Toon posts:

[winnt 4.0] fat32 support inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of er een methode is om de drivers die win2k en winXP gebruiken om fat32 te lezen/schrijven over te zetten naar winnt 4. Ik weet van het bestaan van de readonly fat32 voor NT van sysinternals maar dat wil ik niet gebruiken.

Het is bijvoorbeeld mogelijk om de ntfs driver van NT4 te upgraden naar een versie van win2k zonder het installeren van SP4 of hoger. Dit heb ik een keer moeten doen omdat een bepaalde applicatie niet draaide met SP4 of hoger. Het is echter mij niet duidelijk of fat32 support in een .sys driver zit of dat het in de kernel gecompileerd is (dan houd het natuurlijk gelijk op)

Zijn er mensen die hier kennis over hebben. Als het kan lijkt het me wel een leuke hack.

Verwijderd

Waarom zou je dat van sysinternals niet willen gebruken?
Als je de betaalde versie hebt kan je ook schrijven.

Naar mijn idee is het ook het enige programma wat er op de markt is om FAT32 onder Windows NT4 te krijgen.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

ik denk dat dat moeilijk te realiseren is...:S

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik, de readonly versie heb ik al wel eens aan de gang gehad, om de structuur van NT varianten beter te leren begrijpen. ben ik bezig om uit te zoeken hoe je native M$ drivers kan uitwisselen tussen de verschillende versies. Het is alleen erg lastig om info te krijgen over de manier waarop fat32 in win2k/XP is geimplementeerd. Het zit er in en het werkt prima maar ik wil weten welke driver ervoor verantwoordelijk is (zat te denken aan msfs.sys). Aan de andere kant weet ik donders goed dat die jongens van sysinternals niet dom zijn, maar je moet niet alles geloven wat je verteld wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 23:57:
om de structuur van NT varianten beter te leren begrijpen. ben ik bezig om uit te zoeken hoe je native M$ drivers kan uitwisselen tussen de verschillende versies.
Lijkt me heel erg sterk dat het kan aangezien ze voor ieder windows release een nieuwe IFS kit releasen, maar misschien dat ze hier wat van je vragen kunnen beantworden