Toon posts:

Andere Netwerkkaart voor Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een ander pc gekocht en daarop zit een ONBOARD intel netwerkkaart. Ik wil die gebruiken in plaats van die losse Realtek. Maar ik weet niet wat ik moet doen om die ONBOARD netwerkkaart online te krijgen en dat oude Realtek op te zeggen of zoiets, dat het niet meer met chello te gebruiken is.

Dus ik wil dat PCI netwerkkaart van chello niet meer gebruiken en ik wil hem denk ik wel verkopen. En dan moet hij natuurlijk niet met chello te gebruiken zijn.
En wil ik over stappen op dat ONBOARD kaartje !
Dat Onboard kaart is een INTEL PRO/ 100 VE NETWORK CONNECTION !!!
Is dit wel compitabel ?

Alvast bedankt

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
hoef je niets voor te doen
gewoon netwerkkabel erin en draaien maar....

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Als ie het niet meteen doet 'even' de Chello helpdesk vragen om je MAC adres te veranderen in het MAC adres van de on board netwerkkaart. Dit adres kun je opvragen d.m.v. ipconfig /all in een command prompt of WINIPCFG.

Verwijderd

Het lijkt erop dat er bij chello verschillende policies draaien. In de ene regio wordt er alleen op een opgegeven macadres toegang verleend. In andere regios maakt het niet uit. Ik zit in omgeving Rotterdam en bij mij maakt het niets uit.
Als je de 'pech' hebt dat er wel op macadres gevalideerd wordt, zal je even chello helpdesk moeten bellen om het nieuwe macadres door te geven. (en vooral bidden dat ze het meteen en goed doorgeven anders zit je duidelijk zonder i-net verbinding.....

Verwijderd

Topicstarter
ik woon in amsterdam en het lukt helaas niet zomaar ! 8)7 :r

Verwijderd

Ligt aan je modem als je zon WItte motorola heb dan moet je dit doen:

modem aan nieuwe netwerkkaart-----> in internetexplorer proxy uitzetten.,
dan in IE aps intikken en dan krijg je het registratiesysteem van chello.
dat moet je je username + pass intikken en daar ook de info van je modem. Het macadres waar ze naar vragen is van je MODEM en niet die van je netwerkkaart.
AL deze info staat op de doos of op je modem zelf.

(Andere modem w8 op andwoord of bel CHello voor een flush ( dan halen ze de oude netwerkaarmac weg. Den hoef je aleen ff de stroom er af laten staan tot de autoflush + udate komt dan dat is de nieuwe mac ingesteld)

zie net dat je in amsterdam woont dan zou het bovenste moeten werken. Ik zit namelijk op de zelfde regio.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor je vriendelijke hulp ik heb inderdaad zo'n Motorola en ik ga het nu proberen!

Nogmaals: Bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik tik aps in IE maar dan zegt hij; ''zoekpagina kan niet worden geopend'' :S

• dvdhoek
Probeer anders http://subscriber.chello.nl/support/utilities/selfadmin.html . Rechtsboven zit dan een knop om de zelfadmin te starten. En als dat allemaal niet lukt, toch maar Chello bellen.

Edit:
Sorry zie net dat de MAC optie niet (meer?) in de self admin zit.

Volgens mij kan het via http://provisioning.upc.nl maar dat heb ik zelf niet geprobeerd.

[ Voor 32% gewijzigd door dvdhoek op 26-11-2002 00:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
dvdhoek schreef op 26 November 2002 @ 00:17:
Probeer anders http://subscriber.chello.nl/support/utilities/selfadmin.html . Rechtsboven zit dan een knop om de zelfadmin te starten. En als dat allemaal niet lukt, toch maar Chello bellen.

Edit:
Sorry zie net dat de MAC optie niet (meer?) in de self admin zit.
jammer ! heb ik weer pech !! 8)7 :?

• dvdhoek
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 00:22:
[...]

jammer ! heb ik weer pech !! 8)7 :?
http://provisioning.upc.nl wellicht meer succes.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik ddit nu doen? met aps in IE intikken lukt ook niet.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 00:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan toch niet zonder verbinding naar dat site gaan ?

• dvdhoek
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 00:39:
[...]

Ik kan toch niet zonder verbinding naar dat site gaan ?
Ik heb hem zelf nooit gebruikt. Maar wellicht stel je het in met je huidige verbinding en moet je daarna de boel omzetten en modem even resetten/stroom eraf. Veiligste blijft UPC bellen, als het niet te druk is tenminste.

Een andere optie is dat je het MAC adres van je vorige kaart overneemt. Vaak kun je in de advanced properties van de netwerkkaart het physical address instellen. Dat is het MAC adres. Controleer het daarna wet IPCONFIG of WINIPCFG voordat je Chello aansluit.
Pagina: 1