Linksys wap11 icm wmp11 traag!

Pagina: 1
Acties:

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Ik heb op de hcc een wap11 v2.2 accespoint en 2 wmp11 linksys kaartjes gekocht. Nu heb ik echter het volgende probleem :(

Ik kom niet boven de 230 kByte/s uit... Mijn vraag is wat doe ik verkeerd :/
De configuratie is alsvolgt: de accespoint en het wirelessnicje zijn 3 meter van elkaar verwijderd, de configuratie staat netjes op 11 mbit, signaal is perfect en wep staat uit. Ik heb hem getweaked naar een d-link versie met firmware 2.3.Ik heb ook een "downgrade" gedaan om dan de snelheid te testen maar ik krijg hem niet boven de 230 uit :'( En owja powersaving staat uit.

*more info *

De pc is 2000/xp voorzien, het is een amd xp 1700+ met 768 mb aan ram. Ik test de snelheid met du meter of een download van m$ ik heb hier een 8mbit internetpijp liggen.... En alles werkt onder tcip :) Ik heb net een groot filtje over het netwerk gemikt en dat gaat met 216 kB/s gemiddeld.

De omgeving waar de AP staat is op de zolder hier is geen last van stalen of betonnen delen.

[ Voor 36% gewijzigd door Redleg op 25-11-2002 21:47 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

waarmee test je de snelheid?
welke protocollen gebruik je?
welk besturingssysteem?

kortom: meer info! :/

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
if it aint broken dont FIX IT !!!

en als je alle klem tegen elkaar zet werkt het dan wel ?>

Welke versie van de wap 11 heb je ??

[ Voor 21% gewijzigd door raymonvdm op 25-11-2002 21:33 ]

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
raymonvdm schreef op 25 november 2002 @ 21:27:
if it aint broken dont FIX IT !!!

en als je alle klem tegen elkaar zet werkt het dan wel ?>

Welke versie van de wap 11 heb je ??
Ik wilde je eerst niet geloven.... maar nu toch echt wel! hij is nu 560 kB/s :) Maar hoe ga ik dit op lossen :/

V2.2

Verwijderd

Alle kanalen nalopen en de signaalsterkte meten. Dan de beste nemen.
Was hier kanaal 1 (Draytek 2200we en actiontec usb-adapters).
Spelen met de plaats van het AP. Spelen met de antenne's.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nu heb je last van traagheid, strax heb je geen verbinding meer...

kijk groups.google.com maar eens na over die linksys 11Mbit kaartjes, die dingen willen niet eens lullen met hun eigen accesspoints :(

Heb tussen de vele :r :r replies op google uiteindelijk iets nuttigs gevonden: forceer de snelheid van je ontvanger op 11 of 5.5Mb. Gaat je verbinding een stuk op vooruit en het verhelpt het probleem wat je strax krijgt: WAP11 en kaartje kunnen elkaar niet meer vinden, ook al druk je de antenne door de PC card heen.
Pagina: 1