Toon posts:

Nieuwe pc gaat na 2 seconden uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord gekocht, dit betreft het Giga-bye vax moederbord met kt400 chipset. Hierbij heb ik een AMD XP 2000 en 256 dane-alec geheugen.

Dit heb ik net in elkaar gezet, maar elke wanneer ik de pc opstart gaat hij na 2 a 3 seconden weer uit. Alle cooler beginnen te draaien maar dan opeens gaat ie uit.

Ik ben echt radeloos en heb allerlei jumpers op het moederbord al verzet, of jumpers, hiermee kun je je cpu afstellen. Ik heb de brander buitengesloten maar ook dit had geen resultaat.

Iemand enig idee, want ik baal echt vreselijk en heb geen idee wat het kan zijn :(

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Misschien heeft je mobo een beveiliging voor als je cpu koeler niet draait. Sluit je fan eens op een andere aansluiting (= de officiele cpufan-aansluiting) aan en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
hij is nu al aangesloten op de officiele cpufan-instelling, maar ik probeer het toch even voor de zekerheid maar volgensmij zit hij al op de cpu-fan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd en ook dat is niet het probleem :S

• tisloafp
Geef nog eens wat meer specs. Krijg je in de 3 seconden al wel beeld?
Start je pc eens met zo min mogelijk hardware erin op. Dus alleen mobo, cpu, koeler, geheugen en videokaart.

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02
En als je naar bios-instellingen gaat?
Dan blijftie wel aan?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet naar de bios, hij gaat gelijk uit na 3 seconden, ik ga nu ff testen met z'weinig mogelijk hardware

Verwijderd

krijg je geen piepjes uit je pc-speaker? eerste idee is dat je CPU of mobo defect is, maar als je geen piepjes krijgt, is dat kans groot dat je moederbord kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
10 gb samsung hd, geforce 4 ti4200 aopen kast en lg dvd, liteon 40 speed brandern

Verwijderd

Topicstarter
Heb net geprobeerd met alleen videokaart geheugen en processor met thermaltake 9 cooler op te starten, maar weer na ongevver 2/3 seconden ging hij uit

Verwijderd

Topicstarter
als ik de pc aan doe gaat er een ledje branden op de mobo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 02:07:
met een foutcode, of alleen maar een power-led oid?

Verwijderd

Sluit een andere voeding aan. Ik denk dat hij dan gewoon werkt. Anders alle ide kabels loskoppelen en stap voor stap aansluiten. Elke keer de PC opstarten en kijken of het wekrt.

• tisloafp
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 02:07:
is dat een oranje ledje?

Verwijderd

Topicstarter
alleen maar een oranje powerled die aangaat

oranje dus ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 02:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu slapen, hoop dat jullie morgen met een oplossing komen, alvast bedankt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 02:20:
Ik ga nu slapen, hoop dat jullie morgen met een oplossing komen, alvast bedankt ;)
Een beetje tweaker slaapt niet voor dat zn pc het weer doet B)

Gewoon ff kabels lostrekken, koelers controleren, kabels weer terug, pc-speaker aansluiten, en als ie dan nog niets doet, is je mobo dood.

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2025
Je cooler zal er waarschijnlijk niet opzitten.
De MSI Kt3 serie heeft dit verschijnsel ook.

De fans draaien en daarna ( idd 1 a 2sec valt ie weer uit ) zonder een POST te hebben uitgevoerd.

Dit is een beveiliging om je CPU te beschermen tegen overhitting.

mijn tip, haal je cooler en nog 1x af en zet hem er dan weer op.

GL

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op welke voeding is het boeltje aangesloten?

Verwijderd

Kan het niets met de voeding zijn> ? te zwakke voeding??

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
ik heb hetzelfde probleem gehad, bij mij was het zo dat het power-knopje een beetje verschoven was met modden, was best vreemd.

als je gewoon stroom erop zet, en dan met je powerconnector kabeltje die twee pinnetjes waar die op moet aantikt, en dan er weer af haalt, blijft ie dan wel aan?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Misschien ook een mogelijkheid wat ik zelf pasgeleden 2x heb gehad: stroom of iig spanning op je kast. Houdt je hand es tegen de zijkant van je kast, als tie uitstaat, maar wel de stekker in't stopcontact zit. Voel je een beetje 'trillen' ofzo? Dan staat er spanning op. Ik heb gemeten met verschillende volt- en multimeters, maar nix gevonden. De reden dat ie bij mij dus 2x afsloeg was volgens mij (over)spanning op een bepaalde plek, bv mobo of juist m'n voeding.

Een oplossing hiervoor is: Kijken hoe al je powerdraadjes lopen, en dat ze niet ergens contact maken met een kastwand ofzo. Ook je voeding zelf goed nakijken, of er ergens iets contact maakt. Succes.

