ik heb nu net m'n eigen server, maar van mijn ouders moet ik wel zelf de kosten van het stroomgebruik betalen. daarom kijk ik even hoeveel dit kost:
dat powermanagment lijkt me dus wel handig, maar hoe werkt dit nou precies? iemand vertelde mij dat als ik dit gebruikte, mijn harde schijven uitgeschakeld worden en ik mijn pc dus niet meer kan gebruiken. dit lijkt me echt 100% onzin, want waarom zouden ze die functie er dan in zetten?
ik vraag me dus af wat het nou precies doet en waarom het minder stroom verbruikt dan stand-by.
http://www.milieucentraal.nl/In sommige huishoudens blijft de computer dag en nacht 'aan' staan. Als op de computer powermanagement is geïnstalleerd, zal de computers na een bepaalde tijd niet te zijn gebruikt, in de slaapstand gaan. In deze stand is het verbruik ongeveer 20 kWh.
Per jaar ( 8760 uur) is het elektriciteitverbruik dan naar schatting:
570 uur actief gebruik 86 kWh
2184 uur stand-by gebruik 94 kWh
6006 uur slaap gebruik 120 kWh
Totaal 300 kWh
dat powermanagment lijkt me dus wel handig, maar hoe werkt dit nou precies? iemand vertelde mij dat als ik dit gebruikte, mijn harde schijven uitgeschakeld worden en ik mijn pc dus niet meer kan gebruiken. dit lijkt me echt 100% onzin, want waarom zouden ze die functie er dan in zetten?
ik vraag me dus af wat het nou precies doet en waarom het minder stroom verbruikt dan stand-by.
offtopic:
ik wist niet waar ik dit topic moest zetten dus heb ik hem maar hier gegooid
ik wist niet waar ik dit topic moest zetten dus heb ik hem maar hier gegooid
[ Voor 9% gewijzigd door Marc op 25-11-2002 21:11 ]