Windhoos loopt kut

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Topicstarter
Nu zou je zeggen windhoos loopt altijd kut (dat klopt) maar bij mij is het veel erger

telkens als ik gewoon aan het internetten ben krijg ik of een bleuscreen met een VXD error of mijn beeld wordt tot op 3 CM van de onderkant zwart

ik heb al van alles geprobeert kaarten er uit gehaald enz

Ik kan ook de processor overclockenmaar dan doed i precies het zelfde, en heb net windhoos opnieuw geinstalled

systeem :

1GHZ Thunderbird @ 1GHZ
ABIT KT7 raid
Abit siluro gts 2 64 MEG
256 MB ram pc133
soundblaster live 1024
adaptec scsi kaart
pinaccle pc rave TV kaart
3com netwerk kaart
asuscom isdn kaart

Wie helpt mij !!!!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Misschien handig om even te vermelden om welk windows-type het gaat

btw lekker systeempje! :)

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
Je heb veel uitbreidingskaarten. Daarom ijkt het wel op een (tekort aan) IRQ probleem. Als je de RAID controller uitschakeld en al je schijven op de standaard controller aansluit doet ie het dan beter?

Al die dingen willen het liefst allemaal een eigen IRQ hebben maar ja, rr zijn er maar 15 :(, en de helft daarvan wordt al gebruikt door de PC zelf (klok, toetsenbord, etc.)

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Ho sorry het gaat hier om winME

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
ik heb raid niet aan staan en hij blijft het geven op dit moment van posten loopt i al weer 5 min stabiel op 1200 MHZ

ik snap er geen jota van

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je al een keer geprobeert om Windows 2000 Proffesional of misschien Windows 98 te installeeren voor te kijken of het dan werkt ?

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Klinkt als een bug in grafische drivers. Soms ook wel eens veroorzaakt door conflict tussen je netwerk/isdn & andere kaart (officieel kunnen IRQ's gedeeld worden, maar niet alles verdraagt elkaar). Om dat te veranderen moet je ook de kaarten van slot verwisselen. Noteer IRQ's, zodat je weet welke combinaties elkaar niet verdragen als je systeem weer eens crasht.

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Het zou een idee zijn om win98 te gaan gebruikem maar ik denk dat het wijnig verschil moet maken

over die irq`s gesproken als ik boot met alleen een video kaart en verder alles er uit dan doed i het ook

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

WinME loopt bij mij ook een stuk minder stabiel dan Win98, welliswaar niet zo erg als jij nu schrijft maar toch veel vastlopers. Probeer eens Win98 of Win2k te installeren, werkt vast beter.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
Dan zou het idd met videokaart te maken kunnen hebben. vaag.................

Is het nog op speciale gebeurtenissen of echt willekeurig? Ik had zoiets met register fouten. Bleek dat ze elke keer kwamen als de screensaver wilde starten of als ik de schermresolutie aanpaste.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Win ME staat nu al niet goed bekend. Bij de introductie hadden ze al een blauw scherm.

(net zoals er bij de introductie van win95 van alles mis ging).

Gewoon win98 houden en wachten op een herziene versie van me

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
toch begrijp ik het niet helemaal als ik met alleen de video kaart werk loopt i naa een bepaalde tijd gewoon vast

het enige wat draait is KOE

ik heb de temperatuur ook na gekeken die is met KOE aan 54 graden
zou het in de temperatuur zitten dan

• Laurent
  • Niet online
Wat ik dus had bij WinME: ik speelde een game zoals UT, ok dat ging goed, ik ging terug naar Windhoos , ok ging ook goed... Start knop werkte niet meer :(

Nu Win2k en op mijn workstation naast me (jaja, 2pcs) Linux RedHat 6.2

• Laurent
  • Niet online
Het ligt denk hut aan de temp. ja

Tsjek goed de koeler enzow, ik heb iets van 40 ofzow graden op een PIII 500mhz

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Ik weet niet maar ik heb ergens gehoord dat i mag 70 graden mag zijn en dan vind ik 54 best normaal

als dit niet normaal is gaat ik bij die pc boer ff een andere cooler halen

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Begrijp die mensen niet die altijd zo lopen te k*nk*r*n op windows, ga dan iets anders gebruiken, DUH, denk toch effe na, loopt het niet lekker, dan gebruik je het niet!!!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Dit ligt aan je isdn kaart heb ik ook gehad. nieuwe driver ophalen. Maar ja winbond chipset op je isdn-kaart niet echt super goed

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
De laatste driver van de isdn kaart heb ik al(anders kreeg ik hem niet eens werkend), Winbond wat houd precies in is dat slecht of goed en hoe kan ik zien welke kaart dat heeft ?

Verwijderd

Ik denk toch dat het aan je videokaart ligt. Als je dezelfde problemen hebt met alleen je videokaart erin lijkt me logisch. Daarom zou ik die eens na laten kijken bij de computerboer (en ik hoop voor jou dat dat geen vobis, dynabyte ofzo is want dan kun je 3 weken wachten ;) ).

Maar eerst natuurlijk even kijken naar nieuwe drivers etc. En mailen naar de videokaart producent.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 14:29

Flexx

This side up

VXD error is een probleem met je Drivers. Check in safemode of er geen conflicten zijn.

Verwijderd

Windows2000 keje beter niet installeren

installeer een andere versie van WinME of install Win98

hiero heb ik de nederlandse en engelse...zelfde versie nr etc maar de nederlandse heeft toch wel HEEL rare BUGS :D

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Ik heb de video kaart in een andere pc gedaan en daar getest hij loopt daar als een trein game1 meer dan 100 FPS.
In deze bak(zie specificaties boven) kom ik bij 3d mark in game 1 niet eens boven de 60 FPS

Verwijderd

Luister je hebt het probleem alleen als je internet dus je modem gebruikt. Download de driver van je modem bij www.aceex.com kies dan voor de isdn internal passive card. en je probleem is voorbij.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
ME zuigt gewoon grote tijd en geeft veel vaker blue screens e.d. Gewoon '98SE of 2000 installeren en je bent van het gezeik af. Heb je wel een goede voeding? Kan ook handig wezen.

Verwijderd

Heb je de WinME SoundBlaster drivers al? Ik had eerst ook VXD errors. Vooral met afsluiten en soms ook tijdens het computteren. Dat hield op met die drivers.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Ben ik dan de enige zonder problemen die WinMe draait? :?
Pagina: 1