Hoe maak ik mijn afbeelding transparant?

Pagina: 1
Acties:
  • 778 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56321

Topicstarter
Ik ben op grafisch gebied nogal newbie, maar het boeit mij wel!

Sinds kort ben ik bezig om mijn eigen logo te ontwerpen in CorelDraw! 11.
Dit gaat al aardig goed allemaal. Alleen nu vraag ik mij af, hoe kan ik een afbeelding transparant opslaan? (Wanneer ik op dit moment een afbeelding op sla, heb ik een witte achtergrond, het is de bedoeling dat dit transparant wordt).

Zoals ik hierboven heb vermeld, gebruik ik CorelDraw! 11 (maar ik heb ook een JPG afbeelding van mijn logo gemaakt in Photoshop 7).

Ik heb met google gezocht, maar zonder bevredigend resultaat.
Wie kan (en is bereid) om mij (op weg) te helpen?

Alvast bedankt!

-- Tristan Zeven

tristanz@home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6317

JPG kan niet transparant
Moet je opslaan in GIF formaat

(verder weet ik niet hoe het programma werkt, het kan dus ook aan iets ander liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Je moet je background op transparant instellen bij het maken van een nieuwe image, of anders de background verwijderen.

JPG kan geen transparantie aan, dus dat valt af. Je GIF gebruiken, of PNG. Voordeel van PNG is dat er 8-bit transparantie is, nadeel is dat het niet ondersteund word door Internet Explorer (kan eventueel wel met een workaround). Ik weet niet wat je er mee wilt gaan doen, maar als je het niet op internet zet lijkt me dat geen probleem.

Ik heb sinds versie 8 niet meer gewerkt met CoralDraw, maar ik geloof wel dat de transparantie daar autmatisch werd ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Als PNG of GIF opslaan, en daarbij een kleur alszijnde transparantie kiezen.

Dit topic is gesloten.