PC's zien elkaar slecht via router

Pagina: 1
Acties:

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 22:57
Ik heb mijn Chello-aansluiting via een Sitecom DC-202 gedeeld over twee pc's. Op beide werkt de internetverbinding perfect, maar mijn probleem betreft het interne netwerk. Als een van de twee pc's bezig is met een taak, kan de andere pc niet op de schijven van die pc kijken. Als beide pc's in rust zijn, kan ik zelfs een programma dat op de harddisk van de ene pc staat op de andere draaien. Is dit normaal? Beide pc's zijn snel (Athlon 1900+, 512 MB DDR2700, 120 resp. 160 GB harddisks). Kan het zijn dat partities te groot zijn, zodat bij het opvragen van de inhoud van de andere pc teveel data verzonden moet worden? Hiervoor had ik een hub en hetzelfde probleem: internet kon ik delen maar het interne netwerk werkte niet. Ik heb trouwens in een van de pc's een firewire-kaart en ik begreep dat die de zaak ook kan beinvloeden. Wie helpt??????

[ Voor 3% gewijzigd door 4-legged-bird op 26-11-2002 10:02 ]

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
10mb netwerkkaarten?
welke os?

• 4-legged-bird
In de ene zit een 3Com 10/100, in de andere een RealTek 10/100 Beide pc's draaien onder XP Pro. De XP-firewall is op beide uitgeschakeld, beide pc's hebben een automatische IP-toewijzing.

Verwijderd

Het interne netwerk via het hub deel van de router moet je op 100mbit/sec fixed no negotiate zetten. Dan forceer je de hoge snelheid en verijdel je het onderhandelen wat erg veel tijd kost als het niet dezelfde netwerk kaarten zijn. Wat voor OS draai je op die pc's ?

Het is dus het bekende negotiate verhaal ! ! !

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 10:13 . Reden: 4-legged-bird gaf antwoord tussendoor ]

• 4-legged-bird
Waar stel je dat in, dat negotiate?

Verwijderd

geen idee maar heb je al nieuwe drivers voor jet netwerkkaarten geinstalleerd dat wil ook wel eens helpen!

Verwijderd

control panel/network/adapters/properties
advanced/link speed & duplex

• 4-legged-bird
Thanx vteuniss! Kga het meteen proberen als ik thuis ben (nu op m'n werk).

Pagina: 1