Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobo/Monitor Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Shit.... Ben ik heel mijn mobo zorgvuldig met een kwastje aan het schoonmaken, gebeurt, zet ik alles weer in elkaar en start de PC op, heb ik ineens nog maar iets van 340MB geheugen ipv 512... Geen probleem, zal wel wat loszitten. Dus PC uit, alle geheugenmodules eruit en opnieuw erin... Vervolgens wil ik opstarten, geen beeld.

Voor de zekerheid hang ik mijn 2e monitor eraan, maar ook die geeft geen beeld. Volgens redmiddel is mijn 2e grafische kaart, weer beide monitoren geprobeert, maar ook weer geen beeld,.... Dus lijkt het probleem me toch duidelijk op mijn mobo te zitten, of niet?

Kan ik nog iets proberen, of moet ik gelijk maar even een nieuwe mobo gaan kopen morgen? Bah, helemaal geen zin in, ook al heb ik een best wel oude mobo (Aopen AK33)... En als ik een nieuwe moet kopen, wil ik gelijk de cpu maar meenemen.... Maar het liefst wil ik niets kopen (out of cash), en op de pc waar ik dit vandaan typ, hou ik het nog geen uur vol (Ik weet niet of deze pc al heeft gehoord van 586.... en heeft wel 30MB geheugen)....

Iemand een oplossing toevallig?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
ram in een andere bank? bios reset? ander geheugen?

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Dat ie geen beeld geeft kan toch niet meer aan het geheugen liggen, of ligt dat aan mij?

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
hmmm... toch maar even je advies opgevolgd, en waarempel... Ik zit weer achter de bewuste pc.... Heb er al hoofdpijn van gekregen, dacht echt dat ik weer een hoop centen die ik niet heb uit moest gaan geven.... Toch verbaasd het me dat het niet goed zitten van je memory kan resulteren in geen beeld.... Voor de rest dacht ik duidelijk te horen dat de PC goed opstartte namelijk.... Maar hier draaien altijd 3 pc's, dus ben ik niet zo goed in het 'horen' van het opstarten.

Thanx voor je hulp!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Volgende keer misschien je oor tegen je PC bliepert aanhouden om het piepje te horen als de comp de POST (Power On Self Test, geheugen chekken enzo) is doorgekomen. Als je die niet hoort is er iets mis met je proc/mobo/geheugen, heel soms iets met een kaart of voeding.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

kleine hint:
je opstartmechanisme:

eerst je power, geheugen, en processor nakijken, daarna pas software bios, en als ie echt helemaal niks doet, ook geen fans dus, dan maak je meestal sluiting.

geheugen kan heel erg vaak voor problemen zorgen echter.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

verkeerde topic, modje is geschopt om in PMG te zetten

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Is al opgelost.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.