Aangezien Gentoo nogal lang duurt met de installatie, wil ik graag na het compileren van stage 3, een tar.gz bestand maken van alle geinstalleerde pakketten op de schijf. Aangezien ik een gemodificeerde /etc/make.conf gebruik, kan ik niet de normale stage3 van Gentoo pikken. Weet iemand een manier, als het uberhaupt mogelijk is om een Stage3 systeem in één tar.gz te compressen en deze dan later naar de CD te roosteren. Dit scheelt ook veel werkt voor mijn server!
Verwijderd
Je kunt ook packets bouwen die je later op het systeem weer kan installen 
Zie 'emerge --help'
Zie 'emerge --help'
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 23:10 ]
Verwijderd
....... (onzin)
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 09:57 . Reden: Cross-post ]
Je bedoelt dus, dat je eigenlijk een archive van je HDD wilt maken, net zoals een Stage-3, maar dan met je eigen specs? Dan kan je gewoon met tar & bzip2 je harddisk compressen. Hoe dat gaat kun je vinden met 'man tar' en 'man bzip2'. Haal eerst even je /tmp etc. leeg, dat scheelt je wat ruimte. Verder kan je /usr/portage/distfiles eventueel weggooien, als je die niet meer nodig denkt te hebben. Als je 't ding later toch naar een CD'tje gaat branden kan je ze net zo goed laten staan overigens.
Als je bedoelt dat je van alle geinstalleerde software RPM-like packages wilt maken, dan moet je even naar de '--buildpkg' parameter van emerge kijken, in de documentatie.
Edit: Hmz, je bedoelde dus het eerste. En ik moest dus ff je hele post lezen voordat ik reply'de. Maar dan nog, in de manuals staat het allemaal.
Als je bedoelt dat je van alle geinstalleerde software RPM-like packages wilt maken, dan moet je even naar de '--buildpkg' parameter van emerge kijken, in de documentatie.
Edit: Hmz, je bedoelde dus het eerste. En ik moest dus ff je hele post lezen voordat ik reply'de. Maar dan nog, in de manuals staat het allemaal.
[ Voor 15% gewijzigd door intoxicated op 26-11-2002 18:15 ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR