linksys befsx41

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?

Hij schijnt nogal het een en ander te kunnen als je dat pdf je leest

http://www.linksys.nl/linksys/pdf/befsx41.pdf

Stateful packet filter en nog veel meer maar ook een DMZ poort >:)

Zijn er mensen die met dit ding ervaring hebben ?

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb hem sinds maandag, heb er nog niet veel mee gespeeld.
Tot nu toe alleen aangesloten, hostname invullen en netten maar. Werkt lekker.
Vervolgens een poort gemapped voor de webserver, ging allemaal goed. Overzichtelijke config website.
Komende week ga ik spelen met UPNP en zo.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:26
Die staat al sinds 2 jaar te brommen bij m'n ouders. Leuk routertje en werkt gewoon prima, maar stel je van die opties niet teveel voor.
Stateful packet filter merk je als gebruiker niets van. Alles loopt toch wel dood op je NAT enkele zeer zeldzame aanvallen daargelaten. Port forwards werken goed, en DMZ is eigenlijk het forwarden van alle poorten tegelijk, werkt ook prima. Dat je bijvoorbeeld wat routing entries kan invoeren zul je waarschijnlijk nooit gebruiken. UPnP moet ik zelf nog een keer echt testen, maar in WinXP is de router wel te zien :)

Het is gewoon een simpel NAT-routertje met wat extra functies die je nauwelijks zult gebruiken.

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik denk dat Rukapul het over een befsR41 heeft, de befsx41 is namelijk pas in juli uitgebracht.
IK heb het ding nu ongeveer een halve dag, en ik heb hem vanmorgen al even van het stroomnet moeten halen om hem weer aan de gang te krijgen :(
Volgens mij was het ding gecrasht, de dhcp deed het niet meer, en als ik handmatig een goed ip en subnet instelde op de pc kreeg ik evengoed geen toegang tot de router setup.
Even het reset knoppie aanraken leverde nix op, en ik had geen zin om het ding weer opnieuw te moeten instellen dus heb ik de stroom er even af gehaalt.

Nu doet ie het weer, maar ik vraag me af voor hoelang. :/
Ga zo eens kijken of ik in de logs wat nuttigs kan vinden.
Helaas, als de stroom eraf is geweest zijn de logs leeg |:(

[ Voor 10% gewijzigd door hbongers op 26-11-2002 09:48 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:26
Je hebt gelijk, maar als ik de features zo vergelijk dat is de sX bijna identiek aan de sR. Een paar dingen die misschien verschillen:
- Supports URL Filtering and Time Filtering
- Blocks Java, ActiveX, and Cookies
(zouden ze een http proxy ingebouwd hebben?)
- Dedicated Port for DMZ
Weet niet wat ze met zo'n dedicated port bedoelen, maar op de befsr41 kun je ergens gewoon aangeven naar welk intern IP je al je verkeer wilt forwarden.

hbonbers: volgens mij slingeren er op het net wel tooltjes die logging info direct uit de router trekken dmv snmp dus 'live' zodat je niet zo in het duister hoeft te zoeken als je router crasht.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:30

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.