik een Linksys BEFSX41 Router/Firewall/VPN Endpoint. :P
Het ding heeft alleen een eigenaardigheid die ik niet snap?

De router zelf heeft het ip 192.168.1.1
Mijn Win2K Server heeft een statisch ip nl 192.168.1.2

De dhcp server van de router is ingesteld op:
- Starting IP Adress: 192.168.1.3
- Number of DHCP users: 5

Als ik nu in de Router Configuratie in het venster 'DHCP Clients Table' kijk zie ik daar dat de Server een IP toegewezen krijgt, nl 192.168.1.5.

Als ik ipconfig run op de server zie ik dat ie gewoon 192.168.1.2 gebruikt, het statische dus!

Maar waarom deelt de router dan een ip uit, als de server er dus niet om vraagt? :?
Heb al eens de server opnieuw opgestart, en in de Router die lease verwijderd, maar dan maakt ie hem gewoon weer aan als de server opstart |:(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:55

Predator

Suffers from split brain

Heb je toevallig op de server wel een statisch ip ingevult maar de dns of wins op DHCP gezet ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

deelt de router geen IP's enzo uit over het WAN? ipv. alleen over het LAN?

[ Voor 26% gewijzigd door Duur! op 26-11-2002 11:10 ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• hbongers
WINS staat op Enable Netbios over TCP/IP. Use NetBIOS setting from the DHCP server staat dus uit.
De DNS servers heb ik zelf ingesteld.
Wel is gekozen voor 'Append primary and connection specific DNS suffixes' en staat 'Append parent suffixes of the primary DNS suffix' aangevinkt.
Kan dat er iets mee te maken hebben :?

ipconfig verteld me dat de suffix 'ndwrt1.lb.home.nl' is. kan ik die beter handmatig instellen dan?

ow, nee Duur hij deelt alleen aan het LAN uit. Ik zie in de DHCP clients table ook de hostnames, en daar staan gewoon voluit de computernamen van mijn LAN.

Ik heb zojuist opnieuw geprobeerd met de suffix handmatig ingesteld maar dan geeft de dhcp server evengoed weer 192.168.1.5 af.

Dit kan ik overigens niet pingen want de w2k server doet hier dus nix mee. ping naar .2 werkt wel

[ Voor 40% gewijzigd door hbongers op 26-11-2002 11:35 ]

• hbongers
Kick :|

Modbreak
Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen :(

[ Voor 94% gewijzigd door Koffie op 27-11-2002 10:23 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

aan een ip verkregen via dhcp hangt een lease tijd . als die niet overschreden is en je hebt een tijdje gelden zitten experimentern zal hij die onthouden .. en nog gereserveerd houden

mm beter lezen

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 26-11-2002 22:27 ]

Iperf

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Heb je toevallig inkomende RAS-poorten op je server? Want die vragen ook om een IP-adres via DHCP....

Met of zonder mayonaise?

• hbongers
Dat ga ik vanmiddag thuis eens nakijken. Ik heb eens geprobeerd om een VPN op te zetten maar dat lukte me toen niet. Er is dus geen verbinding, maar het kan zijn dat er wel nog staat te wachten op een verbinding!

Idd, RRAS uitgezet, en hij komt niet meer in de DHCP CLients table voor. Bedankt voor de tip.
offtopic:
sorry Koffie

[ Voor 20% gewijzigd door hbongers op 27-11-2002 17:04 ]

Pagina: 1