[win98] probleem met detectie van asus pcmcia wifi kaartje

Pagina: 1
Acties:

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 18:37
Mijn laptop (fujitsu lifebook 435Dx, P133mmx, 32mb, etc), draaiend met win98se, heeft een probleem met het detecteren van mijn Asus Spacelink WL-100. :(
Pas als ik in apparaatbeheer "PCMCIA-Services" weggooi en dan het wifi kaartje er weer in stop, wordt'ie pas correct gedetecteerd. Hoe kan dit? Andere (normale) PCMCIA netwerkkaartjes werken wel goed (o.a. 3com, dynalink en target). Ook na een herstart wordt de kaart niet herkend, ik moet dan eerst weer die "PCMCIA-Services" weggooien. Na deze work-around werkt de kaart overigens zeer goed :?
Wie weet wat het probleem is en/of de oplossing?? :)

PS. Ik heb de nieuwste drivers en software al van internet gehaald, en ook Windows 98 SE geupdate, ook al (goed) gezocht op google en got

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Heb je dat probleem ook onder andere OS'en. Download evt. knoppix om dit te testen. Knoppix draait van CD en behoeft dus geen wijzigingen aan je HDD te maken.

Succes. Probeer anders eens Windows95 (wat sowieso soepeler zal lopen)

You can't have everything. Where would you put it?

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 18:37
knoppix nog niet getest, heb ik hier wel liggen, gisteren gekocht op de hcc voor 1 euro :) maar ik kan niet booten van cd met mijn laptop, ik heb er namelijk geen cd-romspeler bij... :( alleen een parallelle freecom...

Windows 95 wil ook niet met het kaartje (volgens mij) omdat er alleen windows 98/ME/2K/XP drivers voor zijn... (windows 98 se draait trouwens wel lekker soepel hoor). Maar nog geen oplossing voor mijn probleem dus?

Tis volgens mij puur een software probleem, omdat het na de PCMCIA services weggooien wel allemaal goed werkt... Tis alleen zo iritant, eerst 5min bezig voordat het kaartje eens werkt!

Verwijderd

Heb dezelfde kaart, werkt prima maar wel onder windows xp prof.
Geen problemen gehad met installeren, heb ook geen update's opgehaald.

veel succes