Toon posts:

Hoe Heatsink op CPU vastmaken op Creative Slix/Shuttle SS51G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Creative Slix gekocht maar weet niet echt hoe ik het beste de bijgeleverde heatsink op een Pentium 4 CPU kan bevestigen. De Slix is hetzelfde als de Shuttle SS51G (alleen nog mooier :))

In de handeiding staat dat ik een subtiel kloddertje van de meegeleverde thermal adhesive in het midden op de cpu moet deponeren. Alleen die thermal adhesive (is dat lijm?) zit er helemaal niet bij. Wat er wel bij zit, zijn 2 dubbelzijdige plakkertjes van ongeveer 1.5x1.5 cm, 2-3 mm dik.

Is één zo'n plakkertje een vervanging voor de thermal adhesive?

Blijft de CPU koel genoeg met zo'n plakkertje? En zal ik het ooit nog los krijgen?

Ik heb hier wel aardig wat gelezen over Arctic Silver 3, maar heb nog geen ervaring met heatsinks. Krijg ik de CPU en heatsink met Artic Silver 3 ooit nog los naderhand? Is dat lijm of alleen een beetje plakkerige pasta?

Tenslotte: er zit een beugel bij de heatsink en het moederboard ligt horizontaal dus ik denk dat het allemaal wel goed vast zal gaan zitten. Alleen wat moet er tussen, of hoeft er misschien helemaal niets tussen?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
hier zijn 1000enden topix over

www.artcticsilver.com staat wel hoe je koelpasta moet aanbrengen

Verwijderd

Topicstarter
Dus Arctic Silver gebruiken en niet de bijgeleverde plakker?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
heeel klein beetje AS3 ertussen smeren, en nee dat is geen lijm. tis te verwijderen met wasbenzine.

rest van je verhaal snap ik nie ;)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Ik zou voor AS gaan en met een mechanisme de koeler vast zetten en niet plakken, dat lijkt mij zo definitief. Het lijkt erop dat je dubbelzijdig thermische tape heb bijgeleverd gekregen.

Meh ...

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
die plakkertjes zijn thermal-pads, die worden tegenwoordig ook meegeleverd met de compaq systemboards die ik voor stage moet vervangen bij klanten. Vroeger zat hier ook gewoon pasta bij. Die 'plakkertjes' zijn klein en zwart en geven als het goed is ietsje af. Die kan je idd gebruiken in plaats van de koelpasta, al moet ik wel zeggen dat ik er weinig vertrouwen in heb. Ik zal als ik jou was het zekere voor het onzekere nemen en netjes een tubetje artic silver bestellen! :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, thanks, 'kheb zojuist een tubetje AS II thermal compound gehaald (3 hadden ze nie)

niks bestellen, hier 100 meter om de hoek, bij mega2.nl, was EUR 12,30 :)

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
voor iedereen die dit topic later in de search vind:

die plakkertjes zijn letterlijk plakkertjes, bedoeld om (IDE) kabels mooi tegen de zijkant van de kast aan te plakken. ze zijn *niet* bedoeld voor alternatief gebruik als koelpasta, dat gaat niet werken.

de pasta die ze er bij leveren is misschien wat moeilijk te herkennen, op de plaatjes in het boekje met assamblageinstructies wat er bij zit staat een of andere grote tube, in werkelijkheid is het een miniscuul wit papier achtig zakje. Ik dacht eerst dat het zo'n zakje met rijst was zoals je wel eens bij componenten vind om het zaakje droog te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja klopt :)

Dat zakje met koelprut zat er gewoon helemaal niet bij in mijn geval... Heb toen maar Arctic Silver gekocht en ertussen gedaan.

Mijn Slix heb ik in de tussentijd doorverkocht en heb nu de Shuttle SS51G maar die maakt onwijs veel herrie! Die Slix was mega-stil! Er zit dus echt verschil tussen die apparaten :(
Pagina: 1