abit kt7 + duron 1300 prob

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:38
vanmiddag heb ik een duron 1300 gekocht voor het abit kt7 mobo waar tot vanmiddag een duron 650 op draaide. Ik die zeut omgewisseld, doet ie het niet. :(

De standaard bios support geen 1300 mhz duron, daar komt het op neer. Ik heb dus zeut voor flashen ed gedownd en op diskette gezet, maar die hele pc komt niet verder als een zwart scherm :'( . je hoort alle zeut opspinnen e.d. maar werken ho maar. Nu heb ik tijdens mijn pogingen om met opnieuw opstarten em aan de praat te krijgen em wel een keer geboot gekregen op ik dacht 20 :? mhz. toen heb ik helaas de multiplier op 12.5 gezet met het idee dat ie het dan misschien wel ging doen 8)7 (hij stond op 6.5) Niet dus.
Zijn er mogelijkheden om die zeut nog aan de praat te krijgen zonder de oude proc er weer in te moeten zetten? Ik heb em dus echt geboot gehad, maar dat wil me niet weer lukken. Hebben er mensen ervaringen mee?

dit:
Wat betrefd de hogere instellingen als 12,5x en 100MHZ fsb op je KT7 plankje; JA zelfs dit is gewoon mogelijk!
Als je processor LOCKED is dan zal je mamaplankje altijd de juiste snelheid geven
wat John_Hoek schrijft in een topic over de kt7a gaat dus helaas niet op.

[ Voor 15% gewijzigd door Jesse op 25-11-2002 20:37 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:38
[voor_het_nageslachtmode]
Het probleem is gefixt door het terugzetten van de oude proc en het flashen van de (A9) bios. Het zootje werkt nu perfect. Twas in 3 kwartier gefixt.
[/voor_het_nageslachtmode]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Jesse schreef op 26 november 2002 @ 08:49:
[voor_het_nageslachtmode]
Het probleem is gefixt door het terugzetten van de oude proc en het flashen van de (A9) bios. Het zootje werkt nu perfect. Twas in 3 kwartier gefixt. [/voor_het_nageslachtmode]
Moraal van het verhaal: eerst kijken of je BIOS een nieuwe proc wel ondersteund, zo niet, flashen met je oude CPU er nog in. Dan pas de nieuwe erin B)
Maar dit is volgens mij al vaker gezegd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, da's toch een van de eerste dingen wat een echte Tweaker zou uitproberen ;)

Dit topic is gesloten.