LinkedIn
Instagram

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, doorgaans wordt het probleem dat je beschrijft inderdaad gewoon veroorzaakt door die overheat protection van je CPU, en zit je CPU koeler er gewoon niet goed op (zit er misschien teveel, of juist helemaal geen, koelpasta tussen je CPU & Koeler?) En anders is idd een slechte voeding snel oorzaak of een "defecte" powerknop, maar dan durrt het meestal iets langer dan 2/3 seconden voordat hij weer uit springt...

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik gok dat je een verkeerde AGP kaart hebt... AGP-ledje wat gaat branden. Verkeerd voltage op je AGP dus.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

Willybubba schreef op 26 November 2002 @ 10:45:
Ik gok dat je een verkeerde AGP kaart hebt... AGP-ledje wat gaat branden. Verkeerd voltage op je AGP dus.
Ja, of het standaard power ledje, dat altijd brandt, als de computer aangaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer wakker, mijn voeding is van het merk A-open. Ik heb geen koelpasta tussen de processor en de thermaltake 9 zitten, ik had veel moeite met deze te installeren maar zal het toch ff opnieuw proberen als het echt nergens anders aan kan liggen. Iemnad nog verdere iedeeen, is een aopen bijvoorbeeld een goede voeding en ik heb btw ook mijn kast gemod. Hoe zat dit dan met dat powerknopje dat verschoven zou zijn? Graag verdere info hierover, en welk powerknopje is dat? achterop de voeding?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 11:19:
Ik ben weer wakker, mijn voeding is van het merk A-open. Ik heb geen koelpasta tussen de processor en de thermaltake 9 zitten, ik had veel moeite met deze te installeren maar zal het toch ff opnieuw proberen als het echt nergens anders aan kan liggen. Iemnad nog verdere iedeeen, is een aopen bijvoorbeeld een goede voeding en ik heb btw ook mijn kast gemod. Hoe zat dit dan met dat powerknopje dat verschoven zou zijn? Graag verdere info hierover, en welk powerknopje is dat? achterop de voeding?
Nee, het powerknopje is het knopje waar je de computer mee aanzet :). Ik zou als ik jou was maar een dun laagje koelpasta tussen de thermaltake en de processorcore smeren, waarschijnlijk helpt dat.

EDIT
Hoeveel Watt is die A-open voeding?

[ Voor 3% gewijzigd door The Third Man op 26-11-2002 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik vanmiddag ff wat koelpasta kopen :), ik heb trouwens een geforce 4 ti 4200 en op mijn mobo zit een 8x agp slot

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de koeler er opnieuw opgezet maar ook dit had geen resultaat, ik heb echt geen idee meer wat het kan zijn en zit nu op de rand van mijn pc kapot te schoppen

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Draait de koeler wel op volle toeren? Dus niet met de temperatuursensor, want ik gok dat het bios denkt dat de ventilator te zacht draait en daardoor de pc uitschakelt, maar op volle toeren (4800 rpm) zou hij gewoon beeld moeten geven.

Verwijderd

[edit]Ik denk dat toch je CPU te heet wordt ofzo de meeste mobo's shakelen zich zelf dan automatische uit!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 13:52 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 12:06:
[edit]Ik denk dat toch je CPU te heet wordt ofzo MSI shakelt hem dat automatische uit!
Hij heeft een Gigabyte GA-7VAXP hoor.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Vreemd verhaal over die koelpasta... hoe zat dat nu precies?

Zat er een thermal-pad op je koeler en had je die eerst gebruikt, of zat er echt helemaal niets tussen?

Verder ben ik benieuwd of je inderdaad al geprobeerd hebt om de power-switch los te maken van je moederbord en met een schroevedraaier je pc aan te zetten, zoals eerder ook al gezegd is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus helemaal geen koelpasta gebruikt. Er zit nu ook niks tussen, er zit alleen zo'n rond volgensmij koperen ding onderop die thermaltake 9 cooler.

Ik heb de powerswitch nog niet los gemaakt, zou je mij even duidelijk uit kunnen leggen hoe dit in zijn werk gaat, het starten met een schroevendraaier. Ik ben van plan vanmiddag evenkoelpasta te kopen, misschien dat dit enige zin heeft. Meer ideeen zijn welkom. :)

De cooler draait op volle toeren ja :/

[edit]Ik heb hem nu ook met de schroevendraaier aan gezet, dit had echter geen effect.. hij viel weer naar 2 seconden uit :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu ff fitnessen en daarna koelpasta kopen, verdere ideeen zijn van harte welkom

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Helemaal niks tussen CPU en keoler? Ben ik toch bang dat je misschien je CPU hebt opgeblazen...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Geen koelpasta gebruiken is niet echt slim, en dan druk ik me vrij zwak uit...
Ik ben van plan vanmiddag evenkoelpasta te kopen, misschien dat dit enige zin heeft.
|:(

No offense, maar heb je je wel enigszins ingelezen voordat je met bouwen begon..? :?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:00
misschien staat de beveiliging aan dat je PC automatisch uit gaat als je koeler niet draait
heb ik een keer per ongeluk aangezet. Powerknop in blijven houden, aan-uit-aan-uitm maar koeler gaat steeds ietsje harder draaien en dan gaat ie aan, naar de bios en veranderen

of misschien gewoon bios resetten, weet niet of die instelling standaard aanstaat, denk het wel als beveiliging

[ Voor 18% gewijzigd door OnTracK op 26-11-2002 13:43 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• juroz1980
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07-2025

juroz1980

Flex

Ik kan twee dingen bedenken...

