Toon posts:

Lite - On 48125W dood ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb het niet meer met die brander van me. Het eerste problem dat ik had :

Lite On 48125W werkt wederom niet

was toen dus opgelost dankzij een nieuwe firmware update.

Ben ik gister dus lekker bezig met mijn nieuwe spindeltjes vol te branden komt ie ineens uit het niets met de error " Invalid WriteState " . Ok leuk kan af en toe gebeuren. Echter bij de volgende keer dat ik wil branden zegt ie zoiets van " Calibration Area Full ". Ja lekker en nu ? . FF opgezocht wat het kan zijn op de site van Nero ( heb overigens de laatste dacht ik 5.5.13 ofzo ). Niks schokkends kunnen ontdekken. De brander wil ineens ook geen normale audio cd's meer slikken of cd-roms. Ik denk dat ie echt ineenkeer dood is :(.

Heb overigens ook al gepoogd de firmware erovernieuw in te knallen en nero overnieuw te installeren , maar nu zegt nero " insert empty cd" en dan doe ik dat en dan blijft het zaakje hangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 23:14 ]

Verwijderd

Dit kreeg ik met google!

Power calibration area nearly full
(Power calibration area almost full)

This error message generally appears for one of the following reasons.

You have written on the CD several times and deleted it.
Please use new CD-Rs

it is possible that the APM (Energy saving mode) causes this error.
Please deactivate the energy saving mode.

Dus misschien ff de energie saving mode uitschakelen :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al gecheckt. kreeg inderdaad hetzelfde resultaat. Maar ik gebruik gewoon nieuwe CR - R's , die het overigens in een andere brander wel doen. En die APM heb ik al uit staan. Volgens is dat ding gewoon spontaan overleden.