[Maxtor]Helemaal de weg kwijt.

Pagina: 1
Acties:

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 14:35

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
Jongens dit gaat een lang verhaal worden...

Het begon met de HCC :P Ik heb daar een schijfje gekocht. Een Maxtor 30G Liquid Bearing op 7200 toeren. M`n oude systeem bevatte twee Quantum Fireballs van ieder 4 gig dus het werd wel weer eens tijd. Maar voordat ik begon wilde ik alles eerst ff back-uppen. Helemaal gedaan maar na de reboot van m`n systeem zoalsìe was kreeg ik de melding dat het bestand gdi.exe niet meer gevonden kon worden. Ik dacht naja ik heb alles geback-upped, ik gooi gewoon m`n nieuwe schijf erin...

Oude situatie:
Primary Master: Quantum Fireball - Hier stond alleen een OS op (WIN98) en wat software.
Primary Slave: 48 X CD-ROM
Secundary Master: Quantum Fireball - Alleen mp3z
Secundary Slave: Plextor 12 X 10 X 32

Het enige wat ik eigenlijk voorlopig wilde veranderen was de Primary Master eruit te flikkeren en die Maxtor van 30G erin te doen. Hier begon het gelazer... In m`n BIOS had ik alles op automatisch staan en bij de eerste boot na het omruilen van de schijven zag hij dat die Maxtor aanwezig was.

Ik partitioneer met behulp van bootflop waarmee ik in dos kom...
REBOOT
Ik formateer de schijf en geef hem een naam. Hier geeft hij al aan dat iets van 40 MB aan bad clusters heb???? Maar goed ik boot weer en ik kom op de A schijf. Ik ga naar C en dat herkent`ie. Vervolgens wil ik alvast een DIR aanmaken, om wat files van de WIN95 CD over te zetten geeft hij als melding error reading media oid. Gaat dus niet... Ik ga vervolgens naar m`n CD (was inmiddels E: geworden, D was een DRAM drive tijdelijk aangemaakt door bootflop) en draai install. Gaat goed, scandisk ook, maar dan blijft hij hangen op iets bij de setup. Groot blauw scherm met de melding dat setup wordt gestart maar er gebeurd niets. Half uurtje gewacht en toen de boel maar uitgezet. Toen andere bootflop gebruikt, en WIN95 CD-ROM en hetzelfde probleem...

Ik denk fuck die Maxtor, ik heb die computer nodig, ik gooi m`n oude schijf er wel weer in. Die schijf gaat erin, en ik boot hem met een flop en wil WIN95 opnieuw installeren gaat eerst scandisk draaien. Hij gaat op een gegeven moment de FAT`s vervangen (2e stap geloof ik) en dat duurt echt minsten 40 minuten. Vervolgens loopt`ie het rijtje af en geeft`ie de melding dat`ie iets belangrijks heeft vervangen waardoor hij scandisk nog een keer moet starten. Dus ik denk naja hij heeft de eerste keer dingen gerepareerd dus het zal nu wel snel gaan. Maar nee hoor, weer die FAT`s en WEER durt het een uur. Toen vroeg scandisk daarna weer of`ie wat mocht vervangen maar ik ben er mee gestopt, dit kan niet normaal zijn. Zeker niet omdat die schijf gewoon normaal functioneerde... Dus als laatste poging wilde ik bestanden van de CD, uit de WIN95 dir. gaan copy-en naar m`n oude HD, misschien dat scandisk beter zou lopen. De directory aanmaken kan, wat bij die Maxtor al niet eens ging, maar als ik wil kopieren krijg ik de melding: CDR101: Not ready reading DRIVE R

Deze bootflop had hem dus op R gezet.

Ik heb inmiddels bootflops van WIN95 en 98 gebruikt, allemaal van bootdisc.com en ik ben nu echt de weg kwijt. Maxtor schijf is niet toegankelijk, m`n oude schijf waar ik NIX mee gedaan heb, alleen eruit geschroeft doet ineens 2 uur over scandisc en m`n CD-ROM drive werkt ook niet... Overigens heb ik in de BIOS alles op AUTO staan en herkent hij bij het booten ook alle schijven als dusdanig... Dus help :)

Kleine toevoeging. Ik heb gelijktijdig met het verwisselen van de HD`s een netwerkkaartje aangesloten, PCI. Zou dat effect kunnen hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door -_D_- op 26-11-2002 00:34 . Reden: typo`s ]

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Heb je al andere IDE kabel geprobeerd / is hij netjes aangedrukt?
De Maxtor 30 GB schijf zou je even kunnen testen met maxdiag of powerdiag.
Probeer ook eens, alleen 1 schijf op je primary IDE kanaal en je CD-ROM op je secondary IDE
kanaal en dan windows te installeren.

BF2 stats Systemen

• UpDate
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-01 14:56
Gebruik maxblaster. Te downen op maxtor.com

Als je werk je hobby is, hoef je nooit meer te werken

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
Maxblast blijft hangen...

Ik laat die Maxtor schijf even voor wat het is en ik heb het volgende geprobeerd:

Ik had dus die oude HD op de Primary Master staan en die CD-ROM op de Slave. De Secundary dingen had ik er al uitgehaald om verdere verwarring te voorkomen.

Eerst vind hij de HD niet en de CD ROM wel...
Dan probeer ik de HD alleen op Primary en de CD-ROM op Secundary en dan vind hij weer geen HD, en wel de CD-ROM.

Dan probeer ik een andere flat-cable, weer hetzelfde...

Dan verschuif ik alles naar secundary. Dus HD secundary master, en CD-ROM op secundary slave. Nu vind hij beiden niet! Dus ik verander de flatcable nog maar eens en reboot.... TIK... Brandlucht... Kortlsuiting dus... Ik denk dat zojuist mijn HD gesneuveld is en anders m`n MOBO. ;`(

Tijd voor een nieuwe computer denk ik...

At least it's not for me
And find serenity

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik formateer de schijf en geef hem een naam. Hier geeft hij al aan dat iets van 40 MB aan bad clusters heb????
Meer dan genoeg reden om hem in te ruilen.. Neem contact op met de leverancier :)

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
BalusC schreef op 26 November 2002 @ 07:11:
[...]
Meer dan genoeg reden om hem in te ruilen.. Neem contact op met de leverancier :)
Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Maar na die Maxtor schijf deed m`n oude schijf het ook niet meer en toen kwam er zelfs kortsluiting... Dus ik vraag me af wat de oorzaak is, mijn comp. of die Maxtor... Maar goed we proberen wel wat :) Bedankt in ieder geval voor de hulp :)

At least it's not for me
And find serenity

Pagina: 1