Client side bandbreedte limiteren

Pagina: 1
Acties:

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:07
Ik wil een programma op een client installeren, dat er voor zorgt dat ik de bandbreedte kan limiteren die het gebruikt. Dit omdat ik een router (E-tech ADSL4ports)gebruik en zodoende dit niet op de router kan doen (als dat ding dat wel kan dan wil ik weten hoe dat moet, maar lijkt me stug).

Dus ik wil op een pc instellen hoeveel die van het internet of netwerk (bij voorkeur internet) gebruik mag maken.
Serverside programma's kon ik wel vinden, maar clientside niet.
Ben nu xcat capper aan het proberen. (Wat als je wat langer zoekt wel niet allemaal kunt vinden :))
Moet ik nu gewoon het programma als service op laten starten en alles (internet, kazaa etc via dit programma laten lopen?)
[edit2]
Dat werkt dus niet zo.
Iemand nog zo'n programma?
En ik weet dat ik misschien dan alles dichttrek, maar dat boeit me niet zo, dan schakel ik het wel uit als ik van die pc iets moet hebben. Op zich leek me dat capper wel iets hebben, maar ik krijg het niet aan de gang met IE. IE werkt niet meer als ik capper als proxy instel. Daarom vond ik dat programma zo fijn. Het zou alleen IE en kazaa kappen, als het zou werken.

[ Voor 46% gewijzigd door Wimpy006 op 25-11-2002 20:09 ]

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je het client side limiteert, haal je ook de netwerksnelheid dicht... ik weet wat je wil bereiken, maar dan moet je niet in het netwerk zelf files sharen...
de share snelheid met de computer die dat draait word dan de snelheid die je op je internet wil doen... je kan beter serverside doen lijtk mij...

Verwijderd

Windows2000 server draaien op je server en dan ISA server installeren.

• Wimpy006
Mijn server is een router en ik ga niet op een apparte pc nog een server draaien, omdat ik speciaal een router heb gekocht om zown zoemend verwarmingselement te voorkomen.

• Wimpy006
Niemand?

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

rij ff paar keer over je utp kabel en sla er met een hamer op :D

kan je dat niet op de router bepalen? client side kan je hem iig op 10 mbit.
suc6

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor de vele bandbreedte beperking prog vragen
Client side is toch echt wel ff wat anders dat server side hoor. Ik ben ook wel geïnteresseerd in een mogelijke oplossing :)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Wimpy006
Die post had ik ook wel gezien en dat programma heb ik ook gevonden. Kan nattuurlijk op iedere pc een of andere internet servershare proggie met bandbreedte verdeling installeren, maar das wel lomp, niet?

Verwijderd

Linux progie CBQ

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

chromeeh

the Gnome

Ik zoek ook zo'n progje om dus de client van m'n zusjes te limiteren, want die laden van die klere grote flash spelletjes in terwijl ik aan het warren ben :/

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
MENSEN !! lees ff voordat je weer een lompe opmerking plaatst, hij vraagt om client sided, niet iets met servers.

• Wimpy006
Dat linux proggie draait dat ook onder Win 98 SE?
(grapje mensen)

• Wimpy006
Omdat er zoveel animo voor is, wil ik nog wel een keer zeggen dat ik toch echt op zoek ben naar een client side bandbreedte beperkings proggie, oftewel kick. :P

Verwijderd

En ik zoek al heel lang naar een (GRATIS) progje om op mijn serer in te stellen zodat ik kan bepalen óf ean max. aantal kb/s óf zodat ik en bepaald programma/dienst absolute prioriteit kan geven boven een andere (dit onder XP dus)...

Heel simpel lijkt mij... maar het schijnt gewoon niet te bestaan :(

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 12:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik weet verder niet hoe je netwerk in elkaar steekt, maar kan je dat niet op de router configureren per interface zelf? De BW (Bandwith) limiteren??!!
zoals bij CISCO routers de CIR "comitted interface rate"?

:? :? :?

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Sorry heb niet goed gelezen. Staat ook niet in de specs op de site.
VMWARE (is een virtuele server ) met ISA... (8> (8> (8>

Verwijderd

Even een rectifiactie, je kan ISA dus geen bandbreedte limiet instellen. Wat je met ISA doet is bepaalde clients voorrang geven met netwerk verkeer, tenopzichte van andere clients.

Zijn er geen internetcafe's die zulk soort programma's gebruiken, om ervoor te zorgen dat elke client een gelijke snelheid heeft ??

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Edjuh je hebt gelijk m.b.t. de rectificatie. dat gaat inderdaad over prioriteit.
En er zijn wel proggies voor, maar die draaien op een router met daarachter een hub of switch; dan krijg je vanzelf gedeelde bandbreedte (shared ethernet)
Bij Cisco router en switch/hub zie je dat heel goed.
Pagina: 1