Probleem met inloggen op eigen gameserver

Pagina: 1
Acties:

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
oke ik heb het volgende probleem (ik heb al gesearched en de faq gelezen maar ik kom er niet uit)

Ik heb een SMC Router met daar achter 3 pc's...1 pc draait een dedicated NovaWorld Delta Force TFD Server en is prima voor iedereen te bereiken (dus voor buitenaf) de interne IP adressen zijn in de 192.168.123.X range en worden door de SMC DHCP gegeven. Ik wil nu van een andere PC binnen me netwerk op m'n eigen gameserver komen...en dat gaat dus niet...in NovaWorld ziet hij de server wel maar ik kom er niet in...ik denk dus een FW issue. ik ben al een tijd bezig en ik kom er niet uit.... 8)7

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-08 09:55

jw

ik denk dat je router of je server dit niet toestaat, waarschijnlijk heb je op je router NAT ingesteld, volgens mij kun je dan niet je server bereiken door intern het ip-adres te gebruiken.

Verwijderd

Waarschijnlijk staat de server alleen aan de 'buitenkant' te luisteren. Probeer eerst eens de poortje te achterhalen en kijk vervolgens mbv 'netstat -na' aan welk ip dit nummer verbonden is. Waarschijnlijk is dit niet 0.0.0.0, maar je weet maar nooit. In dat geval zou je kunnen connecten door in de game-console iets van 'connect w.x.y.z' (dit is natuurlijk je interne ip 8))in te geven.
BTW: wat voor game-engine hebben we het over?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 22:52 ]

• Karel2001
ik probeer niet intern de server te bereiken...ik ga naar Novaworld en dan naar de lijst met public servers...ik kom dus niet door m'n firewall lijkt het wel (op de terug weg)

[ Voor 13% gewijzigd door Karel2001 op 26-11-2002 11:53 ]

• Karel2001
klein schopje.. O-)