Toon posts:

Limiet op Planet mail

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probeerde vandaag een vrij forse MP3 te versturen naar een vriend in de US.... Norton kwam met de melding dat de file geweigerd was door de mailserver van Planet omdat deze de "size limit of 10MB" overschreed ??????
Sinds wanneer mag ik van die grapjassen geen grote mailtjes meer versturen en hoe moet dat als ik voor mijn werk grote bestanden wil versturen ?????

Wie weet hier meer van (behalve de Planet helpdesk die zoals gewoonlijk de laatste tijd weer bar slecht te bereiken is.....) ????

Thanks

TheWillyMeister

Verwijderd

Voor grote bestanden is email nou eenmaal niet echt het beste medium, Planet Internet heeft net als een hoop andere providers vast zo'n limiet, omdat dergelijke grote mailtjes een te grote belasting op hun mailservers leggen. Overigens heb je een redelijke kans dat, ook al accepteert je eigen mailserver het mailtje wel, de ontvangende partij hem te groot vindt.

Verwijderd

Ben ik ff blij dat er nog slimme providers in deze wereld aanwezig zijn. 10 MB man voor een mail. Doet normaal.
Daar heb je FTP voor! Kun je daar niet aankomen, ga je via IRC of ICQ/MSN

Ga een derde partij belasten met jouw bestanden!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor het versturen van bestanden hebben ze een uitvinding; FTP. Staat voor File Transfer Protocol. Om bestanden te versturen dus :)
10 MB vind ik nog behoorlijk flink, veel providers hebben 5 MB limiet.

De reden van die limiet is dat als jij een mailtje verstuurd van 10 MB naar een niet bestaand adres, dat die mail dan inclusief bijlage weer undeliverable terug komt. Wordt nog leuker als je die mail naar 10 niet bestaande adressen stuurt. Of 50. Vandaar o.a. die limiet dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Beste Awesdorp..... als je geen ftp kan gebruiken en ook ICQ en MSN niet tot de mogelijkheden behoren heb ik toch een probleem..... En die opmerking over een derde partij belasten met mn bestanden slaat al helemaal nergens op natuurlijk... Als jij surft of mp3tjes loopt te leechen belast je t netwerk toch ook ???? Chill out man......
Zal eens proberen of de andere partij misschien iets kan verzinnen.... Vond t alleen maar vreemd dat ik nooit iets van die limiet had gehoord of gelezen bij Planet....
Discussion closed....

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Je kan het omzeilen, door het bestand instukken te hakken door b.v. outlook express. Alleen je belast een serevr dusdanig dat iemand anders er last van gaat krijgen. Een keer is niet zo ramp maar constant is vragen om problemen. Je kan het beste even een FTP server maken op je computer dit is binnen een uur geregeld. Als degene klaar is zet je gewoon de ftp server uit tot de volgende keer. Bij tucows kan je ftp severs vinden die je gratis mag gebruiken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, daar heb ik tenminste wat aan..... _/-\o_ zal eens kijken of dat wil lukken onder XP achter een gehackt Alcatel modem..... >:)
Voor de bezorgden onder u... t was maar eenmalig.... de ontvangende partij kan geen WinMX enzo gebruiken maar wilde toch graag de file hebben.....

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarom zelf een FTP server opzetten? Heb je bij planet geen homepage ruimte? Of is dat ook 'maar' 10 MB?

Verwijderd

Topicstarter
Zeg nou zelf, wat is tegenwoordig nou 10MB :??????
Volgens mij heeft Planet 15 of 25 MB maar hey, what do I care.... Probleem is t allemaal niet hoor, t bestand komt op de een of andere manier echt wel waar ik em hebben wil..... In ieder geval bedankt voor de ideeen :)
Slotje erop, niet meer naar omkijken en lekker :Z

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
xs4all heeft ook als limiet 15mb. Is volgens mij vrij normaal dat er een limiet op zit.
Gewoon dat bestand even splitten met WinRaR of met WinZip. Dan kun je toch net zo goed verzenden.

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 16:03
Planet is absoluut niet de enige (Multikabel / Quicknet ook 10MB) en is inderdaad nog vrij makelijk met 10 MB, de meeste ISP's staan maar 5MB toe.

[ Voor 3% gewijzigd door gromnl op 25-11-2002 23:12 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08

Reptile209

- gers -

Van www.planet.nl:
Met het Plus-abonnement krijgt u vier e-mailboxen van elk 15 Mb met elk vijf e-mailadressen. In totaal krijgt u dus 20 e-mailadressen.
Ook een eigen homepage met 25 Mb ruimte en 1000 Mb dataverkeer is inbegrepen bij het abonnement.
Noot: het Plus-abo is het meest-gebruikte, bovenstaande geldt voor alle abo's
Maar de ervaring leert dat het downloaden van een enkele email >1MB problemen oplevert voor modemgebruikers...

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Absoluut mee eens, als ik met de laptop van mijn werk inbel en ze me een bestand van 5 MB gemaild hebben wordt ik ook nie echt blij met 56k6.... Maar in dit geval ging t van ADSL naar kabel dus was de grootte nie echt een probleem. Dat van die 15MB voor een mailbox had ik al wel gevonden, maar over limieten in het versturen staat naar mijn weten nergens iets (hoewel dus blijkbaar alle ISP ze hanteren, wisselend van 5 tot 15 MB.....)
In ieder geval bedankt voor de reacties, tips en trucs (had ondertussen WinRar ook al weer afgestoft.....) :)
Pagina: 1