Hoe wordt HD zo warm??!

Pagina: 1
Acties:

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Een vriend van mij heeft een goed gekoeld systeem met een Maxtor HD.
Deze HD wordt maarliefst 65 graden. Maar als je de kast opentrekt voel je de kou eruitstromen...

Hoe kan het dan nog dat die HD zo warm blijft???

P.s. Een HD van mij was laatst gecrashed.. kon dit door de hitte komen?

Verwijderd

Die temperatuur-sensoren meten ALTIJD binnenin, en niet zomaar aan de buitenkant... Als je AMD-heatsink koud aanvoelt, hoeft de proc nog steeds niet 25 graden te zijn... ;)

Verwijderd

Als je bang bent dat je HD té warm wordt is het misschien raadzaam om een HD-koeler aan te schaffen. (die werken overigens meestal alleen bij 5400rpm HD's en je bent een 5 1/4" slot kwijt....)

Een HD kan door veel oorzaken crashen... maar door warmte? Misschien staat er op de site van maxtor welke temperaturen hun HD's aankunnen?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 22:26:
(die werken overigens meestal alleen bij 5400rpm HD's en je bent een 5 1/4" slot kwijt....)

Een HD kan door veel oorzaken crashen... maar door warmte? Misschien staat er op de site van maxtor welke temperaturen hun HD's aankunnen?
Waarom zou een HD-koeler alleen voor 5400 RPM schijfjes werken?
Je hebt die dingen juist nodig bij de 7200 en 10000 RPM varianten.

Net zoals andere onderdelen van je pc, kan warmte fataal zijn.

BF2 stats Systemen

Verwijderd

ik vraag mij ook af waarom je zomaar op dat idee komt
koelertje op de "elektriek" aansluiten en klaar
die hd's verschillen echt niet van grootte

Verwijderd

sommige s.m.a.r.t. werken niet goed/nauwkeurig, volgens speedfan en bios is mijn maxtor diamondmax 9 iets van 55 graden.....maar het is echter veel koeler dan mijn ouwe ibm60gxp,

Verwijderd

wow jullie harde schijfen zijn wel erg warm, de mijne word nooit warmer dan 33 graden, zonder dat ik extra koeling ervoor heb.
Tis een Seagate 7200RPM 30Gb.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 11:44

Deem

Ontcijfer mij!

In mijn kast word de HD ongeveer 55 graden, en dat voeld best eng warm aan. maarja ik draai al 2 jaar zo en tot nu toe geen problemen mee gehad.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 23:51:
wow jullie harde schijfen zijn wel erg warm, de mijne word nooit warmer dan 33 graden, zonder dat ik extra koeling ervoor heb.
Tis een Seagate 7200RPM 30Gb.
Dit lijkt me wel heel erg sterk?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 23:58:
[...]

Dit lijkt me wel heel erg sterk?
Mijn Seagate Baracuda 4 wordt 35 graadjes zonder koeling... Klopt dus wel

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 21:02

vehpol

Go Go Gadget!

Maxtors staan bekend om hun hoge warmte ontwikkeling! Dus voordat iedereen hier zijn temps gaat posten... dan weten jullie het vast :P

Kan het even niet laten om mee te doen: Die van mij wordt gekoeld door een Papst van 12dB en is daarmee heerlijk 43 graden... is een Maxtor 80GB 7200RPM Liquid Bearing (moet toch stil zijn he)

Ceci n'est pas une signature!

• Nakebod
  • Laatst online: 21:54

Nakebod

Nope.

vehpol schreef op 26 november 2002 @ 00:14:
Maxtors staan bekend om hun hoge warmte ontwikkeling! Dus voordat iedereen hier zijn temps gaat posten... dan weten jullie het vast :P

Kan het even niet laten om mee te doen: Die van mij wordt gekoeld door een Papst van 12dB en is daarmee heerlijk 43 graden... is een Maxtor 80GB 7200RPM Liquid Bearing (moet toch stil zijn he)
Dan heb ik schijnbaar toch geen Maxtor 120GB 7200rpm gekocht, want hij wordt maar 25/27 graden, zonder speciale koeling, en dat is niet na een koude start of idle

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• 41728
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10-2006
Mijn Maxtor 40GB 7200RPM Liquid Bearing die lekker ingeplet zit tussen mijn WesternDigital 40GB 7200RPM en mn (bijna) nooit gebruikte Floppydrive.
Word als ik lekker mn MP3-tjes aant oversjouwen ben "maar" 43 graden, en er zit geen koeling in de buurt.

Maja, der zitten wel 3 casefans in, maar die staan dr nie op gericht en niet in de buurt. Mn cpuutje wor eigenlijk ook nei warm...

[ Voor 19% gewijzigd door 41728 op 26-11-2002 00:24 ]

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Wimbopuntnl schreef op 26 November 2002 @ 00:20:
Mijn Maxtor 40GB 7200RPM Liquid Bearing die lekker ingeplet zit tussen mijn WesternDigital 40GB 7200RPM en mn (bijna) nooit gebruikte Floppydrive.
Word als ik lekker mn MP3-tjes aant oversjouwen ben "maar" 43 graden, en er zit geen koeling in de buurt.

Maja, der zitten wel 3 casefans in, maar die staan dr nie op gericht en niet in de buurt. Mn cpuutje wor eigenlijk ook nei warm...
Case-fans schelen natuurlijk hoe dan ook wel, bij een goede air-flow moet ook die warmte worden weg genomen. Ik heb helemaal verder geen case-flow (herrie dingen!). En ik heb een AMD CPU... dat ding wil ook wel warm worden (en tja, stille koelers doen het allicht slechter dan straalmotoren)

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Nakebod schreef op 26 November 2002 @ 00:20:
[...]

Dan heb ik schijnbaar toch geen Maxtor 120GB 7200rpm gekocht, want hij wordt maar 25/27 graden, zonder speciale koeling, en dat is niet na een koude start of idle
Dat vind ik echt heel bijzonder, dat is het koelste wat ik van een Maxtor heb gehoord. Dus maar even een paar check vraagjes:
- Is dat na een paar uur en bij veelvuldige schrijven en lezen?
- Waarmee heb je dit uitgelezen?

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Hoeveel kost een gemiddelde Casefan eigenlijk?????
Ik heb er pas een ingezet maar die was gratis... :)

• Nakebod
  • Laatst online: 21:54

Nakebod

Nope.

vehpol schreef op 26 november 2002 @ 01:15:
[...]

Dat vind ik echt heel bijzonder, dat is het koelste wat ik van een Maxtor heb gehoord. Dus maar even een paar check vraagjes:
- Is dat na een paar uur en bij veelvuldige schrijven en lezen?
- Waarmee heb je dit uitgelezen?
Me pc staat 24/7 aan, schijf is nog vrij nieuw, misschien dat het daarmee ook te maken heeft.
Ben eigenlijk constant wel op schijf bezig, tijdje gamen, downloaden, files moven enz enz, die is dus wel normaal bezig.
Ok, ik geef toe, als ik me 2 casefans uitzet, wil ie wel tot de 30/32 gaan, maar op 5 volt hoor je die fans toch bijna niet, dus dan blijft ie wel tot de 28 graden zo ongeveer, als ik alleen me outtake op 12v zet wil het nog wel 2, 3 graden schelen.

Edit: Ik meet met MBM, ook ff met http://www.hddtemperature.com gedaan, maar waarom niet met mbm als je die al voor de rest gebruikt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Nakebod op 26-11-2002 22:02 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1