Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Remote controls van Sony MD's verwisselbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zijn afstandsbedieningen van Minidisks op elke minidisk-speler te gebruiken, met de functies van de remote control? Dus als ik een minidisk met afstandbediening koop, die geen lcd display of backlight heeft. Dat ik die apart koop of een oude gebruik.

Ik heb nu de Sony mzr-55, maar mn pa gaat over 3 dagen naar de USA. Daar is de NetMD 505 maar 129 dollar. Maar ik zou graag even van te voren willen weten of dit werkt. Wilt iemand dit even testen voor me?

Alvast hartstikke bedankt.

Verwijderd

ik heb zelf een mz-33 met display op afstandbediening, deze deed het ook gewoon op een mrz-37 waar standaard een afstandbediening zonder display bijzit...dus ik denk dat het geen problemen zal opleveren.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Hmm ik heb zelf de MZ-R70, ik heb de afstandbediening wel eens omgewisseld met een ander model (weet niet precies welke, kan alleen afspelen, je kreeg hem toen voor 100gulden bij een md deck) omdat daar een display opzat, maar dat werkte dus niet.Sommige toetsen deden het wel, andere niet.

Verwijderd

off-topic:
Weet er toevallig iemand waar de MZ-N1 te koop is
/off-topic

Ik heb met afstandbediening te wisselen nog niet geprobeerd neen...

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

De afstandbedieningen van de units die tot nu toe in europa te koop zijn zijn uitwisselbaar. De nieuwe E10 (en volgens mij ook de N10) hebben een andere aansluiting. Als je bijv. een n505 hebt met afstandsbediening zonder display dan zal de afstandbediening met display vna de n707 daar wel op werken, maar het display zelf niet!. Ook de afstandsbediening met ingebouwde radio van de g750 niet zal werken op andere units. Verder zullen alle afstandbedieningen werken op alle units met uitzondering van de functies die die units niet hebben. :)

#StopBurningStuff

• IJ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 20:34

IJ

De afstandsbediening van een Sony MZ-N 707 Net MD werkt perfect op mijn MZ-R70 en andersom ook prima. Ook het display op de afstandsbediening van de NetMD wordt gewoon door mijn MZ-R70 aangestuurd :)

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Ik kan zelfs de afstandsbediening van m'n discman op een MD-speler gebruiken... Ik denk dat dat bij Sony dus allemaal hetzelfde is.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, het kan gewoon, ook het display en de backlight werkt gewoon. Voor mij geen reden meer om een n1 te kopen

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 16:31

PanMan

Spun!

Ik heb het wel's geprobeerd met discman en MD, en dat werkte iig. niet vlekkeloos. Dus het is zeker niet gewoon een standaard.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

Ik weet dat het niet helemaal bij het topic past maar vond het een beetje te onnozel om een nieuw topic te openen:
Het stopknopje is vandaag uit m'n afstandsbediening gevallen, ik heb dus een sony mzr909 met deze ab:
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/sony_mzr909_rem_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/sony_mzr909_rem.jpg
Op dit plaatje staat aangegeven waar die stopknop zit (ik heb me de t*r*ng gezocht maar nergens was een plaatje te vinden waarop hij te zien is :| )
Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~velin024/zooi/remote_stopknop.jpg

Ik heb ook geen digicam dus ik kan ook geen pic maken van hoe het er nu uitziet :|

Die stopknop is er dus gewoon uitgevallen, waarschijnlijk toen ik op de fiets zat op weg naar huis.
Nu heb ik twee vragen:
1. Zou ik dit van de garantie (hij is minder dan een jaar, ongeveer 8 maanden, oud)krijgen of valt dit niet onder fabrieksfouten?
2. Is er misschien iemand die een op een andere of manier niet werkende remote heeft (de RM-MC11EL dus) die hem tegen een zacht prijsje aan mij zou willen doorverkopen?

#StopBurningStuff

Verwijderd

ja ik heb een afs

Verwijderd

ja ik wou ff zegge dat ik een afstandsbediening heb type RM-MC11EL

ik zou hem wel willen verkopen mijn email is spammer@blik.nep

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 06:34 ]

Verwijderd

Ik heb een MZ-R35 en een MZ-N707 (=NetMD) en de remote van mijn MZ-R35 doet het niet helemaal op de MZ-N707. Zo kun je het volume alleen maar omhoog krijgen en niet omlaag (omlaag is ook omhoog namelijk :/) en gaat het skippen van tracks ook niet lekker. Compleet nutteloos dus.

Hoe het met de nieuwere zit weet ik niet..

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:02
zover ik weet kan je tussen SONY cd/md gewoon switchen (ik heb die van de MZ-R900 op mijn diskman gehangen, deed het perfect) ook van de MZ-R700 en 510 heb ik de remotes verwisseld, doet het gewoon!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

_WgV_ schreef op 27 november 2002 @ 21:13:
Ik weet dat het niet helemaal bij het topic past maar vond het een beetje te onnozel om een nieuw topic te openen:
Het stopknopje is vandaag uit m'n afstandsbediening gevallen, ik heb dus een sony mzr909 met deze ab:
[afbeelding]
[afbeelding]
Op dit plaatje staat aangegeven waar die stopknop zit (ik heb me de t*r*ng gezocht maar nergens was een plaatje te vinden waarop hij te zien is :| )
[afbeelding]

Ik heb ook geen digicam dus ik kan ook geen pic maken van hoe het er nu uitziet :|

Die stopknop is er dus gewoon uitgevallen, waarschijnlijk toen ik op de fiets zat op weg naar huis.
Nu heb ik twee vragen:
1. Zou ik dit van de garantie (hij is minder dan een jaar, ongeveer 8 maanden, oud)krijgen of valt dit niet onder fabrieksfouten?
2. Is er misschien iemand die een op een andere of manier niet werkende remote heeft (de RM-MC11EL dus) die hem tegen een zacht prijsje aan mij zou willen doorverkopen?
Als je niet vies ben van internet aankopen, kijk dan ff hier
http://www.audiocubes.com

staan onder accessories

totale prijs mc11el + bezorgingskosten €44,70
maar ik zou ff naar een andere afstbed kijken
een mc12el die is wat steviger

Verwijderd

Een topic kicken voor een Vraag en Aanbod reply is niet echt de bedoeling en mensen na 2 jaar helpen met hun stopknopje is wel erg overbodig. Dit topic is nl. wel erg belegen }:O

Maar snel dicht voordat nog meer mensen hun tijd hieraan verspillen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.