[Auto] Hoe gebruik je dit spul?

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:58

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Zie plaatje: hoe ga je om met dit spul?

Ik dacht: lekker makkelijk, effe draad er in, knijpen en klaar is kees.

Maar ik krijg dat spul niet echgt goed vast, en weet eerlijk gezegd ook niet goed hoe het nou precies moet. Moet je dat draad nou wel of niet eerst strippen, en zo ja hoe ver? En dan ombuigen, of juist recht laten zitten? Heb ik wel de juiste dikte draad? Hoe krijg je het stevig vast en met goed elektrisch contact.

Het enige wat ik begrepen heb is dat de kleur van het plastic overeen moet komen met de kleur op het tangetje. Maar heb je dan ook andere dikte draad nodig?

Van solderen weet ik zowat alles, maar met dit soort spul ben ik niet bekend. Wie helpt?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/autoelektro.jpg

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

blauw voor draad/snoer van 1,5 t/m 2,5 mm2
rood voor ? t/m 1,5 mm2

staat meestal op het doosje

ennuh vertel een hoe dik je draad is want ik kan het niet echt goed ruiken zeg maar ...

Iperf

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:49
Heel simpel,je stript het draad ongeveer 3mm,dan doe je het in het kabelschoentje (smalle gedeelte)en met de tang knijp knijp je het vast met de juiste kleur.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Verwijderd

wel eerst strippen anders maakt het connectortje geen contact met het draadje, omdat je zegt dat het kabeltje niet goed blijft zitten kan je dus het kabeltje dubbelvouwen(dus gestripte stukje naar beneden vouwen) en dan zal het vast wel goed blijven zitten, en maakt hij goed contact. suc6 en het is eigenlijk gewoon een kwestie van proberen :)