Ik moet zo'n 3.000 negatieven inscannen, zodat de daaruit gekomen foto's op een CD te zetten zijn. Ik zie je al denken: "Je moet een negatiefscanner nemen!!!" maar dan heb ik een probleem.... De negatieven die ik heb zijn namelijk vanaf ongeveer 1935 tot aan 1969... Dus de negatieven hebben ERRUG afwijkende maten (vanaf 2X2 centimeter tot en met 6X8 centimeter.... Dus de meeste (if not alle) negatiefscanners kunnen dit niet aan, die kunnen namelijk alleen de 35mm negatieven scannen....
Om alle 3K negatieven af te laten drukken is ook geen optie omdat dit veel te veel uitzoekwerk geeft (waar laat ik wat afdrukken), veel te veel kost, en ik dan nog steeds alles moet inscannen....
Wie oh wie weet er raad? Het gaat om familiefoto's, leek me wel een leuk kado om ieder familielid een schijf te geven met ja, een HEEEELE hoop oude foto's (die sinds 1969 al op een zolder lagen, en vorige week bovenbeneden gekomen zijn.
Om alle 3K negatieven af te laten drukken is ook geen optie omdat dit veel te veel uitzoekwerk geeft (waar laat ik wat afdrukken), veel te veel kost, en ik dan nog steeds alles moet inscannen....
Wie oh wie weet er raad? Het gaat om familiefoto's, leek me wel een leuk kado om ieder familielid een schijf te geven met ja, een HEEEELE hoop oude foto's (die sinds 1969 al op een zolder lagen, en vorige week bovenbeneden gekomen zijn.
Hier had uw reclame kunnen staan.