Toon posts:

sound blaster Live 1024 en XP problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bovengenoemde sound blaster kaart draaien onder windows XP.
ER zijn structurele problemen zoals geluidsproblemen bij spel van harry Potter. Dit geluid is compleet vervormd en niet te verstaan.
MP3 music afspelen gaat goed, maar installatie gaf enige problemen.
Ik heb nu de nieuwste driver gedownload (speciaal voor XP). Tijdens de installatie zeht ie dat het geen sound blaster kaart herkent (Check if the sound cart is installed). Installatie gaat niet verder en ik ben derhalve gewoon afhankelijk van de " XPdriver".

Wie weet waarom de creative driver voor windows XP niet installeert en waarom hij de kaart niet ziet

alvast bedankt
:'(

Verwijderd

Hele apparaat verwijderen (bij apparaatbeheer dan heh), en opnieuw opstarten. Laat de default geluidskaart drivers installeren, en zet bij geluidsopties basisversnelling aan.

Sukseksels O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je dat ik de sound blaster kaart moet dumpen en hiervoor in de plaats een andere kaart moet gebruiken??

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

nee, je moet bij apparaat beheer in windows de sounblaster verwijderen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nee, hij zegt dat je hem uit apparaatbeheer moet verwijderen :)
gewoon laten zitten in je mobo.
opnieuw opstarten zodat ie hem opnieuw vindt en dan winXP zelf weer de drivers laten installeren :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
leek me nogal een zeer resolute oplossing (gzien alle problemen niet eens zo gek overigens). Oke ik zal het proberen bedankt voor de tip

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 19:42:
Bedoel je dat ik de sound blaster kaart moet dumpen en hiervoor in de plaats een andere kaart moet gebruiken??
SVP goed lezen, nadat de standaard drivers zijn geinstalleerd moet het geluid het doen. Als je potter geluidsproblemen wilt oplossen moet je es proberen met die versnelling te experimenteren.
Configuratiescherm -> Geluidsopties (geluiden en multimedia) ->tablad audio -> Afspelen geavanceerd -> tablad prestatie ->

*volledige versnelling
*basis versnelling
*standaardversnelling
*emulatie

Sukseksels O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 19:54 ]

Pagina: 1