Toon posts:

soldeersel wegvijlen op plaatje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jpjd/nokia.jpg
Dit plaatje heb ik voor een nokia 3310 gekocht. Alleen zit er vanonder een bobbeltje van soldeersel. Hierdoor kan je de 0 op het toestel niet goed meer indrukken en past ie niet helemaal meer dicht. Kan ik dit een stukje wegvijlen zonder dat het kapot gaat, en hoe ver kan ik het wegvijlen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je kan het wel heel voorzichtig wat platter maken, maar ik denk niet dat je het helemaal weg kan halen.
Het zal namelijk niets voor niets gesoldeerd zijn.

Kijk anders goed of je er verbindingen heen ziet lopen.

offtopic:
Dit is toch zoeen disco ding wat na 3x bellen verschrikkelijk irritant wordt ?

[ Voor 20% gewijzigd door Attilla op 25-11-2002 21:53 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Mja, ik zou als ik je was naar de winkel gaan en zeggen dat die 0 niet goed werkt. Ze sturen hem op, reparen hem en waarschijnlijk krijg je een nieuwe of hij wordt gerepareerd

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
ja tis idd zo'n ding waar de lichtjes gaan flitsen als je gebeld wordt :p

Maar er lopen verbindingen onder dat soldeersel(je ziet het als je goed kijkt) dus volgens mij moet er wel een stukje af kunnen (alleen heb ik hier verder geen verstand van)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:43
kun je het niet beter wat warm maken, en dan plat drukken? Als je gaat vijlen, dan valt het stukje tin er misschien af ofzo.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:11
NIET vijlen, dan heb je kans dat je een printbaantje meeneemt. Gewoon even warm maken met een soldeerbout. beter nog: hou er een stukje draad (litze) in wat tin opzuigt.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Ik denk dat het een soort beschermlaagje is voor een componentje wat er onder zit.....

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
kan je misschien niet beter je rubberknopje van de nul(0) wat uithollen?

no comment

Pagina: 1