Toon posts:

mobo : geen beeld geen beeb uit Speaker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik op school een systeem in mekaar gezet.. vandaag kwam er een video ploeg dus moesten we alles weer uitelkaar halen.. vorig week deed ie het nog.. maar sinds iemand anders m in elkaar heeft gezet doet ie niks meer..
mijn leraar weet het ook niet meer.. we hebben vanalles geprobeerd
ik weet nie wat het kan zijn..

als ik de computer aanzet krijg ik geen beeld... en ook geen POST beeb..

andere videokaarten heb ik al geprobeerd en een andere beeldscherm ook..
ik heb alles los gehad zoals hd cdrom maar niks werkt..

CPUfan draait wel cdrom lampje brand diskette ook en de hardeschijf rakkelt zoals het hoort..

wie kan mij aub helpen.. :+

Verwijderd

Bios al gereset :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit klinkt als een losse VGA kaart (soms moet je behoorlijk hard aandrukken) of een dode CPU/mobo door ESD.

Maareh, je post hier zonder ook maar enige specificatie van de gebruikte onderdelen te geven, doe daar eens wat aan :/

Los daarvan, wat zegt een POST kaart? (een school die met computers knutselt zou er eentje in huis moeten hebben :z )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

PRocessor al opnieuw geplaats het gebeurd wel eens dat de processor niet helemaal goed zit aangedrukt. Heb het zelf ook wel eens gehad. Geheugen en videokaart aandrukken

Verwijderd

Had ik ook last van. Dit hielp bij mij:

Op je moederbord zit een jumper met 3 pinnetjes -> [..]. zet hem over het andere pinnetje --> .[..] en druk je power 20 seconden in (zonder de stroom kabel erin) Zet jumper weer terug, powerkabel erin en als het goed is moet tie het dan weer doen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 10:47:
Had ik ook last van. Dit hielp bij mij:

Op je moederbord zit een jumper met 3 pinnetjes -> [..]. zet hem over het andere pinnetje --> .[..] en druk je power 20 seconden in (zonder de stroom kabel erin) Zet jumper weer terug, powerkabel erin en als het goed is moet tie het dan weer doen.
Gnagna, straks zul je zien dat dit een of andere 486 mobo is met tientallen sets jumpers met 3 pinnetjes >:)

Oslik blyat! Oslik!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57

AJM

Dit heb ik ook een keer gehad met een nieuw mobo, toen ik een nieuwe cooler wilde installeren kreeg ik ook geen beeld en ook geen piep uit mijn mobo. Na alles geprobeerd te hebben bleek mijn mobo kapot te zijn.

Probeer idd je bios te resetten. Of test je CPU/mobo in een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal morgen s ff de bios resettten.. de videokaart zit duidelijk wel goed.. we hebben een PCI geprobeerd en een AGP!
tot morgen..

Het was/is een:

Intel Pentium 2 met 350Mhz
8gb Hd
128mb SdRammetjes
32mb point of view videokaart (ook een PCI kaart getest)

voor de rest weet ik het zo niet..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de bios gereset.. maar het helpt niet..

is trouwens een 350mhz pctje genoeg om DIVX op de bekijken?

Verwijderd

misschien een stomme vraag maar zit de powerswitch stekkertje wel op het moederbord geprikt? Als dat niet zo is start ie ook niet op als je op de power knop drukt!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Uhm, en nog een domme vraag: weet je zeker dat de CPU goed zit?

Ik heb een keer een Gateway computer gehad, P2 350, splinternieuw via pc-prive gekregen. Eerste keer opstarten: niks, geen beeld, geen piep, wel fans en alles draaide. Ik proberen met andere videokaart, niks, noppes, nada. Alles goed aangedrukt, maar nog steeds niks. Toen maar even in de keuken staan schelden op Gateway en daarna maar TV gekeken omdat het toch te laat was om Gateway te bellen. Na een half uur dacht ik: 'kom, laat ik de processor eens bekijken', ik had nog nooit een slot-1 proc gezien :)). Ik de klemmetjes los, de processor gepakt en bekeken. Bij het loshalen had ik al zoiets van 'waarom voel ik geen weerstand?', maar alla :).

Ik de processor terugduwen. Schiet 'ie ineens nog een halve centimeter dieper naar beneden. Bleek dat die hele processor niet goed in de socket zat. 'Geen weerstand', sja :+.

Dus: druk de processor nog eens goed aan, zou ik zeggen.

edit:

350MHz genoeg voor DiVX? No way, forget it. Misschien wel met een videokaart die decodering van DiVX helpt.

[ Voor 13% gewijzigd door RetepV op 03-12-2002 16:51 ]

Macbook Pro

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 22:03:
Nou ik heb de bios gereset.. maar het helpt niet..

is trouwens een 350mhz pctje genoeg om DIVX op de bekijken?
Zoek ff exacter uit wat voor mobo hierin zit, als je dat niet kunt zeggen kunnen wij ook verdomde weinig helpen :/

Verder is het vaak nuttig alle HDD/FDD kabels en alle PCI kaarten muv VGA eruit te trekken, dan kun je die dingen uitsluiten...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dat alles eruit halen hebben we al geprobeerd.. ik zal donderdag eens extra aandacht besteden aan de processo...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 19:22:
dat alles eruit halen hebben we al geprobeerd.. ik zal donderdag eens extra aandacht besteden aan de processor...

Verwijderd

kabeltje speaker naar speaker verbinden. ( case naar mobo )

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 17:12:
ik zal morgen s ff de bios resettten.. de videokaart zit duidelijk wel goed.. we hebben een PCI geprobeerd en een AGP!
tot morgen..

Het was/is een:

Intel Pentium 2 met 350Mhz
8gb Hd
128mb SdRammetjes
32mb point of view videokaart (ook een PCI kaart getest)

voor de rest weet ik het zo niet..
denk niet dat dit genoeg is.
met een p3 450 met 256mb ram die ik hier heb staan, gaat met de ene film net, met de ander net niet.
geloof dat ze ook minimaal een 400mhz aanraden.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 03-12-2002 19:55 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DiVX kan <<net>> op een P2-350MHz (maar dan moet je geen achtergrondprocesses hebben en een zeer lichte player als GDiVX gebruiken)

Maareh, ik heb het al X-keer gevraagd: WAT VOOR MOBO HEB JE :? :?

Oslik blyat! Oslik!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Beetje off topic maar goed

Probeer eens een ander geheugen bankje. Zijn er geen spullen uit gejat.
Pagina: 1