Goed plan! Ik wilde niet reggen appart, maar nu wel leuk 
Tweakers.net en GoT userbase merge
Tweakers.net en GoT userbase merge
[ Voor 81% gewijzigd door We Are Borg op 25-11-2002 20:57 ]
[ Voor 81% gewijzigd door We Are Borg op 25-11-2002 20:57 ]
Sorry, misschien kan iemand met LA rechten dit dicht gooien en mag je het topic opnieuw startenRafe schreef op 25 november 2002 @ 20:56:
Ik heb me al aangemeld
Ik wilde nu iets openen, ik wilde een LA theekopje worden![]()
![]()
Diagonaal lezenCompubiter schreef op 25 november 2002 @ 20:57:
Sjees, heb jij die lap tekst al gelezen
Ik dacht: Ik lees eerst, dan kijk ik pas in LAnog niet klaar, dus nog niets zinnigs te melden
Even TGF mailenSorry, misschien kan iemand met LA rechten dit dicht gooien en mag je het topic opnieuw starten
[ Voor 18% gewijzigd door Rafe op 25-11-2002 20:59 ]
Valt best mee, snel lezenCompubiter schreef op 25 november 2002 @ 20:57:
Sjees, heb jij die lap tekst al gelezen
Ik dacht: Ik lees eerst, dan kijk ik pas in LAnog niet klaar, dus nog niets zinnigs te melden
Zucht, moet ook alles voor kauwen hierzoDit was veel te veel tekst, geef eens een samenvatting!
Ga hier naar toe en volg de instructies op het scherm. Als je problemen tegenkomt en je kunt antwoord op je vragen niet vinden in deze tekst ben je vrij om vragen te stellen op TFF of LA.
[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 25-11-2002 20:59 ]
* Dit was veel te veel tekst, geef eens een samenvatting!
Ga hier naar toe en volg de instructies op het scherm. Als je problemen tegenkomt en je kunt antwoord op je vragen niet vinden in deze tekst ben je vrij om vragen te stellen op TFF of LA.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Ze zijn er al een redelijk tijd mee bezig, heb Femme of Wouter ooit in Tweakers.net Frontpage Feedback een bericht van prioriteiten zien posten, eerst de nieuwe lay-out, daarna de abbo's en vervolgens het samengaan van de db's. Ziet er naar uit dat ze nu bij de laatste zijnWe Are Borg schreef op 25 November 2002 @ 20:58:
Valt best mee, snel lezenVind het een van de betere dingen wat ze hebben verzonnen! Had er alleen nog niks anders over gelezen in topics zoals "er wordt aan gewerkt " ofzo
Ik moet straks wel al die mensen te woord staan die hier met hun vragen komen, dus ik lees maar alles ffEnnun, speciaal voor jou:
Zucht, moet ook alles voor kauwen hierzo![]()
[ Voor 20% gewijzigd door Compubiter op 25-11-2002 21:02 ]
Yeuh't is gelukt
Virussen? Scan ze hier!
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
ROLFOLCompubiter schreef op 25 november 2002 @ 21:00:
Ik moet straks wel al die mensen te woord staan die hier met hun vragen komen, dus ik lees maar alles ff.
Je bent er goed in
[ Voor 26% gewijzigd door We Are Borg op 25-11-2002 21:04 ]
De kleinste datum? Hoe kan een datum klein zijn?Als registratiedatum van de nieuwe accounts zal de kleinste van de twee losse accounts worden gekozen.
Verwijderd
1-1-01
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
je moet nooit wachten, maar actie ondernemenTraag schreef op 25 november 2002 @ 21:05:
[...]
1-1-01![]()
* We Are Borg zat overigens al op dit topic te wachten
Verwijderd
Professioneel Hyves-weigeraar
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Had al zo'n vermoeden dat je dat bedoelde, maar ik hoor het niet vaak zoWouter Tinus schreef op 25 november 2002 @ 21:07:
Computers rekenen met timestamps, dat zijn gewoon getallen (aantal seconden). Hoe kleiner het getal, hoe vroeger het tijdstip dat ermee bedoeld wordt. Vandaar.
