Weet iemand of het mogelijk is om met Windows 3.11 for Workgroups drie verschillende netwerkkaarten aan te sturen? Of anders misschien twee? Deze kaarten moeten met TCP/IP worden gebruikt. Eén werkt er al inmiddels
kan je dit niet vinden @ Google.nl of op de site van windowsProCal schreef op 26 november 2002 @ 01:59:
Weet iemand of het mogelijk is om met Windows 3.11 for Workgroups drie verschillende netwerkkaarten aan te sturen? Of anders misschien twee? Deze kaarten moeten met TCP/IP worden gebruikt. Eén werkt er al inmiddels
Nee, anders had ik het hier niet hoeven vragen hè...AMD_er schreef op 26 november 2002 @ 16:26:
[...]
kan je dit niet vinden @ Google.nl of op de site van windows
wat een antieke bedoeling zeg, maar goed we gaan het proberen.
Ik heb hier ook geen 3.11 meer draaien, maar zal je een aantal tips proberen te geven in de hoop dat je er wat aan hebt.
Je moet zorgen dat je geen PnP nic's hebt, wfw is nl geen pnp os. Je kan een pnp nic met de bijgeleverde disc vaak naar non-pnp zetten en zo io poort en irq instellen, je moet goed weten welke welke instellingen heeft en welke welke is. Zo zou je volgens mij al een heel eind moeten kunnen komen.
Ik heb hier ook geen 3.11 meer draaien, maar zal je een aantal tips proberen te geven in de hoop dat je er wat aan hebt.
Je moet zorgen dat je geen PnP nic's hebt, wfw is nl geen pnp os. Je kan een pnp nic met de bijgeleverde disc vaak naar non-pnp zetten en zo io poort en irq instellen, je moet goed weten welke welke instellingen heeft en welke welke is. Zo zou je volgens mij al een heel eind moeten kunnen komen.
Naja, da's niet helemaal waar hoor. Die 3 NICs, (RTL8029A (10MBit), 2x RTL8139C (100MBit)) werken alle 3 afzonderlijk prima onder Win3.11. Nix a/d hand dus met pnp/non-pnp. Alleen met 3 NICs tegelijk kan ik er maar 1 installen, de twee andere werken dan niet...red_bull schreef op 26 november 2002 @ 17:04:
wat een antieke bedoeling zeg, maar goed we gaan het proberen.
Microsoft geeft geen support meer op Win 3.11 dus het lijkt mij niet handig om dit OS te gaan gebruiken.
Geldt dat niet ook voor Windows 98? Wordt toch nog veel gebruikt, een non-argument dus.rAcEr schreef op 26 november 2002 @ 19:29:
Microsoft geeft geen support meer op Win 3.11 dus het lijkt mij niet handig om dit OS te gaan gebruiken.
Klopt dat ze individueel werken, staan ze allemaal op zelfde instellingen dus ga toch maar opzoeken naar die util en zet ze op verschillende adressen.
Ik ben ook best benieuwd wat je ermee van plan bent....
Het gaat er niet om wat ik er mee wil doen, het gaat er ook niet om of Microsoft wel of geen ondersteuning levert op 3.11, dat doen ze niet, dat weet ik zelf ook wel.
Misschien was m'n vraag niet duidelijk genoeg...
Ik wil graag weten of het mogelijk is om, gebruikmakend van MS Windows 3.11 for Workgroups, 3 netwerkkaarten te gebruiken. Afzonderlijk lukt, dus dat is het probleem niet. Het zijn PCI netwerkkaarten, te weten: RTL8029A, RTL8139C en nog een RTL8139C.
Voordat ik nog meer onzinnige antwoorden krijg:
Het is een PC die functioneert als router. Er staat MS-DOS 6.22 op, vanuit DOS wordt FreeSCO 0.3.0 geboot, dat is dus de routerfunctie. Verder staat er ook MSW311FWG op, het lijkt me geinig dat ik dus ook onder Win 3.11 het volgende kan doen: - 1: internetten (dat kan overigens al met IE5, 1 nic dus.)
- 2: het eerste netwerk benaderen (192.168.0.x)
- 3: het tweede netwerk benaderen (192.168.1.x)
Misschien is 't zo wat duidelijker...
Misschien was m'n vraag niet duidelijk genoeg...
Ik wil graag weten of het mogelijk is om, gebruikmakend van MS Windows 3.11 for Workgroups, 3 netwerkkaarten te gebruiken. Afzonderlijk lukt, dus dat is het probleem niet. Het zijn PCI netwerkkaarten, te weten: RTL8029A, RTL8139C en nog een RTL8139C.
Voordat ik nog meer onzinnige antwoorden krijg:
Het is een PC die functioneert als router. Er staat MS-DOS 6.22 op, vanuit DOS wordt FreeSCO 0.3.0 geboot, dat is dus de routerfunctie. Verder staat er ook MSW311FWG op, het lijkt me geinig dat ik dus ook onder Win 3.11 het volgende kan doen: - 1: internetten (dat kan overigens al met IE5, 1 nic dus.)
- 2: het eerste netwerk benaderen (192.168.0.x)
- 3: het tweede netwerk benaderen (192.168.1.x)
Misschien is 't zo wat duidelijker...
Welke util? Wat je eerder zei? Heb ik ook al geprobeerd, werkte helaas niet. Voor antwoord op je vraag, zie hierboven.red_bull schreef op 26 november 2002 @ 21:44:
Klopt dat ze individueel werken, staan ze allemaal op zelfde instellingen dus ga toch maar opzoeken naar die util en zet ze op verschillende adressen.
afzonderlijk werken ze
om te slagen samen zullen ze toch elk verschillend IRQ en i/O adres moeten aanspreken en verschillend geheugenbereik...
maar de eerste vraag is wel of het zoiezo kan
volgens mij volg je best red bull's raad
je kan eerst via een bijhorende util de hardware instelling van de kaart zelf instellen (in DOS naar de eeprom flashen) en dan pas windows laten detecteren
met Realtek8029AS zoek je bv naar RSET1010.EXE
http://ftp.muranet.com.br/Drivers/Rede/Setups/RSET1010.EXE
voor de andere zoeken naar RSET8139.EXE
om te slagen samen zullen ze toch elk verschillend IRQ en i/O adres moeten aanspreken en verschillend geheugenbereik...
je kan eerst via een bijhorende util de hardware instelling van de kaart zelf instellen (in DOS naar de eeprom flashen) en dan pas windows laten detecteren
voor de andere zoeken naar RSET8139.EXE
[ Voor 60% gewijzigd door ajouin op 27-11-2002 01:40 ]
Okay, thanx. Die tip van Red Bull had ik al geprobeerd, dat werkte helaas niet.. Ik zal dit eens bekijken. thx.ajouin schreef op 26 november 2002 @ 23:37:
afzonderlijk werken ze
[ Voor 16% gewijzigd door ProCal op 20-08-2003 01:26 ]
Njah... Niet gelukt.ProCal schreef op 26 November 2002 @ 23:57:
[...]
Okay, thanx. Die tip van Red Bull had ik al geprobeerd, dat werkte helaas niet.. Ik zal dit eens bekijken. thx.
Zelfs de
knop werkt nog na al die maanden 
Dicht
Dicht
[ Voor 19% gewijzigd door Rafe op 20-08-2003 01:59 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()