MSN Portforwarding @meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49
Hey,

Thuis zitten we hier met Chello, hier achter zit een Draytek Vigor 2200e. Aan de router zitten 4 pc's die MSN gebruiken. Nu wil ik graag bestanden via MSN naar buiten kunnen zenden. De FAQ zegt:

MSN Messenger Service

Filetransfer:
Om filetransfer dus vanachter een netwerk te kunnen gebruiken moet minumaal poort 6891 beshikbaar zijn, daarmee kan 1 bestand tegelijk verzonden/ontvangen worden. Wil je meerdere (maximaal 10) bestanden tegelijk kunnen verzenden/ontvangen moet portrange 6891 t/m 6900 beschikbaar zijn.

Kan ik nu voor iedere pc die poorten openzetten, en kijken de router en MSN dan zelf welke poort vrij is?

Of gaat dat niet zo makkelijk?

Feyenoord!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
eh, het klinkt misschien vaag, maar ik heb geen enkele poort voor MSN geforward...
het vreemde is nu dat ik wel files kan receiven maar geen kan senden...
als je gaat port forwarden, moet je het zo doen dat iedere MSN client nog wel in het ingestelde portrange zitten... ik dacht wel dat MSN automatisch de portrange afzoekt naar poorten die kunnen. anders zou je ook niet meerdere sends tegelijk kunnen doen...
offtopic:
(vreemde is, als ik 1x een file receive heb, dan verliest de router iedere internet verbinding, terwijl ik hier perfect verbinding houd...)

• Outl@w
Ja ik kan ook wel ontvangen :)

Feyenoord!

Verwijderd

Ik heb dat ook, ik heb de poorten mbv Winroute Pro geforward maar ik kan nogaltijd geen bestanden verzenden.
Overigens, voor PC 1 kan je best de poorten 6891 en 6892 forwarden, voor PC 2 best poorten 6893 en 6894 etc... als je ze allemaal tegelijk naar elke pc mapt gaat het nog niet beteren he :)

Wat ik overigens ook veel doe is gewoon ipv MSN (dat lukt toch niet duh) te gebruiken vragen of ze even op mIRC willen komen en dan via DDC. Daarvoor moeten poorten 1024-5000 openstaan

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 20:33 ]

Verwijderd

ik heb hier dezelfde router en hetzelfde probleem

ben ook al druk bezig met natsetup poorten open gooien tot nu toe geen resultaat

Verwijderd

dan zou je dus per pc de messenger moeten vertellen waar "Zijn poorten zitten" dit gaat zonder specifieke aanpassingen per pc niet werken.

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Maar hoe gaat het dan _wel_ werken?

DPC Team ColdFusion

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
Msn filetransfer werkt (nog) niet met gewoon forwarden. Ze zijn zo handig geweest het lokale ip ook in de packages te zetten, zodat iemand van buiten toch naar een 192.168.x.x ip probeert te sturen. Dit gaat natuurlijk niet lukken. Vanaf msn 5 (alebij gebruiken) schijnt het wel te kunnen met forwarden. Ook schijnt er voor linux routers een speciale module te zijn die het probleem oplost.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Jake
  • Niet online
Met mijn Edimax (BR-6104) werkt het gewoon out-of-the-box. Ik heb geen poortmap aangemaakt voor MSN-file transfer en toch werkte zenden èn ontvangen. Ik heb wel MSN5, maar ik weet niet of dat nodig is.

Edit: op tweede PC moet ik nog even uitproberen, dit was vooral een reactie op zeikstraal.

[ Voor 19% gewijzigd door Jake op 26-11-2002 14:14 ]

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik heb een Sitecom Broadband xDSL / Cable Router 4S (DC-202), die is vooringesteld op msn ofzow staat derbij. Files kan ik gewoon versturen vanuit elke pc zonder dat ik daar voorderest iets mee heb gedaan. Werkt zowel met 3.6 als 4.0 als 5.0.

Verwijderd

weten we dus voor geen van de bovenste reply's of het nu om een of meerdetre pc's simultaan werkt.

• Outl@w
Zelfs als ik de poorten forward werkt et niet :(

Heb wel MSN 5.0.

Feyenoord!

• Outl@w
Eindelijk gelukt: MSN 5 en TCP & UDP beide gebruiken.

Feyenoord!

• Jake
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 15:33:
weten we dus voor geen van de bovenste reply's of het nu om een of meerdetre pc's simultaan werkt.
Beetje geduld :P

Het werkt hier dus op beide PC's tegelijk (zenden), zonder ook maar iets in te stellen. Ene PC is Windows Messenger 4, andere PC is MSN5 (voor XP). Receive niet tegelijk getest, maar dat is geloof ik nooit echt een probleem...

Ik ga er dus maar vanuit dat die Edimax BR-6104 òf uPnP ondersteunt òf in er standaard allemaal (hidden) portmaps/rules zijn voor MSN. Gezien het tegelijk zenden lijkt het op gedeeltelijke of gehele uPnP support, maar daar weet ik eerlijk gezegd zeer weinig over.

Edit: dat uPnP zal eigenlijk wel niet, want dat staat hartstikke uit in XP 8)7
Maar zoals gezegd: ik weet ook niet hoe het werkt...

[ Voor 10% gewijzigd door Jake op 26-11-2002 17:22 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:15
Als er echt bijstaat dat de router MSN ondersteunt zullen ze wel gewoon hetzelfde filtertrucje als Linux uithalen. IP wijzigen en bijhouden welke verbindingen er open staan zodat het bij meerdere clients werkt.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 23:44
hehe tnx.. hier werkt t ook :P
mess 5 plus port forwarding :P (jaja in linux zonder xtra sooi :P )

Verwijderd

udp ??? heb je volgens mij niet nodig voor msn, ik heb daar i.i.g. geen port maps voor en het werkt evengoed
Outl@w schreef op 26 november 2002 @ 15:51:
Eindelijk gelukt: MSN 5 en TCP & UDP beide gebruiken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Allemaal heel leuk en aardig bedoeld, maar dit lijkt bijna een "grote MSN topic deel2" te worden op deze manier.

Graag alles bijelkaar houden in: -=Het grote Msn Messenger topic=-

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.