[ Voor 4% gewijzigd door oVRoM op 25-11-2002 21:08 ]
Gewoon invullen (usernamen en wachtwoorden dus), moet geen problemen gevenDr.Snuggles schreef op 25 november 2002 @ 21:20:
1 klein vraagje;
Ik heb een abbo en op got en t.net dezelfde username en pass, alleen mijn reg. data zijn verschillend. Is het dus nodig om dit in te vullen of totaal niet ?
[ Voor 5% gewijzigd door Compubiter op 25-11-2002 21:21 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dr.Snuggles schreef op 25 November 2002 @ 21:20:
1 klein vraagje;
Ik heb een abbo en op got en t.net dezelfde username en pass, alleen mijn reg. data zijn verschillend. Is het dus nodig om dit in te vullen of totaal niet ?
Mijn nicks zijn al hetzelfde, moet ik nu ook koppelen?
Dat is wel aan te raden. Zonder koppeling ben je overgeleverd aan een script dat bij elkaar horende accounts zoekt. Voor inactieve users is dat geen probleem, die geven er toch niets om, maar als actieve user wordt de kans om je eigen koppeling te maken natuurlijk niet voor niets aangeboden. We kunnen geen garantie geven dat het goed gaat als je zelf geen informatie invoert.
[ Voor 26% gewijzigd door Vinnie op 25-11-2002 21:30 ]
C:\>_
Ik neem aan dat de crew die "kleine groep bezoekers is" (Zo nee, wie dan wel ?Wat gebeurt er met mijn huidige profiel en posts?
Voor een kleine groep bezoekers zijn user-id en registratiedatum belangrijk. Als registratiedatum van de nieuwe accounts zal de kleinste van de twee losse accounts worden gekozen. De nieuwe user-ids worden vervolgens uitgedeeld op volgorde van registratie.
Als je een voorkeur hebt aangegeven voor je GoT nick dan hoef je niet zelf een naamwijziging aan te vragen voor je Tweakers.net nick. Die wordt automagisch omgezet. Je hoeft dus geen nickchange aan te vragen.Vinnie schreef op 25 November 2002 @ 21:24:
ff een vraagje( hopen dat ik de MED topic goed heb doorgelezen
)
Ik heb dus toestraks dat script netjes ingevoerd:
GoT nick + pass
t.net nick + pass
voorkeur voor GoT.
Maar nu was me nick iig anders op t.net dan op GoT ( t.net: VinnieVanWham, GoT: Vinnie)
Als ik ut goed begrijp wordt me nick op t.net omgezet naar Vinnie
En als dat niet lukt, dan zie ik dat ik nog een kans heb om me nick te veranderen, maar kan dat dan ook nog omdat ik voor op GoT iig al een nickchange had aangevraagd (en gekregen) ?
De crew is niet die kleine groep gebruikers. Dat is de groep gebruikers die eenzelfde nick hebben als iemand anders (de een heeft Piet op Tweakers.net en de ander op GoT en beide willen hem gebruiken) en beide willen die nick gebruiken. Vanuit de nieuwe master-database worden nieuwe user-ids uitgegeven en dat gaat dus op basis van wie het eerste geregistreerd was op één van beide sites.[Airwolf] schreef op 25 November 2002 @ 21:42:
[...]
Ik neem aan dat de crew die "kleine groep bezoekers is" (Zo nee, wie dan wel ?).
Maar wat wordt er precies met dat laatste stuk bedoelt ?
Ik snap namelijk die hele zin niet, wat moet ik me daarbij voorstellen ?
Ik denk niet dat hiermee de crew bedoeld wordt, maar diezelfde mensen die het belangrijk vinden om een zo laag mogelijk userid te hebben of om de first post te scoren in een topic.[Airwolf] schreef op 25 November 2002 @ 21:42:
[...]
Ik neem aan dat de crew die "kleine groep bezoekers is" (Zo nee, wie dan wel ?).
Maar wat wordt er precies met dat laatste stuk bedoelt ?
Ik snap namelijk die hele zin niet, wat moet ik me daarbij voorstellen ?