1. blijft je powerknop niet hangen? heb ik gehad en dan gaat die na 3 seconden weer uit precies wat jij zegt.
2. probeer de jumper van je bios te vinden(staat in de handleiding en anders wel op internet) en reset je bios.

het zijn meestal drie pinnetjes met een jumer over twee van die pinnetjes, als je die 1 plaats verzet de pc aanzet en daarna weer terug zet is die ge-reset... zit +- onder je geheugen als je je pc rechtop hebt staan

No THX

Verwijderd

Topicstarter
k ik zal ff kijken, maar heb dual bios dus is misschien anders. Andere keren heb ik ook geen koelpasta gebruikt en liep alles perfect dus zoveel zal het niet uitmaken. Er is verder niks te zien op de cpu qua brandplekken ofzoiets dus opgeblazen lijkt me sterk. Ik zal er zo ff wat koelpasta opsmeren en wat andere dingen proberen, kijken of dat werkt. Zou het anders mijn voeding kunnen zijn?

Verwijderd

biosjumper verkeerd staan? check zowiezo ff alle jumpers.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Zit de koeler er niet gewoon verkeerd om op? Dwz. met de uitsparing die aan de onderkant zit aan de verkeerde kant van de socket? Dan maakt 'ie geen contact met je processor en dan overheat je processor al snel :).

Als dit zo is en je hebt ook nog pech, dan heb je waarschijnlijk ook nog een afgebrokkelde core. Ik hoop voor je dat je de koeler er goed op hebt gezet.

Macbook Pro

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Werd al eerder gevraagd. Hoeveel Watt voeding zit er aan??

Verder koelpasta is gewoon nodig. Om de warmte te geleiden tussen proccesor en Koeler.

Nothing more to say...

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 13:14:
Ik heb dus helemaal geen koelpasta gebruikt. Er zit nu ook niks tussen, er zit alleen zo'n rond volgensmij koperen ding onderop die thermaltake 9 cooler.
Eh, misschien moet ik de andere noobiefouten ook maar opnoemen :).

1. Heb je je cooler wel goed om gemonteerd, zoals ik in mijn andere posting schreef?
2. Heb je wel afstandsbusjes gebruikt bij het monteren van je moederbord?
3. Is het geheugen goed aangedrukt?
4. Is de voeding wel sterk genoeg?
5. Zit de videokaart goed in het AGP slot?

Vragen of je te veel Arctic Silver hebt gebruikt is niet nodig, want je hebt *helemaal niets* gebruikt! Ik hoop dat dat moederbord een oververhittingsbeveiliging heeft, want anders kun je je processor wel weggooien. Op een KT133A moederbord zou je processor het zo'n 10 seconden volhouden, denk ik.

Nog een noober tip: smeer *niet te veel* koelpasta aan de onderkant. Ga naar www.arcticsilver.com om te lezen hoe je koelpasta op de juiste manier moet gebruiken.

Ok, ff linkje opgezocht: http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Macbook Pro

Verwijderd

men broer heeft net hetzelfde probleem gehad

in zijn geval een p4 2.26 met een Gigabyte 8ihxp

als je de pc opstarte begonnen alle koelers te draaien, geen foutcodes, etc
maar na 2-3 sec gewoon *floep*, alles springt af

gewoon moederbord teruggedaan naar de winkel, en onmiddelijk een ander gehad, geen probleem

dus volgens mij gewoon mobo dood

edit: probeer je cpu,ram,3d kaart en voeding eens op een ander mobo, dan weet je het probleem ook redelijk snel

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er koelpasta tussen gesmeerd en ik kan nu in windows komen, hij start dus op. Maar als ik hem overklok naar 1500 Mhz valt het beeldscherm uit, en gaat ook niet aan bij het opstarten :o. Waar zou dit aan kunnen liggen?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 17:42:
Ik heb er koelpasta tussen gesmeerd en ik kan nu in windows komen, hij start dus op. Maar als ik hem overklok naar 1500 Mhz valt het beeldscherm uit, en gaat ook niet aan bij het opstarten :o. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Huh??? jJe hebt toch een XP 2000+? Die draait al op 1666 MHz, dus hoe kan jij hem nou overklokken naar 1500??? :?

Je gaat me toch niet vertellen dat de FSB ook nog op 100 MHz staat :D :D
Pagina: 1