Toon posts:

PoV Ti4200 met Detonator zorgt voor zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen zondag bij de hcc de Point of View Ti 4200 8x AGP 128 mb gekocht. Ik heb windows XP draaien en alles werkt prima totdat ik de drivers van nvidia installeer (detonator). ALs de pc dan opnieuw opgestart wordt dan zie ik alles nog, het bios scherm zeg maar, maar als windows echt gaat opstarten dan krijg ik ineens niets meer te zien. Het beeld word dan gewoon zwart maar de pc loopt niet vast ofzo, tenminste dat kan ik ook niet zien maar hij klinkt normaal :) en gaat gewoon verder.

Ik zat eerst te denken dat het mijn beeldscherm zou kunnen zijn omdat deze geen hogere resolutie dan 1024*768 aankan :x. Misschien word de resolutie dus automatisch hoger gezet na het installeren van die drivers..... Maar toen ik de pc gewoon door liet gaan, al dan niet met zwart scherm, ging ie op een gegeven moment rebooten, zeg na 3 minuten ofzo.... In veilige modus opgestart en toen gaf windows aan dat de video kaart voor instabiliteit zorgde :(

Weet nu dus niet waar het aan ligt... mijn beeldscherm, mijn videokaart of wellicht windows XP????

help me AUB

Verwijderd

Topicstarter
was ff vergeten de andere specificaties van mijn pc door te geven.

Amd Athlon XP 2100+
Asus A7v333-X moederbord
512 mb ddr333 (dane-elec)
Western Digital 80 Gb 2mb cache

Verwijderd

Heb je meerdere versies van detonators geprobeerd?

Dus je deto's vanuit safe mode verwijderen en dan opstarten in normal mode en dan andere deto's proberen.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
Je kunt het beste ff opstarten in veilige mode
dan gooi je ALLE driver van de kaart weg, maar dan ook echt allemaal.
dan start je normaal op, windows ziet nieuwe kaart.
NIET de windows whatsoever driver installeren, dus ANNULEREN.
dan je detonator installeren en opnieuw opstarten

zo moet het altijd met (nieuwe) detonator. :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de deonator drivers van de originele cd geinstalleerd en daarna de nieuwste versie van de nvidia site geinstalleerd. En tussendoor heb ik ook ALLES weggehaald, dus daar kan het ook niet aan liggen......

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
Dan zou je misschien beter eerst kunnen proberen een firmware-update van je kaart te doen. Dus je kaart flashen. Moet je ff op de site van PoV kijken of dat kan en zo ja, hoe dan.
Doe dit niet gehaast, lees de handleiding minstens 2 keer en denk goed na voor je iets doet.

Veel succes :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

Welke monitor gebruik je? En welke monitor driver?

Ik had hetzelfde probleem bij mijn nVidia Geforce2MX400 32MB videokaart, een 14 inch monitor (ja ja, mijn 15 inch was stuk, ik heb nu een 19 inch Iyama) in windows als plug en play monitor en nVidia driver versie 28.32 Het beeld werd windows 98-groen. Ik moest windows in veilige modus opstarten en de driver terugzetten op standaard VGA en daarna rebooten. Vervolgens nVidia driver 23.11 geinstalleerd en toen werkte het beeld weer wel. Heel vreemd. Later, zelfde systeem maar met Iyama 19 inch wel met driver 28.32 alles in orde!

Ik denk dat het belangrijk is om de juiste driver voor de monitor te installeren en geen gebruik te maken van zoiets als plug-en-play monitor. Default wordt windows in 640x480x8bit opgestart. Na installatie van nVidia gaat na reboot de resolutie automatisch op 800x600x16bit en met een andere beeldscherm refresh rate dan ervoor. Iets klopte er niet, maar ik weet nog niet precies wat.

Succes overigens (als ik zo mijn tekst overzie is het wel veel bla-bla :P, sorry)

Verwijderd

Topicstarter
BEDANKT!

ik zal wel eens proberen om andere drivers voor mijn monitor te installeren. Ik het de Samsung Syncmaster 500 (15''), hopelijk ligt het daar aan anders zou ik het ook echt niet weten....

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders nog suggesties?? het probleem is namenlijk nog niet opgelost. :'(

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:41

charrel

Cortisol4life..

heb je ook die via, voor je chipset, drivers geinstalleerd? Dit schijnt problemen op te leveren met agp8x, je kan beter gewoon de standaard windows xp drivers erop laten. Dus geen via drivers installeren. Dit schijnt bij de radeon9700 agp8x ook stabieler te zijn. Mischien werkt het bij jou ook.....

