Toon posts:

Problemen met Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb een probleem met mijn pc. Ik heb mijn harde schijf geformateerd (er stond eerst Windows ME op) en ik heb windows xp geinstalleerd. Ik heb daarna de drivers geinstalleerd, windows geactiveerd enz. Maar als ik de computer opstart. Krijg ik altijd de schijfcontrole, en daarna start de computer zomaar opnieuw op, hij geeft geen foutmelding.
Dit doet hij keer op keer. Als ik de comp dan in de veiligemodus opstart, en daarna gelijk weer in de "normale" modus dan doet ie het weer wel..
Als ik dan in windows kom krijg ik de volgende foutmelding

afbeelding

Microsoft zelf zegt dat het probleem al opgelost is en dat de oplossing in Windows XP Service Pack 1 zit in bergrepen. Dus ik dat Service Pack gedownload. En toen wou ik het daarna installeren maar toen kreeg ik een foutmelding?! Toen ik het nog een keer probeerde weer enz. Dus leverde niets op...
Weten jullie misschien aan de hand van dit verhaal, of aan de hand van de foutmelding wat er fout is, en hoe het verholpen kan worden??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 19:27 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Je afbeelding werkt niet.
Probeer eens in de veilige modus wat drivers uit te schakelen, of strip je PC van alle behalve de echt nodige onderdelen. Test evt. je ram met memtest.
Als je nog meer hulp nodig hebt -> feel free to ask, you're welcome :)

You can't have everything. Where would you put it?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jon01534/fm.JPG
Deze dus dus :) (klik voor grotere afbeelding).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• RupS
  • Laatst online: 30-08 20:49
Als XP automagisch opnieuw start, dan kun je hier lezen hoe je dat uit kan zetten...

Als je dat uitzet, dan kun je kijken waarom je systeem hangt/reboot. Misschien wordt je daar wijzer van :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 13:28
plaatje = foutmelding

misschien teruggaan naar een ander besturingsysteem, wizzard compatibiliteit uitvoeren en je weet of er een conflecterend apparaat is (zonder de goede drivers) dan kan je die proberen te dllen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de functie, dat de comp opnieuw opstartte dus uitgezet en weet nu de foutmelding :

STOP: c000021a {onherstelbare systeemfout}
Het systeem proces Unhandled Exception in Session Manager is onverwacht afgebroken
met de status 0xC0000005 (0Xc8586602 0X0015f60c)
Het systeem is afgesloten....

• RupS
  • Laatst online: 30-08 20:49
Hmmm, niet echt een duidelijke melding dus...
Je zou even op technet kunnen kijken... Misschien dat er iets bij staat dat op jouw situatie slaat ... :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, kan niet echt een vergelijkbare situatie vinden, maar zal nog ff goed zoeken.. Ieder geval bedankt voor de reacties

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
begin eens bij je hardware te checken.
win xp is nogal een zeurpiet met betrekking tot defecte hardware
download een geheugen tester als je het zo laat zien lijkt het wel zoiets

succes

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:14

Galois

1811 - 1832

Ik raad je echt aan om gewoon opnieuw te formateren en alles weer opnieuw te installeren. Dit is zo'n vaag probleem, ook al los je 'm op, waarschijnlijk blijft hij 'raar' doen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 19:54
opnieuw te formateren is niks oplossing... Maar je moet juiste drivers voor hardware uitzoeken met internet.

www.tiedragon.nl

• blackd
  • Niet online
Galois schreef op 25 November 2002 @ 22:48:
Ik raad je echt aan om gewoon opnieuw te formateren en alles weer opnieuw te installeren. Dit is zo'n vaag probleem, ook al los je 'm op, waarschijnlijk blijft hij 'raar' doen.

Eerst maar even kijken of we 't op kunnen lossen, als hij daarna nog raar blijft doen, kan je altijd nog formatteren ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
als het probleem opgelost zou zijn in sp1 kan je misschien zelf een install cd maken met sp1 er al in (slip in)
zie: http://www.tacktech.com/d...object=article.cfm&id=160

er zijn namelijk een paar rare fouten ivm sp1, op deze manier heb ik bv geen last meer van de fout met ide kaarten

indien mogelijk (vanuit dualboot op fat32 partitie) kan je gewoon de setup starten vanop de hd (spaart je een cd uit als je het wilt proberen), vanuit dualboot gewoon setup.exe, vanuit dos moet je setup starten vanuit \i386, weet wel de juiste exe niet
Pagina: 1