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
dus als je je eerder op Tnet aangemeld hebt, zal dat ID je ID worden ??Computers rekenen met timestamps, dat zijn gewoon getallen (aantal seconden). Hoe kleiner het getal, hoe vroeger het tijdstip dat ermee bedoeld wordt. Vandaar .
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 21:52 ]
Duracell schreef op 25 November 2002 @ 21:49:
Even een vraagje voor de admins die dit regelen: is het ook mogelijk om vroegere nicknames te mergen met de huidige? Ik had vroeger een andere nick op de FP en hier, en ben van nickname veranderd op de ouderwetse manier: gewoon opnieuw reggen en de oude account laten bannen. Dus kunnen de twee GoT accounts gemerged worden met mijn huidige FP account (oude FP boeit niet zo, heb ik toch niet veel gebruikt)?
[ Voor 21% gewijzigd door Harm op 25-11-2002 21:58 ]
ramH schreef op 25 November 2002 @ 21:51:
Wouter, gaan dan op dat moment ook alle inactive users eruit gegooid worden?
Qua registratiedatum kun je nooit achteruit gaan, maar je kunt wel een hoger userid krijgen inderdaad.Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 21:50:
dus als je je eerder op Tnet aangemeld hebt, zal dat ID je ID worden ??
maar TNET heeft wel veel meer ID's, dus ik denk dat ik er toch op achteruit zal gaan
of zie ik het weer eens helemaal verkeerd ?
[q]• Worden inactieve accounts nu meteen gedumped?ramH schreef op 25 November 2002 @ 21:51:
Wouter, gaan dan op dat moment ook alle inactive users eruit gegooid worden?
The devil is in the details.
Verwijderd
okay, thxWouter Tinus schreef op 25 November 2002 @ 21:53:
[...]
Nee, en dat staat ook in de FAQ.
[...]
Qua registratiedatum kun je nooit achteruit gaan, maar je kunt wel een hoger userid krijgen inderdaad.
Verwijderd
okay dan, ik zie het nut er ook niet van in hoor, maar bij jullie weet je het nooitWouter Tinus schreef op 25 November 2002 @ 21:57:
Zeg nooit nooit, maar we zien er het nut niet van in eigenlijk.
Mja ik ben niet zoeen database man, sorry.Wouter Tinus schreef op 25 november 2002 @ 21:49:
Nee, daarmee worden mensen bedoeld die roepen van "mijn userid is lager dan het jouwe dus ik ben l33t", of "ik zit lekker onder de x-duizend". Wat valt er verder niet te snappen? De nieuwe userids worden uitgedeeld op basis van registratiedatum en niet op alfabet, postcount of zomaar willekeurig
.
[ Voor 3% gewijzigd door Mior op 25-11-2002 22:15 ]
Probeer eens Ctrl-F5, cache leeggooien, etc.DoRRoN schreef op 25 November 2002 @ 22:33:
Hier een 404 als ik http://arethusa.tweakers.net/~acm/dbmerge/ wil opvragen
DoRRoN schreef op 25 November 2002 @ 22:33:
Hier een 404 als ik http://arethusa.tweakers.net/~acm/dbmerge/ wil opvragen
Bij mij ook, alleen vergat ik het goede password voor de frontpage telkens als ik wilde posten.wildhagen schreef op 25 November 2002 @ 21:02:
[...]
Yeuh
Nou ja, nicks waren toch bij beiden al hetzelfde, alleen ander pwd plus profiel...
Ik zou voor Juggernaut gaanJuggernaut schreef op 25 november 2002 @ 23:03:
woei! tis me ook gelukt
moest alleen even goed denken welke naam ik wou houden, Juggernaut of Juggernaut
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Joepie!'t Is gelukt!
Wist ik na een lange tijd eindelijk m'n id-nummer gaat ie weer veranderen!Azrael schreef op 26 November 2002 @ 03:16:
[...]
Als ik het goed begrijp worden alle users nu op een hoop gegooid en krijgt iedereen een nieuw ID
*gaat faq nog een keer lezen.
Ja, zo is het toch echt ja.
