Toon posts:

probleem HD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond

Heb een probleem
Namelijk mijn comp freezes om de zoveel tijd 5-10 sec..
en in my config-Ssyteem staat-Wisseling van compatibiliteitsmodus verlaagt systeemprestaties.
Verder heb ik probleem met mijn secondary ide controller (dual fifo) conflict?
daardoor staat er een kruisje door generic IDE Disk type00
Nu denk ik zelf mijn HD kapot,IDE kabel kapot?,of misschien een virus?

Heb al veel geprobeerd maar ik kom er zelf niet meer uit. :'(

Dus alle hulp is welkom en als er nog verder vragen zijn probeer ik ze te beantwoorden...Dank u!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
het is andersom...
je hebt een conflict met de ide controller, daardoor worden de dosdriver 16bit gebruikt voor de hd. Verwijder de met een uitroepteken (kruisje) aangegeven zaken en start opnieuw op. Nog niet weg? probeer te kijken welke hardware er verder die bronnen gebruiken en probeer die handmatig te wijzigen.. Het kan helpen om ook de instellingen in het bios na te kijken en daar bijvoorbeeld een Serial of parallel irq te veranderen...

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog steeds niet goed,er lblijft een conflict staan bij secondary ide controller (dual fifo)..
Enw at precies moet ik veranderen in bios,of nog andere tips?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kabels? Jumpers? DMA? Getest met tooltje van HDD fabrikant? Nieuwe IDE drivers?

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 26-11-2002 09:32 ]

Verwijderd

Misschien in de bios iets verkeerd staan?!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:10

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Probleem met IDE-controller ook gehad.. Oorzaak? Virus :{
En daar kwam ik achter na een format en complete install van windows waarmee t niet eens opgelost was..
Maar zit je HDD niet op de primaire controller dan?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
Heb MCafee viruscanner er overheen gehaalt niks aan het handje,Daarom heb ik een nieuw ide kabeltje gekocht en nu lijkt het probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Arghh bijna net toen ik mijn vorige bericht verstuurde freezed mijn comp en komt er ook niet meer uit,en moet dan weer resete.Dit is al een tijdje zo en erg irritant..mijn CPU is maar 40C en stabiel.Heeft iemand een idee waar dit nu weer aan kan liggen..Dank u.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?
Pagina: 1