Toon posts:

[ODBC] eigenschappen van een kolom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PRL/CGI script wat een connectie heeft met een SQL database vie de ODBC module. Dit gaat allemaal perfect. Nu wil ik alleen op kunnen vragen of een bepaald veld een null waarde mag bevatten. Kan ik dit op vragen? Of moet ik gewoon domweg proberen een nieuwe rij aan te maken zonder die bepaalde waarde en kijken of dat fout gaat. Dit is wel mogelijk, maar dat vind ik een vrij omslachtige methode.
Weet iemand een oplossing hievoor.

Verwijderd

Topicstarter
Het mag ook een query zijn als dat mogelijk is, lijkt mij namelijk van niet.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 09:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook een oplossing die ik niet zo mooi vind is om de velden die geen null waarde mogen bevatten gewoon met een hoofdletter te laten beginnen.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Er zit ook een edit knop boven je reply ;)

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Gewoon proberen null te inserten ? Indien succesvol het record natuurlijk weer verwijderen en als je een error krijgt weet je dat de kolom geen null mag bevatten :? Ook niet echt netjes, maar dat is wat ik zo 1, 2, 3 kan bedenken

Verwijderd

Over welke database gaat het hier? Voor de meeste serieuze DBMS'en is er wel een manier om via een query dergelijke meta-data over tabellen op te halen.

Verwijderd

Topicstarter
r0bert schreef op 26 november 2002 @ 10:00:
Gewoon proberen null te inserten ? Indien succesvol het record natuurlijk weer verwijderen en als je een error krijgt weet je dat de kolom geen null mag bevatten :? Ook niet echt netjes, maar dat is wat ik zo 1, 2, 3 kan bedenken
Dit had ik ook al bedacht, maar als je iets van 10 velden hebt die je moet testen is dat natuurlijk niet de oplossing.
Pagina: 1