Dus alle users waar geen match voor wordt gevonden door de merger worden zo toegevoegd aan de nieuwe masterdatabase.
Enig idee hoeveel ID's er uiteindelijk overblijven zo
Volgens mij zijn dat er een hele hoop want de meeste mensen zullen wel geen match aangeven en er zijn ook nog veel mensen die alleen op GoT of op T.net een account hebben.
Ik zou denken dat het aantal ID's uiteindelijk enkele 10.000en hoger ligt dan wat het nu op T.net is.
krijg je er niet gewoon een id bij?MaRc0 schreef op 26 november 2002 @ 08:24:
[...]
Wist ik na een lange tijd eindelijk m'n id-nummer gaat ie weer veranderen!
Ehm ja en ?MaRc0 schreef op 26 November 2002 @ 08:24:
[...]
Wist ik na een lange tijd eindelijk m'n id-nummer gaat ie weer veranderen!
Erkens schreef op 26 November 2002 @ 08:26:
krijg je er niet gewoon een id bij?
gaan ze soms alle id's in alle posts enzo veranderen?
lijkt me niet, tenzij we een week offline zijn
Heineken schreef op 25 november 2002 @ 23:50:
Geweldig.
De nickname Heineken wordt dus op de FP al door iemand anders gebruikt die zeer recentelijk weer actief is geworden. Uiteraard is hij eerder geregged.
* Heineken baalt hier zeeeeeer zwaar van![]()
![]()
o, dan had ik het dus verkeerd begrepen, naja als het maar gaat werkenWouter Tinus schreef op 26 november 2002 @ 09:13:
[...]
Dat gaan we wel doen, en dat zal inderdaad wel een aantal uur duren.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
tuurlijk, ik heb er alle vertrouwen in, alleen dus een paar dagen geen leven dus
Ik heb hem een poos al eens gemaild of ik z'n nick op Tnet over kon nemen, nooit meer wat van gehoord..Wouter Tinus schreef op 26 november 2002 @ 09:16:
[...]
Dat zeer recentelijk valt ook wel weer mee, maar hij is inderdaad wel actief. Misschien kun je hem vriendelijk vragen of hij z'n GoT-nick als voorkeur wil opgeven?
Verwijderd
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 19:17 . Reden: Typo's ]
Verwijderd
Ehm...mazen, ik had een nickchange aangevraagd en die werd meteen toegestaan, als je dat bedoelt?ACM schreef op 26 November 2002 @ 19:21:
Officieel moet de nick op GoT ook 3 tekens zijn
Je bent gewoon tussen de mazen van de regels geglipt denk ik, maar in principe moet het gewoon goed gaan hoor. Tenzij er al een X is.
Mijn post was niet bedoeld als erg serieus[Airwolf] schreef op 26 November 2002 @ 08:27:
[...]
Ehm ja en ?
Maakt toch opzich niet zoveel uit lijkt me ?
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 19:23:
Ehm...mazen, ik had een nickchange aangevraagd en die werd meteen toegestaan, als je dat bedoelt?
om het wat moeilijker te maken kan je nog een nickchange aanvragen voor 1 van beide of allebei
Heineken schreef op 29 november 2002 @ 16:43:
Vraagje: de naam van m'n Tnet account wil ik niet en de naam van m'n GoT account wordt op Tnet al gebruikt en is eerder geregistreerd. Is het mogelijk om na de merge nog m'n nickname te veranderen of is het handiger dit al voor de merge te doen?
Iemand anders heeft mijn nick in gebruik!
Dit is uiteraard de grootste moeilijkheid die we tegen zullen komen tijdens de merge, maar toch verwachten we weinig echt grote problemen hiermee. De kans namelijk redelijk groot dat jullie niet allebei echt actief zijn. Als jij je voorkeur opgeeft voor een nick, en die ander doet dat niet, dan ben jij natuurlijk de gelukkige. Als twee mensen hun voorkeur opgeven voor dezelfde nick zal de beslissing worden genomen op basis van registratiedatum. Als in een extreem zeldzaam geval zowel je eerste als tweede keus niet beschikbaar komt zal je nick automatisch een toevoegsel krijgen. We weten natuurlijk dat niemand daar blij mee is, en dat brengt ons bij de volgende vraag.
