Toon posts:

[XP] Geen screensaver meer ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Matched: screensaver, xp
Hallo allemaal,
Ik denk dat ik gewoon iets over het hoofd ziet.
Mijn Screensaver schakelt niet in.
Ik heb (denk ik) alles gewoon goed ingesteld.

Windows XP screensaver 10 minuten akkoord, ja. Dus klaar is kees, jan, piet en vele andere. Maar ikke niet.

Wat doe ik niet goed. Of wat zie ik over het hoofd.
Groetjes,

Verwijderd

Matched: screensaver
Als je voorbeeld doet wat krijg je dan te zien? O en heb je wel iets geselecteerd als screensaver, dus geen zwart scherm :9

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-04 12:56

red bull

Keeps me awake !

Matched: screensaver
Check eens of de instellingen van je powermanagement niet korter staan ingesteld als die van je screensaver

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54
Matched: screensaver, probleem, xp
ik heb hetzelfde probleem; de screensaver wordt niet na de ingestelde 3 minuten geactiveerd, maar bij mij doet powermanagement het ook niet, dwz: de monitor gaat dus ook niet na de ingestelde 10 minuten uit. 'Voorbeeld' van de screensaver gaat wel goed.

Het gaat om Windows XP Home Edition, legaal. De rest van de programmatuur is bijna allemaal niet-legaal. Er staat ook een niet-geregistreerde versie van Microsoft Office 2003 op.

---
edit:

Ben er al achter. dit soort ellende wordt meestal (of: altijd) veroorzaakt door een programmaatje wat op de achtergrond actief is maar wel je systeem bezig houdt met als gevolg dat de screensaver er niet op springt.

In mijn geval was het een exe file wat actief was vanwege de ondersteuning van mijn multimediatoetsenplank.

De oplossing: Zorgen dat je een klok bij de hand hebt, je screensaver op 1 minuut time-out zetten, en dan bij taakbeheer (via [CTRL]-[ALT]-[DEL] te krijgen) telkens stuk voor stuk een lopend proces beeindigen (die met ' user', niet met ' system' ) en dan een minuut wachten om te kijken of het al werkt. De laatste die je verwijderd hebt voordat je screensaver gaat werken is de boosdoener.

Daarna proberen te achterhalen waar het programmaatje voor diende/waarom of waardoor het opgestart werd. (meestal via opstarten of systemtray). Zorgen dat het de volgende keer NIET meer gestart wordt, klaar.

[ Voor 103% gewijzigd door Carpento op 12-03-2004 13:24 . Reden: de oplossing bijgevoegd ]