Qua connector zeker, maar dat is maar het begin. Je hebt dus een 13W3->Dsub15 connector nodig en die kunnen best duur zijn
* dion_b heeft er 2 maar die zijn beiden in gebruik
Tweede en derde punten zijn het volgende:
- is het een multisynch monitor? Zo nee kan het lastig worden, het kan dan alleen op één bepaalde frequentie aangesloten worden (meestal 76Hz verticaal en horizontaal afhankelijk van schermgrote/resolutie), waardoor je dus ofwel een speciale (ERG dure) kaart nodig hebt, danwel genoegen moet nemen met pas beeld te hebben als je in Windows/XF86 komt (prima voor secundaire monitor, minder geschikt als primair)
- hoe is de synch geregeld. VGA heeft 2 aparte synch lijnen (Hsynch en Vsynch), maar er zijn monitoren die maar één synch lijn hebben (composite synch) en andere die er helemaal geen hebben en het op de groene signaallijn gooien (synch-on-green (SOG)). Er zijn maar een paar PC VGA kaarten die Composite en SOG aankunnen. Als ik me niet vergis kan de ATi Rage Pro (maar NIET de Rage 128) composite aan en de Matrox Gx00 reeks SOG. Maar dat kan juist andersom zijn, google ff op SOG en ATi, kom je er snel genoeg achter.
Maar goed, welk model Sun monitor is het? Ik zit nu voor een Sun GDM-20E20, die dus wel kan multisynchen en vrolijk alle modes draait op m'n woonkamerbak