Wat nou als ik na de merge niet tevreden ben met m'n nick?
Iedereen die tijdens de merge niet de nick van zijn voorkeur kan worden toegewezen krijgt de mogelijkheid om deze eenmalig te veranderen.
Verwijderd
Verwijderd
De nieuwe user-ids worden vervolgens uitgedeeld op volgorde van registratie.
Wouter Tinus schreef op 25 November 2002 @ 21:49:
Nee, daarmee worden mensen bedoeld die roepen van "mijn userid is lager dan het jouwe dus ik ben l33t", of "ik zit lekker onder de x-duizend". Wat valt er verder niet te snappen? De nieuwe userids worden uitgedeeld op basis van registratiedatum en niet op alfabet, postcount of zomaar willekeurig
.
Toch nog ff een vraagje hoor...Qua registratiedatum kun je nooit achteruit gaan, maar je kunt wel een hoger userid krijgen inderdaad.
Ergens (in een eerder topic geloof ik) is door Wouter of een andere gezegd dat je user ID's ongeveer gemiddeld zouden worden. Dus als je nu 2723 en 3555 hebt zal je uitkomen rond de 3000. Als je geluk hebt krijg je zelfs nummertje 3000.Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 21:51:
[...]
[...]
[...]
Toch nog ff een vraagje hoor...Niet dat ik denk dat ik l33t
ben, omdat ik een een laag userid heb, maar gewoon uit nieuwsgierigheid...
Op t.net heb ik userid 2723 en hier op GoT heb ik 3555. Bij de merge-pagina heb ik aangegeven dat ik het een voorkeur heb voor m'n profile van GoT (eigenlijk willekeurig gekozen; want beide usernames zijn toch hetzelfde...)
Betekent dit nu automatisch dat m'n userid na de merge 3555 blijft/wordt, wordt het 2723 (omdat dat een lager nummertje cq. "lagere" registratiedatum heeft) of krijgt echt iedereen een nieuw userid?
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 21:51:
[...]
[...]
[...]
Toch nog ff een vraagje hoor...Niet dat ik denk dat ik l33t
ben, omdat ik een een laag userid heb, maar gewoon uit nieuwsgierigheid...
Op t.net heb ik userid 2723 en hier op GoT heb ik 3555. Bij de merge-pagina heb ik aangegeven dat ik het een voorkeur heb voor m'n profile van GoT (eigenlijk willekeurig gekozen; want beide usernames zijn toch hetzelfde...)
Betekent dit nu automatisch dat m'n userid na de merge 3555 blijft/wordt, wordt het 2723 (omdat dat een lager nummertje cq. "lagere" registratiedatum heeft) of krijgt echt iedereen een nieuw userid?
dus alleen Femme houdt zijn idSH007 schreef op 02 december 2002 @ 21:54:
[...]
Iedereen krijg een nieuw userid. Wie het eerste geregd is nr. 1 etc
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 21:51:
Ik heb zo'n duister vermoeden dat dat "probleem" straks ineens opgelost zal zijn
Je kan beter vragen wanneer gaat dit uberhaupt gebeurenNielsz schreef op 03 december 2002 @ 07:51:
Maar gaat dit nog in December gebeuren?
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
DaNo2002 schreef op 03 December 2002 @ 15:34:
Dat wisten ze nog niet. Zie MED
Wanneer gaat dit alles gebeuren?
De merge zal nog even op zich laten wachten. Ten eerste omdat we iedereen ruim de tijd willen geven om zijn accounts te koppelen, en ten tweede omdat het aan onze kant technisch nog niet 100% gerealiseerd is. Wanneer het gaat gebeuren is dus helaas nog niet precies bekend. Wel weten we dat de merge enige uren downtime met zich mee zal brengen, iets dat helaas onvermijdelijk is. Uiteraard zullen we eerst backups maken voor we van start gaan, zodat we in geval van moeilijkheden weer verder kunnen gaan alsof er niets aan de hand is, en het later nog een keer kunnen proberen.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq