Kom er net achter dat ik mijn RGB compatible DVD-speler al een paar maand aangesloten heb op een niet RGB scartpoort van mijn TV terwijl ik wel een RGB aansluiting heb. Is dit verschil echt zo groot? Kan niet echt wat ontdekken, of ben ik wat blind?
Verwijderd
Er wordtwel overal beweerd dat dit de beste doorgifte van kwaliteit en geluid is. Heb je wel een volledige 21-pins scart, anders werkt het nog niet om optimaal te genieten (... en dan zou het kloppen dat je geen verschil ziet...
)
Geen idee, heb zo'n DVD set gekocht incl. AC3 kabel, was € 40 dus lijkt me wel. Kan ik dit nog checken op de een of andere manier?
Verwijderd
Als je scart volledig gevuld is met ''pinnetjes'' (effe uit de apparatuur trekken en binnen in de scart loeren...) dan is tie 21 pins (en dus bij mijn weten geschikt voor RGB...).
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 22:36 ]
Verwijderd
Als je hem composiet aansluit heb je deze ellende:
-kleurovergangen ( bewegende honingraat patronen)
-Bij zwart/witte streepjes/ruitjes pakken ontstaan kleuren
Bij S-VHS ben je daar vanaf.
Signaalverbetering bij gebruik van RGB ipv S-VHS is minimaal.
-kleurovergangen ( bewegende honingraat patronen)
-Bij zwart/witte streepjes/ruitjes pakken ontstaan kleuren
Bij S-VHS ben je daar vanaf.
Signaalverbetering bij gebruik van RGB ipv S-VHS is minimaal.
Composiet is zwaar K vergeleken met RGB. Het is absoluut de moeite waard om een fully-wired (21 pins) SCART kabel daarvoor te gaan gebruiken. Die moet dan wel op een RGB compatibele SCART poort van de TV zitten. Mijn TV heef b.v. 3 SCART poorten waarvan er slechts 1 RGB compatibel is (helaas).
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ja ik heb er ook 3 waarvan 1 RGB, de kabel is van profigold, ik heb alleen geen idee hoe ik kan zien of die RGB is. Hij is wel verguld..ehh of zegt dat niks? Nu ik de RGB aansluiting op mijn TV gebruik kan ik dan nog wel het geluid van mijn TV via mijn versterker laten lopen? Ik heb namelijk het idee dat de 2 die overblijven alleen signaal in is en niet signaal uit. Van de handleiding snap ik geen hout want die is alleen in het Duits. Iemand een idee?
pinnetjes tellen! maar als ide van profi gold is durf ik bijna aan te nemen dat het wel een 21 pins is.Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 23:29:
Ja ik heb er ook 3 waarvan 1 RGB, de kabel is van profigold, ik heb alleen geen idee hoe ik kan zien of die RGB is.
bij mij tv is ook maar 1 poort in/out, de rest is alleen in.
Gewoon die pinnentjes tellen?? Oooh!! 21 dus. Ik kan nu dus niet mijn TV geluid uit m'n versterker laten komen? Of is er nog een mogelijkheid met een splitter o.i.d.?
Pagina: 1