Vertraging met spdif module van asus

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een spdif module van asus. Maar telkens als hij begint met afspelen zit er een kleine vertraging waardoor het eerste stukje niet verstaanbaar is. Dus als er bij hitman een stilte zit in een verhaal hoor je bijna niks. Maar dit zal deels erdoor komen dat mijn versterker moet schakelen. Maar is er geen manier om het signaal constant te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 20:25

dominic

will code for food

Hmm da's rottig.. De enige oplossing zou zijn (Als er nergens een optie te vinden is om het 'idle'-gaan tegen te gaan) een signaal van je line-in of een andere ingang naar de sp-dif te routen, zodat er constant een minimale hoeveelheid aan geluid aanwezig is, in dit geval ruis.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hmm, of je moet er een converter tussen zetten die op 1 frequentie blijft uitsturen. Bijvoorbeeld zo'n SCMS disabler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jammer, is er geen mogelijkheid om bijv. een onhoorbare toon constant aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn versterker van auto gehaald (denon avr1801). Het komt kennelijk door de module. Als ik een simpel spel als icytower opstart hoor ik alles totdat ik spring. Dan hoort er een geluidje te komen en in plaats daarvan stopt alles en hoor ik een lichte ruis (+/- 1sec).

Ik neem aan dat meerdere mensen dit hebben of niet?
Het licht namelijk neem ik aan toch aan de geluidsmodule

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee? Het is nl zo dat als ik winamp op achtergrond met 0 volume laat draaien het perfect werkt. Maar kan het niet makeliijker? Sterker nog als ik winamp of iets niet laat draaien hoor ik niks bij ut2003. :? :? :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

hmmz ik zou eens contact op nemen met je leverancier ;)
en dat die dan ffe met asus contact op neemt of een dealer :P
mare ik geloof niet dat dit normaal is :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 19:24:
Iemand enig idee? Het is nl zo dat als ik winamp op achtergrond met 0 volume laat draaien het perfect werkt. Maar kan het niet makeliijker? Sterker nog als ik winamp of iets niet laat draaien hoor ik niks bij ut2003. :? :? :?
Klopt! Als UT bijvoorbeeld in 22KHz uitzend ipv 44,1KHz dan zal je versterker het 22KHz SPDIF signaal niet kunnen omzetten, als je er een 44,1KHz stream langsdraait dan gaat de poort wel open en werkt het.

Dat wegvallen van het geluid komt ook omdat hij bij het wisselen van een nummer steeds de sample laat vallen en dan weer begint, hierdoor wordt het SPDIF signaal kort onderbroken en is voor je versterker een reden om af te sluiten en het signaal op te pakken. Bij sommige versterkers kan dit 1 seconde, en in extreme gevallen 2 seconden duren voor het geluid weer terug is.

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op 27 November 2002 @ 23:39:
[...]

Klopt! Als UT bijvoorbeeld in 22KHz uitzend ipv 44,1KHz dan zal je versterker het 22KHz SPDIF signaal niet kunnen omzetten, als je er een 44,1KHz stream langsdraait dan gaat de poort wel open en werkt het.

Dat wegvallen van het geluid komt ook omdat hij bij het wisselen van een nummer steeds de sample laat vallen en dan weer begint, hierdoor wordt het SPDIF signaal kort onderbroken en is voor je versterker een reden om af te sluiten en het signaal op te pakken. Bij sommige versterkers kan dit 1 seconde, en in extreme gevallen 2 seconden duren voor het geluid weer terug is.
En is er een methode (lees een programma) om dit te verhelpen. Want dan heeft iedereen hier toch last van :? Want dit is vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er moeten toch mensen met een a7v8x zijn met hetelfde probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een programma dat op een onhoorbaar niveau een signaal uitzend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 18:05

JeroenT

hoi!

Hmm idd , op mijn P4PE heb ik dit euvel ook :( ,

op mijn analoge output hoor ik het direct en circa 2 sec later komt het geluid uit de digitale uitgang ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klubbheads schreef op 07 December 2002 @ 01:17:
Hmm idd , op mijn P4PE heb ik dit euvel ook :( ,

op mijn analoge output hoor ik het direct en circa 2 sec later komt het geluid uit de digitale uitgang ? :(
Ja idd, en hoe heb je dat opgelost. Ik hoor bij sommige spellen zelfs niks.
En telkens winamp is niet praktisch. Dus mischien een of ander porgje dat constant een signaal uitzend.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
progje iemand?

Verwijderd

Topicstarter
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd