Toon posts:

Sounblaster LIVE 5.1 + Powerdvd + Inspire 6700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe speakerset gekocht, alleen krijg ik mijn centre speaker niet aan de gang met mp3's maar wel met die test die je kan doen, weet iemand hoe ik da ding toch aan de gang krijg?

En met Powerdvd heb ik ook een probleem dat m'n speakers het alleen doen als ik 2 x speakers selecteer (stereo) maar jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik daar geen trek in heb, ik wil wel gebruik maken van m'n 6.1 sound!!

Weet iemand hoe ik dit aan de gang krijg?

Verwijderd

center spreaker gebruik je alleen in films waar gewoon de stemmen in voorkomen..

en een mp3 is gewoon stereo en daar heb je dus geen enter speaker voor nodig.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heb je in windows ook ingesteld dat je surround gebruikt ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 20:33:
center spreaker gebruik je alleen in films waar gewoon de stemmen in voorkomen..

en een mp3 is gewoon stereo en daar heb je dus geen enter speaker voor nodig.
Is het niet zo dat de driver/kaart op basis van de stereo bron een center kanaal erbij verzind?

Verwijderd

In de player zit een "button" (mmcs of zo iets). Daar op drukken en dan doet ie 't.
Wel zorgen dat je 5.1 enz. goed hebt staan.

Verwijderd

Hey, dat probleem heb k ook met winDVD, dat van die stereo sound. Enne, kan het kloppen dat ze al voordat je volume op de helft staat al gaan storen als de neten?
Heb je in windows ook ingesteld dat je surround gebruikt ?
wil nietbijdehand doen ( O-) ), maarre:
alleen krijg ik mijn centre speaker niet aan de gang met mp3's maar wel met die test die je kan doen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar dan snap ik niet waarom hij de mijn midachter box het wel doet!! Dan kan ie mijn voorste box ook wel bijverzinnen dacht ik zo....
In de player zit een "button" (mmcs of zo iets). Daar op drukken en dan doet ie 't.
Wel zorgen dat je 5.1 enz. goed hebt staan.
Bedoel je powerdvd player?

Verwijderd

Nee ik bedoel creative player. Schijnbaar zijn die amerikanen niet zo slim dat ze die standaard aan zetten. Creative player is een of ander lullig geluidsprogrammatje dat je meegeleverd krijgt op de cd. Op deze manier dwingen ze je om dit programma geinstalleerd te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ook antwoord op mijn 2e vraag?

En met Powerdvd heb ik ook een probleem dat m'n speakers het alleen doen als ik 2 x speakers selecteer (stereo) maar jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik daar geen trek in heb, ik wil wel gebruik maken van m'n 6.1 sound!!

Verwijderd

Bij PowerDVD moet je bij audio opties kiezen voor "Use SPDIF"

Blijkt dat een SPDIF kabel niet eens nodig is omdat de gegevens via IDE en PCI naar de geluidskaart gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn probleem zelf opgelost doormiddel van het uitzetten van die eax voorgeprogrammeerde instellingen, nu doet ie het wel, en goed!!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 10:19:
Ik heb mijn probleem zelf opgelost doormiddel van het uitzetten van die eax voorgeprogrammeerde instellingen, nu doet ie het wel, en goed!!
Maare, je zal nu nog steeds geen 6.1 geluid hebben hoor. Alleen de Audigy 2 onderstaund dit nml.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1