Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Verwijderd
staat in de portage manual:
Note: Portage by default uses /var/tmp during package building, often using several hundred megabytes of temporary storage. If you would like to change where Portage stores these temporary files, set a new PORTAGE_TMPDIR before starting the bootstrap process, as follows:
Code listing 11.3: Changing Portage's Storage Path
# export PORTAGE_TMPDIR="/otherdir/tmp"
Verwijderd
Uit de Install FAQ van Gentoo komt deze sectie:zwerver schreef op 25 november 2002 @ 19:37:
Kun je onder gentoo een andere /var/tmp/portage lokatie opgeven? Zoiets als /usr/portagetemp ofzo... want ik heb onderhand op mijn / wat schijfruimte gebrek en krijg dat zo snel niet opgelost.... op de een of andere rare manier zijn er gewoon progjes die bij het compileren > 1 gig opsnoepen, en de / is maar 2 gig....Of *nog beter natuurlijk* weet iemand naast parted nog een partitioning progje dat onder linux draait? want parted lukt me niet op dit moment....
Note: Portage by default uses /var/tmp during package building, often using several hundred megabytes of temporary storage. If you would like to change where Portage stores these temporary files, set a new PORTAGE_TMPDIR before starting the bootstrap process, as follows:
Code listing 11.3: Changing Portage's Storage Path
# export PORTAGE_TMPDIR="/otherdir/tmp"
edit:
Te laat
Te laat
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 19:44 ]
Andere insteek:
je kunt je portage tree (en je distfiles niet te vergeten) op een andere parttie zetten en door middel van een mount en symlink benaderen.
Op deze manier kun je een en dezelfde portage tree zelfs delen tussen meerdere multiboot installaties.
je kunt je portage tree (en je distfiles niet te vergeten) op een andere parttie zetten en door middel van een mount en symlink benaderen.
Op deze manier kun je een en dezelfde portage tree zelfs delen tussen meerdere multiboot installaties.
Dit topic is gesloten.
![]()