AMD Thunderbird loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 08:48

BEVEL

s9.BeVeL

Topicstarter
Hij staat op een asus K7VT mobo
loopt zelfs vast onder t installeren van willekeurige windows!!
dus zware problemen
Zit een 300 watt voeding op
Opzich wordt de cpu best warm
maar daar ligt t probleem niet
Als ik em op een geinstalleerde windows aansluit loopt ie vaak vast bij het afspelen van spellen.
Ook winamp geeft problemen (na een tijdje muziek hangt ie ook)
Ben nu een beetje hopeloos aan t worden !!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10
Lijkt me duidelijk een hitte probleem.
Kijk eens of je koeler contact maakt met de CPU core. Heb je er wel koelpasta tussen zitten?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:47
Hoe heet wordt je cpu dan? Dit lijkt namelijk wel op een hitteprobleem.
Raakt je koelblok de cpu wel goed?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• BEVEL

BEVEL

s9.BeVeL

Topicstarter
hij is wel een slot A
staat ook een twin koeler op.
dus ik weet niet of daar koelpasta op moet liggen???
maar als ik hem een tijdje uit heb en windows wil gaan installeren loopt ie ook vast.. dus zonder dat de cpu noemenswaardig warm is

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik had een Tbird 900 en die was ook onstabiel op 900... bij wat voor voltage ook!
toen heb ik uit uiterste noodzaak maar de L1 bruggen verbonden en hem op 850 gezet en dat deed ie wel.
Heb om een ruil gevraagt, en heb de 900 omgeruild voor een andere, deze doet het wel goed.

BTW, het was wel een echte 900, geen fake ding ofzow. pruductiefout misschien

Verwijderd

he stef jij hebt wel vaak shit met je Tb's of niet?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 00:27 schreef BEVEL het volgende:
hij is wel een slot A[/quote]Uhh. Tbirt slot A? loop ik 8er?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien is het geheugen niet goed ofzo.

Je probeert nu AMD een slechte naam te geven door te zeggen dat je TB vastloopt, terwijl het daar misschien niet eens aan ligt. FOEI! :)

* Bigs is niet pro-AMD hoor :).

• X-Treme
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 18:17

X-Treme

[X-Treme]

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=10321

Processors / AMD Athlon Thunderbird 700 (Slot A)

Schijnbaar wel :P

AMD 1.4Ghz, MSI K7 Turbo RAID Limited Edition, 768Mb PC133, GeForce 2 GTS Pro 64Mb, Maxtor 60Gb 7200, IBM 60Gb 7200, WD 80Gb 7200, Plextor 24/10/40

Verwijderd

altijd ged8 dat de slot A's tot 800 gingen
daarna socket A
maar ja kword ook een d8je ouder...
xcuses

Verwijderd

Ja skiewiel net jaartje ouder geworden, dan krijg je dat!! Skelter

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 00:27 schreef BEVEL het volgende:
hij is wel een slot A
staat ook een twin koeler op.
dus ik weet niet of daar koelpasta op moet liggen???
maar als ik hem een tijdje uit heb en windows wil gaan installeren loopt ie ook vast.. dus zonder dat de cpu noemenswaardig warm is[/quote]Zals ik jou was zal ik er maar wel koelpasta tussen doen. Als je hem met koude cpu opstart, en hij loopt vast, kan het och hitteprobleem zijn, de core moet op een klein oppervlak gigantisch veel warmte kwijt, en wordt dus zeer snel heet bij slechte koeling.

• X-Treme
  • Laatst online: 21-07 18:17

X-Treme

[X-Treme]

Als je toevallig een SB Live (welk model boeit niet) hebt en die staat heel toevallig op IRQ9, zorg dan dat ie van die IRQ afgaat.

Bij Creative SB16 Emulation kan je bij eigenschappen deze laten sharen met de printer.

Heeft voor mij veel problems opgelost :)

AMD 1.4Ghz, MSI K7 Turbo RAID Limited Edition, 768Mb PC133, GeForce 2 GTS Pro 64Mb, Maxtor 60Gb 7200, IBM 60Gb 7200, WD 80Gb 7200, Plextor 24/10/40

Verwijderd

Dat vastlopen heeft dat met het overklokken te maken, of met de voeding.
ik heb namelijk een 1 Ghz T-bird besteld, deze moet dan toch gewoon goed gaan werken, zonder vast te lopen. Ik heb 235 W voeding is dit voldoende.

• Siliakus
  • Laatst online: 31-08 12:59
ik heb dus ook een dondervogel 1ghz besteld,

ik had nog 1 vraagje. MOET er koelpasta tussen? of alleen bij het overklokke.

(ik heb een asus a7v moederplank)

graag advies

Verwijderd

Het hoeft meestal niet beslist maar ik zou het zeker wel doen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 00:06 schreef BEVEL het volgende:
Hij staat op een asus K7VT mobo
loopt zelfs vast onder t installeren van willekeurige windows!!
dus zware problemen
Zit een 300 watt voeding op
Opzich wordt de cpu best warm
maar daar ligt t probleem niet
Als ik em op een geinstalleerde windows aansluit loopt ie vaak vast bij het afspelen van spellen.
Ook winamp geeft problemen (na een tijdje muziek hangt ie ook)
Ben nu een beetje hopeloos aan t worden !![/quote]Je probleem is de viachipset,ik neem aan dat je,je T-bird heb overgeclockt.De chipsset van Via op de K7V moet stabiel blijven tot 700MHZ daar boven krijg dit probleem.Probeer eens de instelling in je bios een lager snelheid bv 550mhz.

Verwijderd

Waar kan je die coolpasta kopen??????

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 23:08 schreef Rembo het volgende:
Zals ik jou was zal ik er maar wel koelpasta tussen doen. Als je hem met koude cpu opstart, en hij loopt vast, kan het och hitteprobleem zijn, de core moet op een klein oppervlak gigantisch veel warmte kwijt, en wordt dus zeer snel heet bij slechte koeling.[/quote]Het gaat hier om een slot processor, daar valt dat kleine oppervlak wel mee; de warmte wordt namelijk dmv een coldplate over de hele breedtte van de cpu (en de koeler) verspreid.

• BEVEL

BEVEL

s9.BeVeL

Topicstarter
Dus geen koelpasta dan maar :)

ik heb een globalwin vos 32 besteld... die ga ik er in iedergeval op monteren

maar ik denk echt niet dat t daar allemaal aan ligt
zo super warm wordt dat spul niet

trouwens... hij is niet overgeclockt!!!
is een "echte" amd 1Ghz SLOT A
geloof me!
kijk es op de amd site en dan zie je dat die dus ook bestaan
(of je moet denken dat ik mijn prive amd fabriekje heb)

• powerman
  • Laatst online: 19:43
ik heb dus ook een tbird 1 ghz en hij draait stabiel op muh a7v

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Volgens mij licht het ook aan het feit dat je proccesor niet goed contact maakt met je heatsink of zo. Of je videokaart zit niet goed in je moederbord. Als je, je computer met de PTT hebt gekregen, dan kunnen je kaarten wel eens los gaan zitten. Je kan ook effe onderklokken en kijken of dat stabiel is. Volgens mij is de Tbird 700 de enige Tbird die ook in Slot A is te krijgen.
Pagina: 1