XP zorgt voor problemen!

Pagina: 1
Acties:

• Redhunter
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb thuis een netwerk liggen, deze bestaad uit een router waar de @home verbinding binnenkomt.
Op de router zitten de computers van het eerste domein gepluged, en er loopt 1 kabel door naar een hub waar de servers op aangesloten zitten (2e domein) en de printers, en vanuit deze hub loopt er 1 kabel door naar weer een volgende hub en daar zitten weer de computers in van het 3e domein.
Nu hebben alle pc's W2K pro, de servers W2K server en NT4 Server, en er is 1 pc met WinXP.
Nu is het probleem dat als het systeem met WinXP aanstaat (en volop download) dan hebben alle andere computer bijna geen bandbreedte meer.

Hoe kan het nou dat als je de kabel van het XP systeem loshaald, dat dan ineens wel alle systemen bandbreedte hebben??????????

(de eerste 2 domeinen zijn bedrijfsnetwerken, het 3e netwerk bestaat uit 2 systemen, die van mij en die van mijn broer)

Verwijderd

QQS :?
of anders misschien een netwerkkaart die loopt te broadcasten

Verwijderd

Dergelijke verschijnsels zijn niet onbekend hoor, maar zou je je netwerk niet eens gaanswitchen ?? hub op router switch combinatie en dat nog zakelijk ook, wat voor netwerk componenten gebruik je allemaal ?

• Redhunter
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
Router: D-Link Dl-804
Hub's: Netgear FS-105
Netgear FE-104
Ethernetkaarten: Domein 1 -> Kingston EtheRx KNE120TX
Domein 2 -> onbekend
Domein 3 -> Ikzelf => Realtek RTL8139/810X Family
Mijn broer (het XP systeem) => D-Link DFE-530TX

Verwijderd

kijk eens even naar je settings speed en duplex op de xp doos, gebruik drivers van de fabrikant en niet van microsoft, check connectivity xp machine en kijk eens naar z'n netwerk utilistation in task manager.

Be our eyes please