Verwijderd

Topicstarter
AUB, iemand ervaring met mijn probleem?? Ik kan nu mijn nieuwe kaart niet optimaal gebruiken

HELP ME PLEAZZ

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je al andere drivers voor je videokaart geprobeerd? Kans is redelijk groot dat daar het rpobleem zit, probeer bijvoorbeeld de 30.82 drivers te installeren.

En SCHREEUW voortaan ajb niet zo, caps gebruiken is alleen maar irritant.

+ titeledit

Verwijderd

ik neem aan dat je nu 40.72 drivers geinstalled hebt?
probeer een 30.82.

Polleweb was me net voor :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 21:26 ]

Verwijderd

Welk mainboard heb je ???

Verwijderd

Topicstarter
Heb idd de nieuwste detonator drivers geinstalleerd en ook een oudere, de 30.82..... dus dat heb ik al geprobeerd.

Ik heb de asus A7v333 als moederbord

ps: sorry voor de CAPS overlast ;) maar ben een beetje wanhopig ;(

Verwijderd

een 8x versie ?

Voor zover ik weet ondersteund de PoV geen AGP 8x

Zet je AGP eens terug op b.v. 4 of 2

Sucs

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt in de BIOS???

Heb ik geprobeerd maar blijft ie ook haken bij het opstarten van XP :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren ook nog in mijn bios zitten rommelen. Heb op de Pov site gekeken en die hadden daar wat instellingen staan die ze aanraden. Echter, als ik bv de aperture size (videokaart in bios) op 128 zet en de agp op 4x zet dan krijg ik mijn systeem ook al niet meer in windows. Dat zelfs zonder de Detonator divers. Dus ligt het dan misschien aan de bios configuratie??

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

grtz

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de kaart in een ander systeem zitten en nu werkt hij wel :/

Dus het ligt aan mijn systeem blijkbaar. Het systeem waar hij nu in zit heeft een Soltek moederbord en allemaal recente drivers (maar dat had ik in mijn systeem ook). In het BIOS staat AGP op 4x en is het geheugen ingesteld op 64MB (mijn kaart heeft 128).

Asus heeft wel weer een nieuwe firmware, versie 1002, maar dat zal denk ik ook niet helpen omdat in de changelog niks is terug te vinden over problemen met de Geforce of AGP of iets anders relevant.

Kortom, ik heb nu geen idee wat het zou kunnen zijn, weet iemand hier misschien meer van? Andere berichten ergens gelezen over dezelfde problemen? HELP! :|

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Misschien ligt het dan wel aan je moederbord :?

Verwijderd

Topicstarter
zou niet zo mooi zijn. Het is net een nieuwe, maar ik heb ook wat gezocht en heb wel mensen gezien die hetzelfde mobo als mij hebben en met de ti 4200 waar ie wel werkt. Waarschijnlijk is het toch een bios kwestie ofzo... Moet er in ieder geval behoorlijk mee gaan prutsen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou ff zeggen dat mijn probleem is opgelost !!!!!! _/-\o_

Het was toch eigenlijk maar een lullig dingetje (maar wel een WEEK prutsen!!!)

Ik heb eerst alles uit de kast gehaald, behalve de videokaart, ram en hd. Toen deed ie het !!! Toen alles stuk voor stuk weer aangesloten en elke keer tussendoor testen. Alles werkte perfect totdat ik bij mijn netwerkkaart aankwam. Bij het opstarten weer dit vervelden zwarte scherm. Maar geen nood, de netwerkkaart in een ander pci slot bevestigd en alles deed het weer. Had ik dat nou maar meteen gedaan, maarja ik zeur niet, hij doet het gelukkig :*)

Het was dus duidelijk een IRQ probleempje die trouwens niet in de bios opgelost kon worden maar puur hardware matig. Hopelijk hebben mensen met soortgelijke problemen hier iets aan. En voor iedereen die zo gul is geweest om mij te helpen hartelijk dank. Ik ga snel mijn kaartje testen 8)

mzzls

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
Heb je toevallig met je hrz zitten klote.. dat je beeldscherm niet aankan? probeer in veiligen modus op te starten

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
hm beetje laat
Pagina: 1