Toon posts:

Interface voor multi room

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerst heb ik geen idee hoe ik deze thread moest noemen dus als er was mis mee is mag een modje zich vrij voelen om hem aan te passen.

We hebben bij ons in de winkel een klant die een PC wou met maar liefst 5geluidskaarten, hij wou namelijk in 5kamers van zijn huis via 1 PC muziek regelen.

Goed, dat is allemaal gelukt - geluidskaarten werken individueel perfect met 5 instances van winamp - dat is dus 5x een ander mp3tje.

Ja, dus.. denk je nou.

Fijn die klant wil dus dat je via die ene PC makkelijk en gebruiksvriendelijk mp3jes naar een bepaalde kamer kan 'slepen'. Of iig dat je makkelijk kunt regelen wat er in een kamer draait.

Hoe zouden jullie dit doen, zijn daar software pakketen voor o.i.d.

Ik heb al zitten denken aan de registry aanpassen dat je 5verschillende 'Enqueue in Winamp' opties hebt als je op je RMB drukt(voor iederen kamer een) maar dit is iets dat wordt gebruikt als laatste optie.

Dus, heeft iemand idee'en..

Verwijderd

Winampmapje kopieren.. en dan vanuit het mapje openen.. makkelijk zat en goedkoop :P.. natuurlijk elke winamp appart aanpassen op de bijbehorende geluidskaart.. :*)

rare klant trouwens.. koop gewoon een radio.. en brand cdtjes..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 23:17 . Reden: vergeten tekst ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar de klant wil er een leuk shell omheen ofzo..

Die klant vindt vast Kazaa wel leuk.. :P

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Ff titel aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
lite-mod ownage.. (kick)

Verwijderd

Ik denk dat je met een webservertje een heel eind kunt komen. Gebruik mediaplayer ipv. winamp (kan prima Mp3-tjes afspelen) en je kunt het embedden in je pagina.

De rest is een kwestie van scripts, kan in praktisch elke programmeertaal.

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:08

DFY

Sja...

begrijp ik goed dat hij op al die 5 kamers versterkers heeft staan? Zo ja, dan begrijp ik de huidige oplossing iets beter :) zo niet, dan was je met bijv. Andromeda al klaar geweest :) (http://www.turnstyle.com/andromeda/)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

intressant draadje. .dit is namelijk precies wat ik ook wil gaan doen..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

als diegene bij mij was aangekomen zou ik aanbieden om zelf zoiets te programmeren. zo moeilijk is dat niet...leuke interface erbij, klaar...!

(ben heel goedkoop ;))

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 17:29:
als diegene bij mij was aangekomen zou ik aanbieden om zelf zoiets te programmeren. zo moeilijk is dat niet...leuke interface erbij, klaar...!

(ben heel goedkoop ;))
misschien kunnen we een project ervan maken.. warbij iedereen wat in wilt brengen.. ik wil best front end designen :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Om nogmaals de opstelling uit te leggen:

1 PC met 5geluidskaarten en een NIC, op elk van deze geluidskaarten zit een Speakersetje aan gesloten. Nu moet er dus een interface zijn die PER geluidskaart kan regelen wat er draait.
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 17:29:

(ben heel goedkoop ;))
Ik kan zelf ook wel iets in c++ of PHP/ASP klaar spelen, heb er alleen niet zoveel zin in :P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
In hoeverre kan BPM Gastro niet zoiets doen??? Da's BPM studio maar dan juist hiervoor volgens mij

http://www.alcatech.com/h...?src=products_gastro.html

Edit:
Central sound management…really made easy!

Different music in 6 separate areas at the same time.

BPM Studio Gastro is a powerful 6-times MP3-Player
specifically developed for the gastronomy.
Whether you own a discoteque, nightclub, restaurant,
bar, radio station, hotel or another establishment, the
Gastro Edition is the ideal and user-friendly sound
management system.

A PC equipped with a multi-channel sound card allows
you to centrally manage all your music needs
throughout your establishment.
Yeps, thats it... prijs (wil) ik niet weten alleen....

http://www.bpm-studio.nl/prijzen/prijslijst.pdf

1071 EUR incl BTW :X

[ Voor 85% gewijzigd door DJSmiley op 26-11-2002 23:22 . Reden: Linkje ]

Pagina: 1