Toon posts:

[Spam] Mogelijkheden om het te beperken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
je raadt het waarschijnlijk al --> SPAM. Aan het aantal berichten in dit forum over spam is te zien dat ik niet te enige ben.

Heb net 3 maanden een nieuw e-mail adres vanwege spam (20 per dag) en nu begint het weer. De spam neemt weer exponentieel toe. Vaak begrijp ik er ook helemaal niks van. De helft van de spam slaat werkelijk helemaal nergens op en heeft het ook totaal GEEN nut voor de afzender van de spam. Het lijkt wel of die mensen er een sport van maken; stuur een zo nutteloze spam-mail mogelijk naar zoveel mogelijk mensen!

Nu vraag ik me af of je er echt niks aan kan doen. Vaak draait het alleen om een link naar een website. Stel nou dat er een website komt, die al die links in een datebase verzameld en waarbij mensen kunnen aangeven of ze er ook mee lastig worden gevallen. De afzendaddressen/namen zijn altijd verschillend, maar die links zijn meestal hetzelfde.

Als er via zo'n website dan duidelijk wordt gemaakt welke websites voor spam verantwoordelijk zijn, dan kan er misschien wat tegen de websites worden gedaan. Op zo'n spam-mail reply-en heeft duidelijk geen zin, mailbomben helpt ook niet.

Er zou dan bijvoorbeeld een klachten e-mail naar de provider van de desbetreffende website gestuurd kunnen worden. Als dat niet helpt dan kunnen misschien goedaardige hobby-hackers een handje helpen met het dwarsbomen van de websites, zodat de provider iig wat aan doet. Hackers kunnen misschien binnenkort wel levenslang krijgen in Amerika, maar dan vind ik dat de doodstraf voor spammers ingevoerd moet worden, KLAAR!

mzzl,
Richard

ps: dat was lang geleden...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan neem je toch een hotmail-account voor je spam en een ander account (van een betere provider ;)) voor de normale mail?
Dan ga je trouwens lekker slordig met je adres om, of je hebt wat lui tegen je die je overal registreren. 8)

Koop al mijn ads!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
ff een kleine titel-change gedaan :)
'Nu ben ik het echt zat!' is niet echt duidelijk qua titel ;)

Heb je overigens naar dit soort programma's gekeken?
meuktracker: SpamNet beta 7c

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SPAM... men valt jou lastig. Jij hebt al 374 keer gepost en weet nog steeds niet hoe je dat moet doen. Wie is hier nou aan 't spammen?

En voor het bruikbare deel: mailwasher voor je mail en adblocker voor popups en trash

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik heb geen zin om programma's te gebruiken die het eventueel blokkeren oid.. ik heb geen zin om bij m'n hotmail die junk folder te bekijken of er misschien ook nog nuttige dingen tussen staan

ik heb dat nu al 4 jaar ofzo.. een account voor m'n junk en om in te schrijven voor vanalles en een account voor vrienden.. en toch helpt het niet

soms was het 1 mailtje per week.. nu zijn het er 2 per dag en het begint zo langzamerhand meer te worden (het account van mn junkmail zit na een halve maand vol met 900 emails dus daar heb ik het niet over, overigens kan het me niet zoveel schelen dat daar junk in komt)

ik wil dat bedrijven gruwelijk op hun donder krijgen door hun acties... of je moet in ieder geval de kans krijgen een soort van digitale NEE NEE sticker op je mailbox te plakken

uitschrijven helpt helemaal niet want op het moment dat je je email adres invult om uit te schrijven heb ik het idee dat je je ondertussen 10 keer hebt ingeschreven bij andere sites

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ach ja... ik krijg ook gemiddeld zo'n 30 mails per dag binnen. 26 worden afgevangen door filters etc en de rest.... klik any delete to continue :).

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Kijk eens op www.sneakemail.com . Zoveel 'wegwerpadressen' als je wilt; ideaal. Ik gebruik ze bv. ook hier (zie profiel). Voordelen: Je geeft 'iedereen' een ander adres, dus je kunt zien wie je gegevens heeft gelekt (nooit meer zaken mee doen dus). Bovendien, als het te erg wordt, kun je een of meerdere adressen blokkeren of opheffen.

Denk er even over te registreren als het je bevalt :) het zou zonde zijn als deze geweldige dienst ermee moet kappen. Dit is overigens ook de enige service (wellicht binnenkort vergezeld door t.net) op het net waar ik geld voor betaal.

Zoef

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:27
Misschien wordt het eens tijd om een FAQ te schrijven tegen spam
- NIET unsubscriben (scrabble?)
- hotmail voor eenmalige mailtjes en hoge spamkans
- enz...

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een hotmail account en ik maak geen grapje: 2267 nieuwe berichten! Ik gebruik dit adres alleen maar voor MSN!

Vaak is het gewoon nodig dat ik mijn goede e-mail adres opgeef, ik probeer het zo min mogelijk te doen. Hij hoeft maar 1 keer in de verkeerde handen te vallen en je bent te klos. Dat programma is misschien wel wat, bedankt iig!

Verwijderd

Topicstarter
Toink schreef op 25 november 2002 @ 19:26:
SPAM... men valt jou lastig. Jij hebt al 374 keer gepost en weet nog steeds niet hoe je dat moet doen. Wie is hier nou aan 't spammen?
Wat bedoel je??? Dit is mijn eerste bericht sinds 1,5 jaar geloof ik

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 19:53:
[...]

Wat bedoel je??? Dit is mijn eerste bericht sinds 1,5 jaar geloof ik

Inderdaad, ik vind het ook een zeer vreemde opmerking.

Verwijderd

Topicstarter
misschien doelt hij op de titel van het bericht, inderdaad niet zo handig voor de 'searchers' onder ons, ik liet me een beetje meeslepen, maar senks britney voor de verbetering!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

mailwasher en spamcop.net en de spamfilter van xs4all :)

Wise enough to play the fool

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 21:48

vooghel

Cunning linguist

Pixal schreef op 25 November 2002 @ 19:32:
ik heb geen zin om programma's te gebruiken die het eventueel blokkeren oid.. ik heb geen zin om bij m'n hotmail die junk folder te bekijken of er misschien ook nog nuttige dingen tussen staan
Tsja, en toch zijn dat de enige manieren om het enigszins in te perken. Het is vervelend, maar het is nu eenmaal niet anders :|
ik wil dat bedrijven gruwelijk op hun donder krijgen door hun acties... of je moet in ieder geval de kans krijgen een soort van digitale NEE NEE sticker op je mailbox te plakken
Ik denk dat iedereen dit wel zou willen, maar door het open en internationale karakter van internet zal dit nooit reguleebaar zijn, net zo min als de RIAA het downloaden van mp3's kan uitbannen. Misschien op het eerste gezicht een vreemde vergelijking, maar wat ik wil zeggen is dat de vrijheid die internet biedt op meerdere manieren gebruikt kan worden.
uitschrijven helpt helemaal niet want op het moment dat je je email adres invult om uit te schrijven heb ik het idee dat je je ondertussen 10 keer hebt ingeschreven bij andere sites
So true... :(

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Pagina: 1