Systeemmappen onder WinXP

Pagina: 1
Acties:

• Orcrist
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-08 17:54
Hey,

Ik kan via mijn (nieuwe) netwerk prima vanaf een Win98 computer de gedeelde mappen van een WinXP (Home Edition) bekijken, alleen bepaalde mappen zoals C:\Windows, C:\Program Files en C:\Documents & Settings\[user].

De exacte foutmelding:

Geen toegang tot (...).

De toegang is geweigerd.

Is dit te verhelpen?

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 12:02
Zorgen dat het account waarmee je inlogt/de mapping maakt voldoende rechten heeft (als je NTFS draait) en dan de schijf mappen als \\machine\c$ ... je kan dan de hele schijf browsen. Dit had je overigens ook met een beetje zoeken kunnen vinden ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Orcrist
k, ik heb een extra beheerder account gemaakt in XP, log in met die account onder Win98, en ie werkt nog steeds niet :( De guest account in XP staat overigens uit, zonder dat dit mij de toegang weigert tot de XP machine.

En mappen naar \\machine\\c$ (met het dollar teken erachter) werkt niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Orcrist op 25-11-2002 21:12 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Met de Home editition kan je niet echt veel rechten instellen, waarschijnlijk hebben ze dit gedaan om te voorkomen dan mensen dingen uit die mappen gaan halen waardoor de pc het niet meer doet...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Orcrist
Maarre... hoe kan het dan dat ik wel vanaf de WinXP computer kan doen wat ik wil met de systeembeheerder accounts? En dat ik kan inloggen met welke naam dan ook zonder dat de guest-account aanstaat?

• Orcrist
Ook als ik de guest account aanzet en/of inlog op de originele account van de WinXP comp doet ie het niet...

• Orcrist
Weet niemand een hack ofzo?
Pagina: 1